Paikallistin voimansiirron suunnalta kylmänä tulevan luiston ylivaihteen kitkapintaan ja vaihdoin tänään toisen yksikön tilalle. Tutulta löytyi sopivasti toinen ja näkyy tyyppikilven mukaan olevan kunnostettu. Kurkkasin silti mäntien O-renkaiden kunnon.
Vanhalla ei ollut aivan alkuunsa mitään, mutta sen jälkeen koko ajan tilanne hiljalleen huonontui. Edellisen omistajan kanssa juttelin viikolla ja sanoi että sitä oli jo aiemminkin. Pakki, 1 ja 2 toimi liikkeellelähtiessä normaalisti, mutta kolmoselle vaihtaessa luisti vain. Hetken odottelun jälkeen, oikein rauhallisesti vaihtamalla tai vaikka kakkoselta suoraan neloselle vaihtamalla lähti vetämään. Jos kolmoselta vaihtoi kakkoselle tai neloselle, niin luisti hetken silloinkin. Öljyn lämmettyä muutaman kilometrin ajon jälkeen luisto hävisi, mutta moottorijarrulla luisti vielä jonkin aikaa kunnes öljy lämpesi kunnolla. Yksikön irrotuksen jälkeen laatikon takapäässä oli aikamoista tummanharmaata mämmiä. Tainnut kytkinpinnat liueta sinne.