Autoracing  KL-varaosat

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 123257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Triplakoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Onhan tuossa selkeä parannus mutka-ajossa. Tosin kaupanpäälle tulee pintakovuus. Kaikki tien moukut kyllä tuntuu. :P

Kui paljon tippui todellisuudessa?

Poissa Simba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Eipä tullu mitattua lähtökohtaa, mutta tuossa mun ekassa postauksessa on nykyiset milli lukemat navasta kaareen. Jos sulla on vakioalusta, niin mittanauha kouraan ja vertaamaan. Saa ainakin jonkinlaisen kuvan madalluksesta  :)

Poissa Taksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Kuuluuko Volvon omaan -20mm sarjaan muuta kuin jouset? Mulla on ko satsi tehdasasenteisena ja nyt on toinen etujousi poikki, jos laitan uudet -20mm jouset niin voinko käyttää tarvikeiskareita?

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Onkos kelään kokemusta noista BC racing BR sarjasta? Kesä tulossa pikkuhiljaa, niin jos sitä kokeilisi kepillä jäätä vetareiden suhteen  :-[ . vm 2008/09 ja edellinen vaihdattanut toisen vetoakselin, mutta meneekö nyt sitten toinenkin? Nykyinen H&R setti on toiminut tähän asti, mutta nyt tekee mieli saada kesäksi vähän vielä matalammaksi, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. Samaan rytäkkään taakse säädettävä ylätukivarsi camberin kuriin saamiseksi.

http://shop.mamasan.fi/alusta/bc-racing-alustasarjat/bc-racing-zg-03-br-p-19379.html


Poissa Trekster

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V50 T5 awd madallus?
« Vastaus #139 : 27.04.2017, 11:38:17 »
Heipä hei! Täällä tulee uusi onnellinen volvon omistaja.
Ostin tuollaisen V50 T5 awd automaatti volvon jolla ajettu huimat 120000 km (vm 2008). Ensimmäisenä muutoksena ajattelin madaltaa autoa koska tällä hetkellä on alkuperäiset iskarit/jouset. eli auto on todella korkea.

Täällä on varmasti ihmisiä jotka ovat madaltanseet ko autoa eli kysymys kuuluukin että riittääkö että vaihtaa vain jouset? Ja mitkäs sitä kannattaisi laittaa ettei aivan kivireeksi menisi? Ideana olisi että saisi koria hieman laskettua koska nykyisellään on aivan liian suuri rako renkaan ja kaaren välissä.

Eli vinkkejä otetaan vastaan ja myös olisi kiva tietää mistä osat saa ostettua, kiitos jo etukäteen.

Poissa Tojute

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Hei.

Autona on volvo s40 jossa tällähetkellä HEICO:n madallusjouset (-30mm) Onko kellään tietoa saako vielä kyseiseen malliin noita heicon jousia, vai onko jollain tiedossa jokin korvaava jousimerkki sen tilalle.

http://accessories.volvocars.com/fi-fi/S40(04-)/Accessories/Document/VCC-449324/2005/all/Manual    <----kokemuksia?

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 awd madallus?
« Vastaus #141 : 03.07.2017, 12:07:16 »
Heipä hei! Täällä tulee uusi onnellinen volvon omistaja.
Ostin tuollaisen V50 T5 awd automaatti volvon jolla ajettu huimat 120000 km (vm 2008). Ensimmäisenä muutoksena ajattelin madaltaa autoa koska tällä hetkellä on alkuperäiset iskarit/jouset. eli auto on todella korkea.

Täällä on varmasti ihmisiä jotka ovat madaltanseet ko autoa eli kysymys kuuluukin että riittääkö että vaihtaa vain jouset? Ja mitkäs sitä kannattaisi laittaa ettei aivan kivireeksi menisi? Ideana olisi että saisi koria hieman laskettua koska nykyisellään on aivan liian suuri rako renkaan ja kaaren välissä.

Eli vinkkejä otetaan vastaan ja myös olisi kiva tietää mistä osat saa ostettua, kiitos jo etukäteen.

Jos riittää mieto madallutus alkuperäisillä iskareilla, niin Heicon jouset on hyvät. Ei paljo eroa huomaa alkuperäisiin ajettavuudessa. Nykyisessä S60:ssäkin Heicot ja edellisessä S60:ssä ja myös tuossa S40:ssä oli.


Hei.

Autona on volvo s40 jossa tällähetkellä HEICO:n madallusjouset (-30mm) Onko kellään tietoa saako vielä kyseiseen malliin noita heicon jousia, vai onko jollain tiedossa jokin korvaava jousimerkki sen tilalle.

http://accessories.volvocars.com/fi-fi/S40(04-)/Accessories/Document/VCC-449324/2005/all/Manual    <----kokemuksia?

Eiköhän nuita Slamit ainakin myy, jos ei oo nettisivulla nii sähköpostia lähettää, nii kyllä ainakin tilaavat.  :)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6814
  • Kaikkee sitä...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Tojute

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo s40 olisi iskarin vaihto edessä. Onko kellään suositella hyvää iskaria madallusjousien kaveriksi. KYB, SASHC?
Onko esim v50 R-Design mallissa ihan vakio iskarit madallusjousien kanssa? Mitä iskaria on volvo käyttäny vakiona tossa s40 mallissa?

Poissa pekkaleh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Tervehdys,

Toisin kuin 99.9% käyttäjistä minä haluaisin korottaa Volvoani. Auto on 2009 V50 1.6 drive. Muuten ihan mukava mutta auttamatta liian matala.  ;D Kysymys kuuluu siis: Miten saisin auton esim. vastaavaan korkeuteen kuin nuo AWD mallit on vakiona?

Vidaa ja nettiä penkomalla löysin etuiskareiden yläpäähän tulevat koropalat joita ilmeisesti käytetään vain AWD malleissa (30736434 ja 30736433). Näillä etupään saanee riittävän ylös.

Mutta entäs takapää? AWD mallin jouset? AWD mallin jousen yläpään kumit (30736433)? Vai kenties ebaystä venäläinen korotussarja (https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-coil-spacers-30mm-for-Volvo-C30-C70-S40-V40-V50-lift-kit-/112469955912 sekä https://www.ebay.co.uk/itm/Rear-shock-extenders-30mm-for-Volvo-C30-C70-S40-V40-V50-XC60-Lift-Kit-/112583394123)?

ID numeron mukaan autossa on nyt "Sport" takajouset (30683570) ja "Efficiency" iskarit.

Kiitoksia,

Pekka

Poissa anttipetteri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Moro foorumille.


Vanha volvomies, mutta uusi jäsen täällä. Autona lähes uudesta ollut V50, 2009, 2.0D, R-Design, 18", 160tkm

Katsastuksessa ilmeni että vasen etujousi oli poikki ja sen lisäksi oikea etuiskari päästänyt öljyjä pihalle.
Kannattaa mitä todennäköisimmin uusia koko etupää jousineen iskareineen.
Kävin Käyttöautolta kysymässä alkuperäisiä varaosia, niin vaihtotöineen pelkän etupään uusimisella kustantaa säädettävän alustan tilalle.

ELI

Kysymys jota täälläkin moneen otteeseen käyty läpi, mitä tuonne kannattaisi laittaa?

Vetarit alkoi pelottaa, mutta onko nyt niin että vuosimalli sen verran "tuore" ettei olisi murhetta, jos madaltelee sen verran mitä tuo alkuperäinen R-Design, eli n. 20mm.

Muutamia coilover vaihtoehtoja tässä pyörittelen.

K-Sport
https://www.completos.fi/fi/tuote/alustanosat/coil-over-sarjat/street/K-VL-07/coilover-volvo-v50-vm-04-korkeus-jaykkyyssaadettava-k-sport

Eibach Pro-Street-S
https://www.aze-tuning.de/eibach-gewindefahrwerk-pro-street-s-8688.html

Bilstein B14
https://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v50-mw-1/Bilstein-B14-coilover-VOLVO-V50-MW


VAI

Riittäisikö hankkia joka nurkkaan vaan tarvike madallusjouset ja iskarit.
Lopputulos kun ei tarvitse olla rataohjus, vaan hyvän maun mukaisesti madallettu kosla.
Keulia ei saisi, eikä takakoteloon tarvitsisi mahtua kaljatölkkiä.

Vaikka aihetta tällä ketjulla sivuttu jo kohta yksi vuosikymmen, pyytäisin näihin kysymyksiin ja pohdintoihin mitä nöyrimmin kommentteja ja kokemuksia.

Kiitos, peace!  :)

ps. uusinta katsastukseen aikaa vajaa kuukausi, joten nopeekin saa olla jos joutuu tilaan rompetta jostain taiwanista ja siihen asennus päälle.

pps. tässä kuva viimeviikolta


ppps. Kaaren ja navan välissä tilaa edessä n.345mm ja takana n.365mm.

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Anteeksi kun en jaksa selata kaikkia kymmentä sivua lävitse  :-X mutta S40 -08 T5 kaipaisi vähän huojumisen poistoa ja ei haittaisi vaikka muutaman kymmenen milliä samalla laskeutuisikin. H&R vai Eibach vieterit, ja mistäpä tänäpäivänä näitä kannattaisi tilailla?

Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Moro foorumille.


Vanha volvomies, mutta uusi jäsen täällä. Autona lähes uudesta ollut V50, 2009, 2.0D, R-Design, 18", 160tkm

Katsastuksessa ilmeni että vasen etujousi oli poikki ja sen lisäksi oikea etuiskari päästänyt öljyjä pihalle.
Kannattaa mitä todennäköisimmin uusia koko etupää jousineen iskareineen.
Kävin Käyttöautolta kysymässä alkuperäisiä varaosia, niin vaihtotöineen pelkän etupään uusimisella kustantaa säädettävän alustan tilalle.

ELI

Kysymys jota täälläkin moneen otteeseen käyty läpi, mitä tuonne kannattaisi laittaa?

Vetarit alkoi pelottaa, mutta onko nyt niin että vuosimalli sen verran "tuore" ettei olisi murhetta, jos madaltelee sen verran mitä tuo alkuperäinen R-Design, eli n. 20mm.

Muutamia coilover vaihtoehtoja tässä pyörittelen.

K-Sport
https://www.completos.fi/fi/tuote/alustanosat/coil-over-sarjat/street/K-VL-07/coilover-volvo-v50-vm-04-korkeus-jaykkyyssaadettava-k-sport

Eibach Pro-Street-S
https://www.aze-tuning.de/eibach-gewindefahrwerk-pro-street-s-8688.html

Bilstein B14
https://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v50-mw-1/Bilstein-B14-coilover-VOLVO-V50-MW


VAI

Riittäisikö hankkia joka nurkkaan vaan tarvike madallusjouset ja iskarit.
Lopputulos kun ei tarvitse olla rataohjus, vaan hyvän maun mukaisesti madallettu kosla.
Keulia ei saisi, eikä takakoteloon tarvitsisi mahtua kaljatölkkiä.

Vaikka aihetta tällä ketjulla sivuttu jo kohta yksi vuosikymmen, pyytäisin näihin kysymyksiin ja pohdintoihin mitä nöyrimmin kommentteja ja kokemuksia.

Kiitos, peace!  :)

ps. uusinta katsastukseen aikaa vajaa kuukausi, joten nopeekin saa olla jos joutuu tilaan rompetta jostain taiwanista ja siihen asennus päälle.

pps. tässä kuva viimeviikolta


ppps. Kaaren ja navan välissä tilaa edessä n.345mm ja takana n.365mm.

Itse annan suosituksen tälle: https://www.tuningteiletotal.de/buy/-Bilstein-Eibach-B12-Pro-Kit-Sportfahrwerk-auch-f%C3%BCr-Volvo-S40-II-MS-/index.html?c=0&pId=132197.DK.E90-84-006-02-22.01-04100-169-VOLVO-S40-II-MS-20-D2424-D5T5

Alkuperäisen -20 mm korvaava tuote ja toimii sekavassa ajossa oikein hyvin.

Siinä linkki V50 vastaavaan: https://www.tuningteiletotal.de/buy/-Bilstein-Eibach-B12-Pro-Kit-Sportfahrwerk-auch-f%C3%BCr-Volvo-V50-MW-/index.html?c=0&pId=132203.DK.E90-84-006-02-22.04-04100-169-VOLVO-V50-MW-20-D2424-D5T5

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Minkälaisilla specseillä 18" vannetta ja rengasta laitan -30mm madalluksen kanssa, jotta ei mitään pelkoa sopimisen kanssa, mutta  pyöräkotelot täyttyisi edes kohtuudellla ja ET ei silti muuttuisi liikaa, ( se pyöränlaakerien kestävyys ja ajettavuus :P)?

Poissa Dttw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
"Itse annan suosituksen tälle: https://www.tuningteiletotal.de/buy/-Bilstein-Eibach-B12-Pro-Kit-Sportfahrwerk-auch-f%C3%BCr-Volvo-S40-II-MS-/index.html?c=0&pId=132197.DK.E90-84-006-02-22.01-04100-169-VOLVO-S40-II-MS-20-D2424-D5T5"

Tämä setti tuli tilattua ^.

Aiemmin tilasin myös pelkät Eibachin jouset: https://www.autodoc.fi/eibach/7431440 vain huomatakseni että myös iskarit ovat loppu. Tulin siihen lopputulokseen että laitetaan joka kulmaan uutta. Täältä jollekkin jouset halvalla jos kiinnostaa, ajettu alle 1 tkm.

Osaako joku sanoa mikä pölysuojasetti ja pohjaanlyöntikumi käy tuon B12-setin kanssa yksiin? Onko tuo Motonetin setti ok http://bit.ly/2PlYLtX , tuote 17-4005 vai tarviiko "sport" alustalle omanlaisen pohjaanlyöntikumin? Alkuperäiset kumit oli ropissu tuon pölusuojan sisään...

 

Autoracing  KL-varaosat