RallyBaron  Samppasport

Volvo 242 79' - B230FT

  • 23 Vastauksia
  • 6834 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Volvo 242 79' - B230FT
« : 24.11.2013, 01:32:44 »
Moi!

Tarkoituksena olisi asentaa 242:seen B230FT. Paikalleen laitto on helppo nakki, mutta ruiskun sähköistä ei ole vielä oikeastaan mitään hajua..

Tarkoituksena olisi ostaa 200-sarjalaisen johtosarja, jolloin asennus helpottuu paljon? Kuulemma..

Ruiskuksi olen suunnitellut LH 2.4

Mitä kaikkea tulen tarvitsemaan siis saadakseni toimivan järjestelmän? Autoon on vaihdettu jälkeenpäin K-Jet ruisku, mutta johtosarjakin taitaa olla viety..

Kuinka paljon tarvii koskea auton omaan johtosarjaan? Kuulemma 7-9 johdon verran, jonka jälkeen on ihan bolt on?

Mimmosta paketta kannattas alkaa etsimään.. Onko väliä minkä 240 ruiskumoottorin johtosarja on? ( paitsi että on LH )

Omat kokemukset saa jakaa, hieman hukassa kun kaasareiden kanssa leikkinyt vain  ::)

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #1 : 25.11.2013, 16:19:42 »
Ruisku tarvitsee ilmeisesti nopeustiedon. Auto on -79, jotenka ei ole sähkömittaria. Tarvitseeko autoon vaihtaa tosiaan sähkömittari + taka-akseli jossa on sähköinen tiedonkeruu nopeudesta?

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687

Kiitoksia Juhalle LH:n johtosarjasta..
« Viimeksi muokattu: 25.11.2013, 16:34:16 kirjoittanut Volvopoju »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #2 : 25.11.2013, 16:55:49 »
ei mun lh nopeustietoa kyllä saa mistään  :-X siis onhan mulla sähkönen mittari ja anturi perässä mutten mielestäni lh:lle mitää nopeustietoa vetänyt  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #3 : 25.11.2013, 17:06:17 »
LH2.4 boxin pinni 31 näyttäisi olevan signaali nopeusmittarista.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #4 : 25.11.2013, 17:15:45 »
LH2.4 boxin pinni 31 näyttäisi olevan signaali nopeusmittarista.

Signaalia ei taida saada "vaijerimittarista" ? Mitä varten ruisku tarvii tätä tietoa?

---

Miuzo: Jos viitsit, niin voitko tarkistaa asian? Ei ole pakko, mutta auttaisi huomattavasti jos ei LH tarvi tätä tietoa :D saisi poriinkin ensi kesäksi lisää turbo-lankkuja  8)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #5 : 25.11.2013, 17:19:33 »
siis ei mulla tollasta oo vedetty mihinkään  :D mihin lienee tarvitsevan?  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #6 : 25.11.2013, 17:25:42 »
Tää oli helpottava tieto..  S*

Jos joku tosiaan tietää mihin tuota nopeutietoa tarvii, niin olen pelkkänä korvana!

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #8 : 25.11.2013, 17:44:10 »
nii oliko tälle se joku "pehmentävä" idea kierrosten laskussa?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #9 : 25.11.2013, 18:09:15 »
Mitä nyt luion, niin kylmänä käynnistettäessä on korkeammat kierrokset, kunhan nopeus on 0

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #10 : 25.11.2013, 18:15:26 »
mikan tuossa linkissä: LH:n tulee pitää joitakin sekunteja tyhjäkäyntiä koholla auton liikkuessa mutta ei sen pidempään. Sen jälkeen pitäisi palata siihen vakioon 750rpm normaalilämpöisella koneella ja vielä viileälläkin.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #11 : 25.11.2013, 18:25:52 »
juu siinä se ero taitaa olla kun tuo lh2.4 varustetun seiskan höräyttää käymään niin pitää pari sekkaa yli 1000rpm ja laskee sitten sinne 700-800rpm hujakoille. 240 ei tee samaan vaan kierrokset nousee tohon tyhjäkäyntiin ja siinä pysyvät. Käytännön eroa en o havainnut...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #12 : 25.11.2013, 20:53:30 »
Eli ton voi jättää huoletta pois.. Autolla ei tulla ajamaan talvella lainkaan. Tuolla ei taida sitten muuta virkaa olla?


Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #13 : 26.11.2013, 07:34:11 »
Mun rotjakkeellani ajettiin talvikin  ;) vaikeeta sanoa kuinka yksilöitä nämä ruiskut ovat keskenään.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 79' - B230FT
« Vastaus #14 : 26.11.2013, 08:55:57 »
Pitää koittaa ilman sitä aluksi. Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy