KL-varaosat  Race.fi

ATSpark käyttöönotto-ongelma

  • 13 Vastauksia
  • 8389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
ATSpark käyttöönotto-ongelma
« : 18.08.2013, 20:43:21 »
Aloittelijan ongelma:

Systeemi on ATSpark pro ja ohjaus tunerstudio ms lite v.2.0.8.

Laitoin fixed anglen 10 asteeseen eli ohittaa kartan ja käyttää koko ajan 10 EYKK ajoitusta(?). Käydessään (HUONOSTI) strobo näyttää ennakoksi noin 10 JYKK. Mistä säädän ja miten? Trim angle?
Triggeri on säädetty mukana tulleiden ohjeiden mukaan: Kone ykk, vr 8. hampaan kohdalle ja trigger angle 80.
Jostain syystä Trigger Wizardia ei löydy tools valikosta, vaikka se jostain esimerkki talletuksista löytyykin.

En oo ennen tämmösten kans touhunnu joten rautalangasta joutuu varmaan vääntään...

edit
http://www.msextra.com/doc/ms3/trigger-wheel.html
Tuon ohjeen mukaan vr pitää olla 9. hampaan kohdalla jolloin trigger angle on 80...


« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 23:31:51 kirjoittanut skipi »

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #1 : 19.08.2013, 22:32:04 »
Eli 36-1 triggeri. Kone ykk, anturi 9. hampaan kohdalle jolloin trigger angle on 80?? Nyt anturi on 8. hampaan kohdalla, niin onko sama asia jos laitan trigger angleksi 70?

Apuva!!

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #2 : 25.01.2014, 23:00:56 »
Piirtäkää kuva tai vääntäkää rautalangasta: Mikä täysin tarkalleen on trigger angle?

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #3 : 25.01.2014, 23:35:05 »
Trigger angle = kuinka monta astetta ensimmäisestä (puuttuvasta hampaasta seuraava) hampaasta on yläkuolonkohtaan.

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_Miss_Tooth.htm
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #4 : 26.01.2014, 00:09:16 »
Okei... eli tältä pohjalta jos kone on YKK ja anturi on tyhjästä kohdasta pyörimissuuntaan laskien 8. hampaan kohdalla, on trigger angle 70..?

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #5 : 26.01.2014, 00:51:06 »
Huono kuva mut tätä tarkotin...


Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #6 : 26.01.2014, 01:20:57 »
Joo trigger angle 70 olis tossa
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #7 : 26.01.2014, 10:54:28 »
Onko käytössä Hall- vai VR-anturi?
Omassa projektissa hall ei lukenut mun 36-1 triggeriä, liian pienet hammasvälit.
Kokeile muuttaa trigger anglea ja katso muuttuuko ennakko.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #8 : 26.01.2014, 12:10:55 »
Tänks! Tämä selvensi asian.
VR on käytössä.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #9 : 13.02.2014, 21:41:09 »
Ei toimi vieläkään!!

Wheel decoder routinessa on kaksi vaihtoehtoa 024s9 style ja 025 style. Toisella vaihtoehdolla sekoaa triggeri tieto täysin, mutta startatessa kierrokset on suunnilleen oikein Kun taas toisella triggeri tieto on lähes moitteeton, mutta startatessa kierrostieto näyttää yli 4000 rpm...
Yritän vielä tuon VR-anturin ilmarakoa muuttaa 0,7-0,8 milliin ja koittaa onko sillä vaikutusta. Epäilen kuitenkin koska toisella routinella signaali on kuitenkin hyvä.

Tuosta trigger anglesta vielä yksi tarkennus. Tuo edellämainittu tilanne edellyttää että "trig pos a=1". Jos esimerkiksi "trig pos a=2" olisi trigger angle 60 (kone YKK ja 8. hammas anturilla, 36-1 triggeri) . Olenko oikeassa?

Viikonlopun temuan tuon kanssa vielä ja sen jälkeen koitan saada jonkun osaaja kaverin katsomaan sitä.


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #10 : 13.02.2014, 23:03:49 »
Muistelisin, että ainakin ms1:ssä suositus oli 12-1 ja harvemmalla hammastuksella 024s9 style ja sen yli 025 style. Eli jälkimmäisen pitäisi toimia jos muutoin hommat kohillaan.

Trigger anglen hakemiseen sille seinälle on olemassa valmis tiedosto exeliin/tms.: http://www.extraefi.co.uk/software/wheeldecoder.xls
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #11 : 13.02.2014, 23:22:54 »
Toi laskentahomma vahvisti mun pähkäilyt trigger anglen osalta.

Onko tunerstudioon saatavilla muita esim 026g koodia? Vai onko muille edes tarvetta kuin noille 024s9 ja 025?


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #12 : 13.02.2014, 23:51:36 »
Ei ole ollut itsellä ainakaan tarvetta muille versioille kuin noille kahdelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: ATSpark käyttöönotto-ongelma
« Vastaus #13 : 14.02.2014, 11:29:46 »


Olisiko joku niin ystävällinen että katsoisi ton mun msq:n läpi jos lähetän sähköpostilla? Kyseessä siis pelkkä sytytyksen ohjaus kaasarikoneeseen.

 

Carcom Oy  Ateho