Autoracing  KL-varaosat

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 154359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #270 : 28.03.2017, 23:06:19 »
Kokeilitko käsin vai koneella? . Jos on ahtaita koloja niin Paineilmapirra+ lampaankarvalaikka niin pitäisi tulla kiiltävää.

Helppojahan nää listat ois kiillottaa. Ei vaa aine pure. Vanteita kun kiillottelin niin ai että pari pyyhkäsyä ja rätti mustana.





V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #271 : 08.04.2017, 15:20:12 »
Helppojahan nää listat ois kiillottaa. Ei vaa aine pure. Vanteita kun kiillottelin niin ai että pari pyyhkäsyä ja rätti mustana.






Ooksää kokeillu mitään hapanta siihen vielä?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #272 : 06.08.2017, 21:01:15 »
Autoglym tuoteperheestä, käytän aina vahaukseen ensin punaista ja sitten keltaista, kovasti olen ollut lopputulokseen tyytyväinen. Samoin ulkopuolisiin muoviosiin olen käyttänyt sitä Autoglymin puskurin/kumin hoito ainetta, ja sisätilojen pintojen pyyhkimiseen sitä suihkutettavaa, vinyl&rubber care ainetta. Pitkään olen näitä käyttänyt ja tosiaan todella tyytyväinen olen lopputulokseen.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #273 : 07.08.2017, 17:31:05 »
Autoglym tuoteperheestä, käytän aina vahaukseen ensin punaista ja sitten keltaista, kovasti olen ollut lopputulokseen tyytyväinen. Samoin ulkopuolisiin muoviosiin olen käyttänyt sitä Autoglymin puskurin/kumin hoito ainetta, ja sisätilojen pintojen pyyhkimiseen sitä suihkutettavaa, vinyl&rubber care ainetta. Pitkään olen näitä käyttänyt ja tosiaan todella tyytyväinen olen lopputulokseen.
Seinäjoella juttelin RJ.lle hommia tekevän fiksarin kanssa just noista AG.n vahoista. Hänen vinkki oli sekoittaa kultaista 20% punaisen joukkoon. Kuulemma jälki on yhtä hyvää, mutta puolet vähemmällä työllä... no ainahan noilla ammattilaisila on tuo ajan kuluminen mielessä, harrastajaa ei niinkään haittaa
S80 Executive D5 AWD

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #274 : 07.08.2017, 18:07:23 »
Seinäjoella juttelin RJ.lle hommia tekevän fiksarin kanssa just noista AG.n vahoista. Hänen vinkki oli sekoittaa kultaista 20% punaisen joukkoon. Kuulemma jälki on yhtä hyvää, mutta puolet vähemmällä työllä... no ainahan noilla ammattilaisila on tuo ajan kuluminen mielessä, harrastajaa ei niinkään haittaa
Oon kuullut saman yhdeltä tutlta fiksarilta että silloin aikojen alussa kun glymi oli "the juttu" autonhoidossa niin lanttasivat niitä keskenään.


Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #275 : 07.08.2017, 20:48:47 »
Ihan samoja ag:n tuotteita käyttäny itekkin paljon aikoinaan. Annoin lopulta tutuille, ku nyt monta vuotta menny paljon helpommin käytettävillä ja kestoltaan paremmilla tuotteilla. Eivätkä ole sen hinnakkaampia, loppupelissä tulee halvemmaks ku ovat niin riittosia.
Keväällä verestin muistoja ja vahasin yhen auton puna + kulta yhdistelmällä ja kyllä oli työläs verrattuna esim. Collinite 476S tai Dodon supernatural hybridiin.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #276 : 07.08.2017, 21:37:19 »
Ihan samoja ag:n tuotteita käyttäny itekkin paljon aikoinaan. Annoin lopulta tutuille, ku nyt monta vuotta menny paljon helpommin käytettävillä ja kestoltaan paremmilla tuotteilla. Eivätkä ole sen hinnakkaampia, loppupelissä tulee halvemmaks ku ovat niin riittosia.
Keväällä verestin muistoja ja vahasin yhen auton puna + kulta yhdistelmällä ja kyllä oli työläs verrattuna esim. Collinite 476S tai Dodon supernatural hybridiin.

Tästä täysin samaa mieltä, kyllä itsekkin tuli autoglymin tuotteita käytettyä joskus vuosia sitten, mutta onhan ne aivan onnettomia nykyään. Ei kestä pinnassa. Tuo collinite 476s on kyllä vuosia edellä. Kestää tuossa työpakussakin talven helposti, vaikka vuodessa tulee noin 60tkm mittariin.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #277 : 07.08.2017, 23:37:50 »
Tästä täysin samaa mieltä, kyllä itsekkin tuli autoglymin tuotteita käytettyä joskus vuosia sitten, mutta onhan ne aivan onnettomia nykyään. Ei kestä pinnassa. Tuo collinite 476s on kyllä vuosia edellä. Kestää tuossa työpakussakin talven helposti, vaikka vuodessa tulee noin 60tkm mittariin.
Ihan samoja ag:n tuotteita käyttäny itekkin paljon aikoinaan. Annoin lopulta tutuille, ku nyt monta vuotta menny paljon helpommin käytettävillä ja kestoltaan paremmilla tuotteilla. Eivätkä ole sen hinnakkaampia, loppupelissä tulee halvemmaks ku ovat niin riittosia.
Keväällä verestin muistoja ja vahasin yhen auton puna + kulta yhdistelmällä ja kyllä oli työläs verrattuna esim. Collinite 476S tai Dodon supernatural hybridiin.
+1
Tosin se punanen maskaa kyllä ihan kohtuu kivasti jos ei oo parempaakaan saatavilla ja ei jaksa tehdä pohjia kunnolla  :)

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #278 : 19.09.2017, 22:48:40 »
Dodo juicen Red Mist kuivausvahana, en tiedä mihin se vesi katoaa mutta aivan jäätävän hyvää tavaraa.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #279 : 11.04.2018, 23:58:08 »
Korrek TFC tököttejä olen lotrannut tämän talven. Pinnoite ja viimeistelyaineita siis. Eipä voi moittia kun auto puhdistuu niin hyvin ja kiiltää ainakin minun silmään hyvin. Ovat niin nopeita ja helppoja käyttää että tuosta on vaikea parantaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #280 : 06.05.2018, 13:10:29 »
On varmaan jo täälläkin useasti mainittu tuote, mutta mainitaan uudestaan:

Bilt Hamberin Auto Foam  O0

Aivan käsittämättömän hyvä vaahto, tuli kokeiltua muita ja pakko tuohon on palata, pesuteho ihan omaa luokkaansa, eikä maksakkaan älyttömiä.

Vanteisiin ValetPRO Bilberry Wheel Cleaner, on hyvää tavaraa. Sumutinpulloon 50/50 seos vedellä lantrattuna ja pesun ensitöinä aine vanteisiin, parin minuutin vaikutusaika ja lähtee vanteisiin koskematta todella hyvin pölyt ja kurat.


Ja mitä noihin Autoglymin vahoihin tulee, itse käytin joskus, enää en niihin palaisi. Punaisella ja kultaisella kun härväsi koko päivän, sai kyllä vehkeet kiiltämään, mutta pari kuukautta ja vahasta oli enää kaunis muisto jäljellä.

Collinite tuntuu pysyvän, eikä ole mitenkään vaikea tai työläs käyttää.
Toki pinta pitää "prepata" jollin muilla aineilla ennen vahaamista, mutta eikö se aina ennen vahaamista pitäisi...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #281 : 06.05.2018, 20:25:51 »
Bilt Hamberin Auto Foam

En ole vaahtoja koskaan kokeillut kun pitäisi taas yksi vekotin ostaa. Vaahto siis toimii paremmin kuin suihkutettava pesuaine? Mihin tämä perustuu? Tuntuisi että pesuaine ei pääse vaahdon muodossa vaikuttamaan samallalailla kuin neste. Kieltämättä näyttävän näköistä on se vaahdotus mitä olen sivusta seurannut
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #282 : 06.05.2018, 20:34:05 »
En ole vaahtoja koskaan kokeillut kun pitäisi taas yksi vekotin ostaa. Vaahto siis toimii paremmin kuin suihkutettava pesuaine? Mihin tämä perustuu? Tuntuisi että pesuaine ei pääse vaahdon muodossa vaikuttamaan samallalailla kuin neste. Kieltämättä näyttävän näköistä on se vaahdotus mitä olen sivusta seurannut
Vaahto ei valu tai kuivu niin nopeasti. Ja vaahdotinta käytetään esipesussa, ei korvaa perinteistä kinnastelua kokonaan missään vaiheessa. Se vie enimmät liat, pölyt ja hiekat ja vähentää naarmivien partikkeleiden määrää kinnasteluvaiheessa. Suosittelen kyllä hankkimaan, suosittelen myös tuota bh autofoamia. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #283 : 06.05.2018, 20:44:21 »
Kyllä voi melkein sanoa että vaahdotin+kunnollinen esipesuaine mullistaa auton pesun. Tuntuu todella kaukaiselta liukkarit ja sienellä hinkkaaminen.
Itsellä tällä hetkellä King Garthurin foami mutta palaan purkin loputtua tuohon BH Autofoamiin, on vaan omien kokemusten perusteella paras vaikka en mikään asiantuntija näissä olekaan.
Kinnastelut olen tehnyt Korrekin tfc:llä, purkin ollessa loppu Chemical Guysìn Mr.Pinkillä mikä on pätevää tököttiä mun mielestä sekin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #284 : 06.05.2018, 21:07:35 »
Täältä kans ääni BH:n AF:lle, ostin kyllä nuukuuksissani viimekesänä purkin pro kleen tjsp. foamia, mutta kunhan purkki loppuu niin meitsi palaa kyllä varmana Autofoamiin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron