Autoracing  KL-varaosat

242 Twincharged T5 -RK

  • 240 Vastauksia
  • 106979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #30 : 09.08.2013, 02:48:37 »
Nuo in sports tarrat on jotenkin vaan niin hienot. Pitänee hommata. Kyl se korisarja peitti synkkyyden hyvin. Tuleeko takaspoikka muuten kiinni? Mielestäni se oli oikein näpäkkä siihen takapaksiin.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #31 : 09.08.2013, 23:55:11 »
Ne on kyllä komiat tarrat, harmi et ne ny joutuu lähtee ku maalailee. Kyllähä se spoikka passas sillee ihan hyvin, mutta en usko et laitan kiinni. Tulee kuitenki vähän eri tyyliseksi rakenneltua tää, nii ei ehkä sopiskaan nii hyvin. Jos ois kaks luukkua, nii sitä ois helppo kokeilla, pulttais toisee spoikan ja toisen jättäs ilman. 244:n luukun päällä on kyllä joku vandaali hyppinyt, nii pitää koittaa saako sen murjottua suhteellise suoraks. Sopis toisaalt hyvin noihin kylkiin, kun olis vähän rutussa :D Perhana kun ei tekis mieli yhtään pakkeloida, skenaariot, että ne alkaa heti irtoilemaan, kun tollanen kylkikin kuitenkin hiukan myötäilee, sitten kosteutta menee väliin ja ruoste iskee jne. Ehkä pitää koittaa opetella käyttämään koritinaa ja käydä pahimmat kohat sillä läpi.


Tajusin muute, ettenhä mä voi sitä nopeusanturin kehää kardaanii tietenkää siirtää, koska perävälitys :facepalm: Jos tekis yksinkertasesti oman "triggerin" kardaanii, jossa olis 3,31 (joka on siis perävälitys) kertaa harvemmassa hampaita kun taka-akselilla olevassa, nii pelaiskoha se sitten oikein?

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #32 : 15.08.2013, 01:11:35 »
Päivitystä, vaikkei oo tapahtunkaa mitää kummempaa. Tallis ei saa kuulemma rälläköidä vähään aikaan tai vastaavaa, kun sisko yrittää maalat jotai huonekalujaan. Noh modailin sitten niit uusia takavaloja:

Eli otin kirkkaan vilkun noista perus valoista, jotka mulla ennen oli. Vaati aika reilulla kädellä muokkausta, mutta perus muoto on onneks sama, hiukan pitää lyhentää toisesta päästä. Valojen kiinnitysreiät oli yllättäen ihan bolt on -mallia, mut hiuka pitää tota reikää pienentää, kuten kuvasta näkyy. En ole enne ainkaa törmänny et näihin olis laitettu kirkkaita vilkkuja, mutta kyllä sitäki on varmast joku jo kokeillu.

Nä vanhat valot on huomattavasti uusia laadukkaamman oloiset, noi sähkötkin on vähän eri maata, kun ne lirpakkeet uusissa:


Kylki on nyt tommoses hantissa:



Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #33 : 15.08.2013, 02:19:54 »
Kun pakkivalot ei oo pakolliset, ja noin onnistunu alkumodaus, niin pitäskö sun repästä ja laittaa ruotsinmallista punanen linssi tohon pakkivalon tilalle, käyttääs sen jarruvalona, ja kolme pienempää parkkeina...  :hg:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #34 : 15.08.2013, 12:17:12 »
Missä vaihees muuttunut ettei peruutusvaloja enää tarvita? Mun mielestä nuo valot on nyt niin hienot ku niistä saa.  :P

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #35 : 15.08.2013, 12:34:11 »
Sun linkissä on samat kun fossiilin omat valot, tarkoitin kyllä "ruotsinmallia":
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tavattu yleensä jossain speciaali ruotsidiiselissä tjsp.

Kyseessä on sumuvalollinen malli vaan. Ei sen ihmeempää :)

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #36 : 15.08.2013, 18:23:05 »
Kai mä ne ihan orkkis tyylillä kytken, noita vakio linssejä on sitäpaitsi sangen paha saada irti ehjänä. Varmaan punasella takavalolakalla sais ton pakin punaseksi helpoiten, jos haluaisi. Sitä mietin eka jos ois koko ylärivin patentoinu valkoiseksi, mutta en usko, että siitä olis saanu kovin siistiä ja muutenkin oon kyllä niihi tyytyväinen tälleen.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #37 : 31.08.2013, 13:21:08 »
Takapään testailua spoilerin kanssa. Vähän se on kapeempi kun koppa ja tollasta, mut kuitenkin sopii ihan suhteellisen hyvin.


Ruostehommatki on jatkunu vaan vielä. Niissä menikin paljon pidempään, kuin luulin. Nyt enää takapään ruosteet osittain jäljellä. Siellä sitä kyllä riittääkin ja mm irroitettujen varapyöräkoteloiden tilalle pitää kehitellä pellit.

Noi kohat oli molemmin puolin aika ruostuneet. Tuossahan on vakiona silleen että pellit tulee tuon palkin reunan yli vielä pari senttiä ja ne on siitä pistehitsillä toisissaan kiinni. Se sauma imee helposti veden niiden peltien väliin ja tästäkin oli kantti melkein kokonaan ruostunut pois. Hitsasin nyt sen suoraan kiinni palkin reunaan, joten sitä ei enää pitäis tapahtua.


Akun allekin tuli pieni paikka ja tuon kohan alapuolta piti palkin pää tehä uusiksi ja tuollasta:


Tässä vähän hommattuja osia. Siinä on Boschin -407 hukkakipinäpuola ja Miatan sytkämoduuli. Crane Cams Firewire 8,5mm sytkäpiuhaa, Cometicin kannentiiviste ja Elringin kannenpultit. Vieläkin vaan puuttuu se sytkäboksin sisälle asennettava modi palikka.. Alkaa jo ottaa päähän, kun sen on pitäny lähteä tähän suuntaan jo vaikka kuinka pitkään. Silent coatin äänieristysmattoa ja vähän kajari systeemejäkin on haalittu kasaan. M90 löyty myös järkihintaan ja saan sen kanssa varmaan hyödynnettyä nykystä Sachsin race -asetelmaa 850:sen levyllä, niin se pitäs asentua suhteellisen helpolla. Kardaani pitäis saada 5cm pidempi, mitä nyt oon lueskellut. Ei tosin taida löytyä mistään volvon osista sopivia(?), joten pitää pidentää tai hommata 740:sen alkupätkä ja lyhentää sitä.

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #38 : 04.09.2013, 20:59:00 »
Saako noihin takavaloihin jostain irtonaisena noita vilkunlaseja kun en ole muistaakseni missään aikasemmin törmänny moisiin?
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #39 : 06.09.2013, 00:27:18 »
Ei varsinaisesti noihin saa, mutta niihin uuden mallin valoihin saa tuolta http://www.jpstyling.com/kauppa/
Niitä pitää leikellä aika paljon, mutta kuten näkyy, ne saa kyllä sopimaan.

M90 on muuten kotiutunut nyt! S*

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #40 : 06.09.2013, 08:15:50 »
Nyt on joku taas lähtenyt niin upealla antaumuksella autovanhusta laittamaan, että erittäin isot propsit siitä! P>
Seuraillaan.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #41 : 11.09.2013, 01:10:20 »
Kiitoksia :)

Kontin paikkaukset ollu nyt menossa, se onkin aika rapeaa seutukuntaa, joten monenlaista puuhaa on löytynyt.



Tuossa takalamppujen alla oli myös hyvin mätää, koska siinä on joku 3 peltiä päällekkäin ollut alunperin. Rakensin sen nyt vähän erilailla, toivottavasti kaikki osat sopii edelleen paikalleen, mutta ruosteelta se saattaa nyt välttyä paremmin ::) Otin kans sen ulospäin törröttävän pellinlipakkeen kokonaan pois, joka näkyy siinä postauksessa, jossa on kuva takavaloista. En ainakaan keksi, miksi se olis välttämätön.


Kuskin puolen varapyöräkotelon tilal tulevan pellin sain hitsailtua kiinni. Tätä oon odottanut pitkään, ne kotelot on järkyttävät kapistukset. Viel pikku viimeistelyä ja toisel puol samanlainen.








Ja siinähän se M90 makoilee, vielä hetkisen saa lepäillä :) Pitää muuten laittaa nestekytkin, luulen että helpompaa, kun koittaa saada vaijerilla pelaamaan tota. Jos jollakin on nestekytkimen osia mukavaan hintaan ylimääräsenä, niin oon niistä kiinnostunut. Työsylkkähän tossa on jo onneks mukana.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #42 : 11.09.2013, 07:35:02 »
Mulla on vm.98 m90 loota ja sen perässä 740 m47 kartaanin etupätkä, ja tukilaakeri. Tukilaakerin kiinnityspaikkaa siirsin hiukan taaksepäin, ja sen koko laakerikökkärän sovitin 200 sarjan tukilaakerin kannakkeeseen. Hyvin toimi ainakin ekat testit, ja voimaakin taitaa olla vakiota enemmän? :idiot2: Ja etupätkä oli just sopivan mittanen.

 Vaijerikytkimen haarukan vastinkuulalle tehtiin ällän muotonen lattaraudan pätkä joka tuli kahdella m8 pultilla kiinni m90 kytkinkoppaan. Ja vielä sekin toimii, eikä ollu iso homma.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #43 : 11.09.2013, 23:43:35 »
Kuskinpuolen munapussi oli vaihdettu joskus 2001 paikkeilla.Hitsari sanoi että jos kestää muutaman vuoden ni hyvä on..  :D

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #44 : 12.09.2013, 00:22:38 »
Pitääki tutkia tota seiskan kardaanin etupätkää sitten. Turbobricksistä jo aiemmin lueskelin siitä, mutta siellä luki, että se olisi 30mm liian pitkä. Vai ootko sä asentanut sen ilman hardyn kiekkoa, Jussi L? Se vois selittää ton pituuden, tai sitten siellä oli väärää tietoa. Pitää sitte kans sovitella sitä vaijerikytkimen haarukkaa vielä, olishan se yksinkertaisempi ja halvempi vaijerilla, jos sen vastinkuulan saa järkevästi toteutettua.

Hyvin on Tommin hitsarin lupaukset sitte pitäny, sillä olihan se vielkin hahmossaan. Ulkonäöllisesti noi ei vaan ole mitään volvon insinöörityön helmiä, siks ne saa lähte. Kaveri meinas, että kuitenkin noilla on volvon aerodynamiikkaan joku todella merkittävä vaikutus ja nyt siitä tulee ihan mahdoton ajaa :D

 

Elekma  Autoracing