Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2540 Vastauksia
  • 672546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Kannattaako ostaa VOLVO XC60 D3 AWD Summum aut. vm2012
« Vastaus #1170 : 19.01.2018, 23:03:21 »
Hei! Iski autokuume, kun mökkitielle lunta ripotteli. Mitä mieltä yleisesti tuosta  mallista? On Varustepaketti Driver Support ja ajettu 142tkm. Oma S80 Excuse alkaa lähestyä 500tkm ja sillon sen hinta romahtaa. Jos jotain kiinnostaa tuollanen hieno 80 volle voi lähettää viestiä. Juuri katsastettu ja lämmitin huollettu 1000€ ja toimii, kiitos foorumin neuvojen.

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Onko Volvon uittaminen Saksasta aivan typerää? Puuttuuko niistä järjestään lisälämmitin? Tietenkin jos ei meinaa löytyä ns. pohjolavarustuksella olevaa, niin pitää unohtaa koko homma.
Yksi kaveri käy Saksasta autoja hakemassa, ilmeisesti Volvon uittaminen Ruotsista on paljon fiksumpaa? Vaikuttaisi olevan Blocket.se:ssa Volvoja enemmän kuin Mobile.de:ssa. :)

Poissa teeässä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako ostaa VOLVO XC60 D3 AWD Summum aut. vm2012
« Vastaus #1172 : 20.01.2018, 11:55:51 »
Joo kannattaa. Itse ostin n. kuukausi sitten, myös 2012 ja 142tkm. Tuntuu hyvältä  8)
Liikkeellelähdössä ei liukkautta huomaa oikeastaan ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 11:57:37 kirjoittanut teeässä »
(245, 745, 945, V70, V70), XC60

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Onko Volvon uittaminen Saksasta aivan typerää? Puuttuuko niistä järjestään lisälämmitin? Tietenkin jos ei meinaa löytyä ns. pohjolavarustuksella olevaa, niin pitää unohtaa koko homma.
Yksi kaveri käy Saksasta autoja hakemassa, ilmeisesti Volvon uittaminen Ruotsista on paljon fiksumpaa? Vaikuttaisi olevan Blocket.se:ssa Volvoja enemmän kuin Mobile.de:ssa. :)
Ruotsista vaan 8)
http://www.autoruotsista.com
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako ostaa VOLVO XC60 D3 AWD Summum aut. vm2012
« Vastaus #1174 : 20.01.2018, 14:30:23 »
Viime elokuussa tuli moinen hankittua XC90:n tilalle. Sisätilat tietty hiukan pieneni edelliseen verrattuna, mutta ajolleen on parempi :sundaydriver: O0
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Lisää herää kysymyksiä (foorumin haku ei kauhean hyvin toimi),

AWD-malli olisi tietysti se jolla saisi eniten uutta autoiluun. Jos ottaisin D2/D3 Kineticin, saisin "vain uudemman menopelin" koska ei 130Hp autom. highline Passattikaan aivan susi auto ole.
AWD on ilmeisesti aina D5, T5 tai T6?
AWD ajotuntuma vs. etuveto kiinnostaa, onko mitään eroa muussa kuin talvikelissä?

2.0T vs. D3/D5 käytännön kulut kiinnostaa. Mikä kulutusero ja kustannus vuodessa kun ajot on vuodessa olleet jossain 24-30tkm huitteilla riippuen siitä paljonko on työajoja. Arkena ajoa on kohtuu vähän, Tampereen keskustassa pyörimistä. Työreissuja tms. viikonloppumatkoja 1-2 krt viikossa á 100-300km.
Onko 2.0T koneisessa mitään etua vs. 5-pyttyinen diesel? Halvemmalla autoa ei saa eikä vähempää kuluta 25tkm ajoilla rahaa vuodessa. Jämy-arvo 350tkm kiskottuna on huonompi.
Tehoa saa Rica-moodilla aika hurjastikin jos sitä haluaa. Entä odotettu luotettavuus, jakopäähuolto ja muu korjaaminen? Käyntiääni bensa vs. 5-pyttyinen diesel.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 17:41:46 kirjoittanut alspe »

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako ostaa VOLVO XC60 D3 AWD Summum aut. vm2012
« Vastaus #1176 : 20.01.2018, 17:18:15 »
Olen jo murto-osan ominaisuuksista löytänyt, mutta onkohan asetukset pielessä, vai miten sen kaistavahdin pitäisi toimia? Kuolleenkulma kamera toimi hienosti kun yksi hätänen Volvo pyyhkäsi ohi (olin kyllä nähnyt ko. ohittelijan jo kaukaa) mutta kivasti valo sytty kun oli tulossa rinnalle.
Epäilen ettei luiston ilmoitin lamppu ole ehjä, kun ei tälläkään kelillä saa sitä palamaan. Tuon kanssa on pidettävä järki päässä, kun ei ole minkäänlaista "perstuntumaa"
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 17:32:47 kirjoittanut hannutt »

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannattaako ostaa VOLVO XC60 D3 AWD Summum aut. vm2012
« Vastaus #1177 : 20.01.2018, 17:36:58 »
Olen jo murto-osan ominaisuuksista löytänyt, mutta onkohan asetukset pielessä, vai miten sen kaistavahdin pitäisi toimia? Kuolleenkulma kamera toimi hienosti kun yksi hätänen Volvo pyyhkäsi ohi (olin kyllä nähnyt ko. ohittelijan jo kaukaa) mutta kivasti valo sytty kun oli tulossa rinnalle.
Epäilen ettei luiston ilmoitin lamppu ole ehjä, kun ei tälläkään kelillä saa sitä palamaan. Tuon kanssa on pidettä järki päässä, kun ei ole minkäänlaista "perstuntumaa"

Kaistavahti vaatii kaistaviivojen näkyvän. Eli ei toimi lumisella tiellä. Asetuksista voi myös säätää tuota herkkyyttä, kuin aikaisin se alkaa piippaamaan. Eli alkaako vasta kaistaviivan päällä vai kun on lähestymässä sitä.  Jos laitat keskinäyttöön näkymään tukijärjestelmät, niin siinä näkyy vihreällä mitkä on käytössä ja valkoisena näkyy viivat jos auto saa ne  nähtyä, muuten taisi olla harmaana, esim lumella ajaessa.

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Paremmilla popeilla, automaatilla, varusteilla  8)
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/9332964

Myykö täällä joku minun autoa.  :D

Jep, hienompi on. Pl. väristä en ole varma pidänkö tuota oranssia hyvänä vai huonona. Musta on tylsä, mutta aina toimiva. Varsinkin harmaiden helmamuovien kanssa ihan jees.
Pelkästään nettiautoa fiilistelemällä todellisuus jotenkin katoaa sillä noilla ehdotetuilla autoilla on kuitenkin 5000€ hintaeroa. Se on järkyttävän paljon koska sillä rahalla tekee täydellisen alusta-/jarrurempan ja jää vielä tuhansia euroja muuhunkin rahaa.

Itse aikoinaan tuota väriä kans pohdin tosi kauan aikaa. Pimeässä ja puhtaana tuo on hieno väri ja vielä ku tosiaan kiiltävänä on ja pitää. Likaisena on sitten tunkkainen. Kuvissa mitä tuota näkee, niin aika monesti ei vastaa todellisuutta se väri, toki eihän se monesti muullakaan värillä, kun kuvat otetaan sillä puhelimella tai muuten vaan automaatti asetuksilla, mikä monesti vääristää kuvaa paljon.  Toisaalta taas jos valita sais, niin punaisena (Passion Red) itse ottaisin tuon vain siksi, että takavalot sulautuu sillon tuohon autoon.

Ja etuihinhan kuuluu, että ei kovin monesti saman väristä kyllä vastaan tule.  Joiltakin nousee myös kättä.  :D

Mitä poppeiihn tulee, niin itsellä tuo Premium Audio ja onhan se hyvä ja riittävä. Toki ainahan sitä bassoa voisi enemmän olla, löytyyhän kotiteatteristakin aktiivibasso vaikkei sitäkään aina tule kytkettyä, mutta sittenkun sitä enemmän tahtoo niiin...  8)

Puhelin on itsellä tuossa kytkettynä Bluetoothilla ja Spotifyä enimmäkseen tulee kuunneltua.  Näytössä näkyy kappaleet ja ratin tai keskikonsolin napeista onnistuu käyttö, eli puhelin voi olla vaikka taskussa, jatkaa aina automaattisesti kun tulee uudestaan autolle, ettei tarvitse puhelinta joka kerta kytkeä kun tulee autolle.

AWD puolesta itse liputan, ehdottomasti.  Itsellä oli aluksi tuo S60 2.0T Summum ja siihen varusteita mukavasti ruksittu päälle. Nyt sitten tosiaan S60 T6 AWD Summum ja vielä enemmän varusteita ruksittu.

Talvikeleissähän ero on selvä, ei tarvitse valoissa miettiä ja se ajo on mukavampaa mutkissa liukkaalla. Kesällä ei sitten niin paljoa eroa ole, eniten täys kiihdytyksessä tietenkin huomaa, ettei AWD:lla se teho niin tunnu ja kulkee tasaisemmin ilman vetelyitä.  2.0T oli tehoa itsellä 240hp/370nm penkkissä mitattua.  Tässä T6 355hp/530nm penkissä mitattua.

2.0T ja T6 on ainakin ketjulla, ettei jakohihnan huoltoihin mene kustannuksia.

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Paremmilla popeilla, automaatilla, varusteilla  8)
https://www.nettiauto.com/volvo/s60/9332964

Noi Oden- vanteet on kyllä todella ankeat...itse olen siitä onnellisessa asemassa, että omassa molemmat rengassarjat ovat noilla vanteilla  :'(

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
^ on joo melko perusvanteet. Tulee mieleen joku Corolla 2000-luvun puolesta välistä.
Ajo-omainaisuuksia isommat pyörät mahdollisesti syövät, mutta ainakin tässä vaiheessa autostani pitäisi saada sen verran kivan näköinenkin, että vaikka rengasta 235---> 225 kaventamalla 17"-valssit saisi olla. Volvolla on hienojakin orggisvanteita useampia. KLIK, KLIK2, KLIK3,

---

Olen nyt vähän alkanut sulattelemaan ajatusta V60-mallista vaikka olenkin "henkeen ja vereen" ollut sedan-mies aina. Olen jotenkin vältellyt ajatusta "perheautosta" ja lisäksi sedanit on käsittääkseni hieman hiljaisempia kun peräkontti ei humise ja luo meluisampaa perää. Lapset on kohta 6v ja 3v, tähän asti pärjätty -02 sedan Passatilla. Se vaan, että onkohan S60:n kontti käytännössä niin ankea, että V60-mallia on pakko miettiä? V60 on oikeastaan takaa katsoen siistimpi, mutta S60 (tietty) sivulta hienompi koska on jopa hiukan coupemainen.

Saako Volvo on Call-toiminnon jälkiasenteisena vai miten saa lisälämmittimen kätevän käytön?

Testihaku:2011-2013 V60 summum, automaatti ja max 200tkm ajetut.

=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=159420106@posted_by=@tb=tmp_find_agent&sortCol=price&ord=ASC]Nettiauto

Blocket
27kpl vs 81 kpl eli tasan kolminkertainen määrä Ruotsissa. Ruotsissa 16kpl alle 130000kr, Suomessa 3kpl alle 19000€ ja halvinkin 17600€.
Eli nähdäkseni on aivan sama minkä Ruotsista hakisi niin "tappiolle" ei jää. Veroa saa tulla jopa 5000€ ja sitten vasta on Suomen hinnoissa. Verot lienee 3000-4000€ välissä vaikka olisi D5 summum koska katselen että saa olla ajettu jossain 150-200tkm välissä.
AWD-malli tietty hiukan karsii vaihtoehtoja varsinkin Suomessa jossa alkaa helposti huutamaan ei oo:ta valikoima hintarajoissani.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2018, 16:28:29 kirjoittanut alspe »

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vanteitahan onneksi saa kaupasta ihan mieleisetkin jos ei mukana tule.  18" tuli Volvon orginaalit itellä talvi ja kesävanteina. Sleipnerit ja Frejat.

Pienihän tuo kontti kyllä on, jos neljästäänkin vaikka mökille lähtee jätkä porukalla, niin kyllä se alkaa olemaan aivan täynnä.  Että tavaraa jos tulee kuskattua niin varmasti V60 parempi vaihtoehto.  Takapenkki tilaa se sitten ei taida tuoda sen enempää.

Ja tosiaan sedanissa tuo hiljaisuus tietenkin plussa.  Alkujaan näissä ei ole oikeastaan mitään vaimennusta, itselläkin tullut tähän 8m2 pistettyä STP Gold blackia ympäriinsä, millä on jo ihan tyydyttäväksi hiljentynyt.

Virallisesti ei taida VOC:ia näin vanhoihin autoihin saada, mutta onnistuiskoha ottamalla kolariautoista osat.  ;D Viittaan vaan siihen, että näihin vanhempiin autoihin ei virallisesti Volvolla saa uudempaa graafista mittaristoa ja rattivaihteita.  Mutta pienillä modeilla ne saa kyllä näissä toimimaan.

Itsellä on polttoainelämmitin ajastimella ja kaukosäädöllä.   Joskus tulee ajastettua kun varma lähtö ja sitten kaukosäätimellä kun epävarmempi. Kantamaahan tuossa riittää monta sataa metriä. Yksi kerrostalo on välissä ja kun ikkunalle sisällä menee tuon painaan niin se lähtee päälle. Parkkipaikalle varmaan noin 150m. Kaukosäätimessä valolla ilmoillaa, että on lähtenyt käyntiin.

Myös työpaikalla sisältä painamalla lähtee käyntiin ilman näköyhteyttä. Matkaa toki alle 100m.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
VOC taitaa olla tekemätön paikka semmoisen mihin sitä ei virallisesti Volvolta saa. Se kun vaatii että Volvolta ostaa palvelun joka aktivoidaan auton tiedoilla. Kaukosäädin webastoon on kiva, mutta jos vaikka on kiinteät työajat niin ajastimellakin pärjää.

Ruotsissa valikoima on suurempi, tietty hintojen päälle pitää laskea tuonnista tulevat kulut + verot. Ruotsalaisissa sentään on järkiään talvirenkaat mukana.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
V60:ssa ei takaloosteri ole myöskään kovin kummoinen, tietysti korkeutta on enemmän mutta hyvin kapeata sellaista johtuen sekä sivu- että pystysuunnan kaarevuuksista.
Noista renkaista, mulle auto tuli perus 16" talvipyörillä (nastat) ja 18" kesärenkailla. Molemmat myin pois koska itsellä oli varastossa 18" kitkat vanteineen ja kesäksi tuli hommattua 20" sarja. Mikä on kenenkäkin mielestä "ajo-ominaisuuksia", itse en pysty sietämään noiden pullakumien velttoutta ja tunnottomuutta. Mun mielestä 17" talveksi ja 18-19" kesäksi voisi olla käyttöautoon sopiva kompromissi, ainakin sportti/R-Design-alustalla. Sekin tosin ehti hiljattain vaihtumaan BC Racingin coilovereihin, jokainen makunsa mukaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Mikä on kenenkäkin mielestä "ajo-ominaisuuksia", itse en pysty sietämään noiden pullakumien velttoutta ja tunnottomuutta. Mun mielestä 17" talveksi ja 18-19" kesäksi voisi olla käyttöautoon sopiva kompromissi, ainakin sportti/R-Design-alustalla. Sekin tosin ehti hiljattain vaihtumaan BC Racingin coilovereihin, jokainen makunsa mukaan.

Allekirjoitan myös tämän. Itse en voi sietää pullarenkaita, ja minulla talviset 17" ja kesäiset 18" ja madallettu alusta. Matkanteko on ollut mukavaa noilla komboilla eivätkä ole häiritsevän kovat eivätkä vetele mihinkään.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron