Homma jopa edistyy. Tiistaina kaivoin esiin hangesta ja eilen töiden jälkeen nykästiin sisälle.
Laatikkoa irrottaessa tuli todettua, että kone on liian ylhäällä ja otin moottorintukikumien alle sorvauttamani ~13mm paksut lätyt pois. Nyt sujuu lootan kanssa puljaaminen mukavammin. Katsottava vaan vielä otanko yläpuoleltakin pois samanlaiset. Koneen tiputtamisen myötä etuvakaajaa täytyy pudottaa vähän alemmas, jottei ota öljypohjaan kiinni.
Vauhtipyörään naputtelin starttikehän paikoilleen, ruuvasin koneeseen ja kytkimen päälle. Kuvakin ois mutta kamera jäi töihin. Asetelman korkeuden ja jousien pituuden takia laakeri tarvitsee väliholkin painelaakerin päälle. Löysin nurkista pari matalaa metallirunkoista painelaakeria jotka vaikuttaisivat rasvauksen jälkeen käyttökelpoisilta. Niissä asetelmaa vasten tuleva osa on paksumpi kuin muovirunkoisessa, joten siihen saa holkin krymppisovitteella kiinni. Laatikkoa käytin sen verran painelaakerin ja kytkinhaarukan kanssa paikoillaan, että sain holkin korkeuden mallattua kohilleen. Kävin jättämässä laakerin sorvarin luo piirroksen kera ja tänään pitäis saada holkki haltuun.
Startin laitoin paikoilleen ja testailin perussähköjä muutenkin. Mitään ihmeitä ei vielä ilmaantunut. Valovikavahdin yksi liitin on ottanut lämpöjä ja sulattanut liitinrunkoa, vaihdettava ainakin liitin uuteen. Lopuksi koneen pyörittelyä startilla sen verran että sai öljyn vähän kiertämään.