Kulkukoira  Proturbo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2546 Vastauksia
  • 677459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Nyt hankinnassa vm. 2016 Volvo V70 D4 satatonnia ajettuna. Mitäs tyypillisiä vikapaikkoja tuossa mallissa on noin niin? Vanhemmassa on heikosti tehty keula ja sen huomaa jatkuvana pusla/nivel -remppana. Onko tässä uudemmassa jotain erityistä iän myötä?

Pitkittäistukivarren puslat takana menevät noin 150-180tkm kohdalla. EGR kait lisäksi murheenkryyni mistä selviää ohjelmoimalla
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Nyt hankinnassa vm. 2016 Volvo V70 D4 satatonnia ajettuna. Mitäs tyypillisiä vikapaikkoja tuossa mallissa on noin niin? Vanhemmassa on heikosti tehty keula ja sen huomaa jatkuvana pusla/nivel -remppana. Onko tässä uudemmassa jotain erityistä iän myötä?

Tuulilasin yläreunasta (puuttuu) tiiviste, katon pelti on ulompana kuin tuulilasin ulkopinta, kivet,nastat ym osuu katon peltiin ja ruoste saa nopeasti vallan. Kuskinpenkin (jos nahkaverhous) istuinosan ukoreuna usein halki jo pienehköillä kilometreillä (mielestäni huonolaatuista nahkaa).

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Tuulilasin yläreunasta (puuttuu) tiiviste, katon pelti on ulompana kuin tuulilasin ulkopinta, kivet,nastat ym osuu katon peltiin ja ruoste saa nopeasti vallan. Kuskinpenkin (jos nahkaverhous) istuinosan ukoreuna usein halki jo pienehköillä kilometreillä (mielestäni huonolaatuista nahkaa).
Koskeeko kokonaan nahkaisia istuimia myös? Käsittääkseni jos on noi "puolinahat", niin siinä reunojen tekonahka halkaa helposti tuosta reunasta kuten sanoit 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Nyt hankinnassa vm. 2016 Volvo V70 D4 satatonnia ajettuna. Mitäs tyypillisiä vikapaikkoja tuossa mallissa on noin niin? Vanhemmassa on heikosti tehty keula ja sen huomaa jatkuvana pusla/nivel -remppana. Onko tässä uudemmassa jotain erityistä iän myötä?

Jos auto pyörinyt Pohjois-Pohjanmaan rannikolla, niin jakopään kesto on 60000 - 100000 km. (ns Oulun tauti)
Anturi ja softavikoja näissä näyttää olevan...

Oletin siis että kyseessä on uudempi VEA-kone...

Jukka

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Tuulilasin yläreunasta (puuttuu) tiiviste, katon pelti on ulompana kuin tuulilasin ulkopinta, kivet,nastat ym osuu katon peltiin ja ruoste saa nopeasti vallan. Kuskinpenkin (jos nahkaverhous) istuinosan ukoreuna usein halki jo pienehköillä kilometreillä (mielestäni huonolaatuista nahkaa).
Todennäköisesti nahka ei ole oikeaa nahkaa. Vasta kun ottanut lisävarusteiset softnahka penkit, on koko jakkara oikeaa nappanahkaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Asiallinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Jos auto pyörinyt Pohjois-Pohjanmaan rannikolla, niin jakopään kesto on 60000 - 100000 km. (ns Oulun tauti)
Anturi ja softavikoja näissä näyttää olevan...

Oletin siis että kyseessä on uudempi VEA-kone...

Jukka

On kokemusta vajaa 150t 2014 mallisesta 4syl d4. Yhtään korjausta tai päivitystä ei ole tarvittu. On kyllä aina huollettu merkkiliikkeessä. Ei myöskään syö öljyä.
Eikö nämä 5 syl. ole tunnettuja että öljyt lisääntyy. Ainakin ohjekirjassa niissä on myös lyhyempi vaihtoväli 20000..

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Samalla tässä katsellut naapurimaan Volvo-tarjontaa ja kyllähän sieltäkin auton saisi. Kummasti vain vielä vm. 2016 V70:iä on 2.4 koneella esim. D4 181hp ja päästöt 156. Esimekisi 80tkm ajettu neliveto maksaa euroissa 20000€. Verot jotain 5-6000€. Mitäs muita kuluja tuohon vielä tulee?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
On kokemusta vajaa 150t 2014 mallisesta 4syl d4. Yhtään korjausta tai päivitystä ei ole tarvittu. On kyllä aina huollettu merkkiliikkeessä. Ei myöskään syö öljyä.
Eikö nämä 5 syl. ole tunnettuja että öljyt lisääntyy. Ainakin ohjekirjassa niissä on myös lyhyempi vaihtoväli 20000..

30tkm se on virallinen vaihtoväli 5syl koneissakin, valitettavasti. Toivottavasti kovin moni ei tuota noudata vaan vaihtaa aiemmin olipa sylinterien määrä sitten mikä hyvänsä..

5syl koneille on ominaista että öljyä ei kulu vaikka olisi hyvinkin paljon ajettu. Tosin näihinkin tuli loppuvaiheessa vähäkitkaiset öljyrenkaat ja pienenpientä kulutusta olen havainnut tuossa 2014 mallissa. Ehkä puoli litraa /20tkm. VEA koneet on oma lukunsa kun niissä käytetään vielä tätäkin lirumpia öljyjä päästöjen minimoimiseksi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Asiallinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Ainakin taksikäytössä 5 syl on 20000 öljynvaihtoväli. Ei tuohon omaan ainakaan ole öljyä tarvinnut lisäillä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Ainakin taksikäytössä 5 syl on 20000 öljynvaihtoväli. Ei tuohon omaan ainakaan ole öljyä tarvinnut lisäillä.

Joo taksikäytössä laatikkoöljytkin 60tkm välein. Mutta tosiaan taviskäytössä moottoriöljyt 30tkm välein eikä laatikkoöljyjä vaihdeta koskaan :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Asiallinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vea ssa on kuitenkin se 30t taksikäytössäkin. Ja se perustuu siihen että d5 öljyt menee polttoainetta öljyn sekaan varsinkin jos on paljon tyhjäkäyntiä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vea ssa on kuitenkin se 30t taksikäytössäkin. Ja se perustuu siihen että d5 öljyt menee polttoainetta öljyn sekaan varsinkin jos on paljon tyhjäkäyntiä.

Lienee juuri päinvastoin. Kokeilepa googlata ;)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Lienee juuri päinvastoin. Kokeilepa googlata ;)
Tuo ongelma tosiian tuli 2007- 2008 vuonna kun hiukkaspönttö tuli ”kylkiäisenä” volvoihin ja poltonyhteydessä polttoainetta pääsi öljyn sekaan. Silloin taksikäytössä huoltoväliä lyhennettiin 20tkm. Onko nykyisissä VEA koneilla olevissa 30tkm taksikäytössä?
« Viimeksi muokattu: 19.10.2018, 08:19:18 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Asiallinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Huoltokirjassa mainitaan öljynvaihtoväliksi 30000, epäsuotuisat olosuhteet 15000.
 20000 taksikäytössä 1,6 litrainen diesel sekä taksikäytössä 5 syl diesel.

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
V70 vm. 2016 D3:ssa on ilmeisesi 6-pykäläinen automaatti ja D4:ssa 8-pykäläinen. Onko niissä selkeä ero, että kannattaa valita D4? Lastullahan niistä saa samantehoiset muuten. Eli onko merkittävää eroa?

 

Carcom Oy  Ateho