Carcom Oy  Ateho

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 136780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #15 : 16.01.2011, 20:40:55 »
itse pääsen nyt 4,8 matkaa ja kaupunki... riippuen kaasujalasta, mutta pääsis varmaa 6-7 nykyään sellaista 7,5 :2funny:
Onko lukemat mitattu vai ajotietokoneesta? Diesel Volvoissa on monesti liian optimistinen ajotietokone. Kaverilla näytti kanssa 4.8l lukemia ja todellisuus oli yli 5.5l.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #16 : 16.01.2011, 21:45:16 »
AWDs pyörii tota romua enemmän mukana.  :D
Matka-ajossa pääsee nyt 7 alkaviin lukuihin, vakiona tuo söi hieman yli 8l matkassa.
Ricaan pohjautuva, hieman muokattu.
Fiesta -no- boost

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #17 : 17.01.2011, 15:09:15 »
Onko lukemat mitattu vai ajotietokoneesta? Diesel Volvoissa on monesti liian optimistinen ajotietokone. Kaverilla näytti kanssa 4.8l lukemia ja todellisuus oli yli 5.5l.

Ihan on mitattu ja todellisia lukemia, 4,8 on sillon kun ei ohittele yhtään autoa ja ajaa tasakaasulla ilman vakkaria, ei lisää kaasua mäkiin jne.. hiukan alle kuusi, omalla ajolla. :pomo: :pomo:
volvoja - onhan noita.

Poissa Jussuf

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Kokemuksia tuosta BSR:N PPC 3:sta??
« Vastaus #18 : 20.01.2011, 18:02:50 »
Moron!

Ei kellään sattuis olemaan kokemuksia tuosta BSR:n ohjelmoinnista? Itse ajattelin laitattaa tuollaisen omaan XC:hen. Ainakin paperilla tehoa ja vääntöä on riittävästi. Miten sitten automaattilaatikon kanssa käynee ja kestääkö laatikko, vai pitääkö tuotakin softata? Normihepat omassa on 163 hp ja 420 nm, eli tämä uudempi mylly on kyseessä.

Tuossa alla nuo mainoksen lupaukset;

Volvo XC60 2.4D AWD 163Hp 2010-2011

Power figuresOriginalStage 1Power:162Hp 245Hp Torque:427Nm 520Nm
Average power increase: 69Hp 43.5%
Measured by BSR.
Speed limiter changed to 250km/h
Accelerationkm/hgearorigStage 1%80-12048.75.53780-140515.711.725100-150516.110.535

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Kokemuksia tuosta BSR:N PPC 3:sta??
« Vastaus #19 : 20.01.2011, 22:25:04 »
Moron!

Ei kellään sattuis olemaan kokemuksia tuosta BSR:n ohjelmoinnista? Itse ajattelin laitattaa tuollaisen omaan XC:hen. Ainakin paperilla tehoa ja vääntöä on riittävästi. Miten sitten automaattilaatikon kanssa käynee ja kestääkö laatikko, vai pitääkö tuotakin softata? Normihepat omassa on 163 hp ja 420 nm, eli tämä uudempi mylly on kyseessä.

Tuossa alla nuo mainoksen lupaukset;

Volvo XC60 2.4D AWD 163Hp 2010-2011

Power figuresOriginalStage 1Power:162Hp 245Hp Torque:427Nm 520Nm
Average power increase: 69Hp 43.5%
Measured by BSR.
Speed limiter changed to 250km/h
Accelerationkm/hgearorigStage 1%80-12048.75.53780-140515.711.725100-150516.110.535

Sattuu  :D Mutta 2.4i 140 hv -> 170 hv manuaalilla. Ohjelmointi itsessään ei varmaan poikkea vaikka kone ja laatikko eri, ainoastaan aikaa saattaa mennä pidempään. Yksinkertaisuudessaan laturi kiinni autoon, ovet ja ikkunat kiinni, puhelimesta virrat pois, PPC OBD-porttiin ja painaa entteriä.. odottelee ja piuha irti kun kapula ilmottaa homman olevan valmis. Kone käymään (saattaa alkuun tehdä jotain omituista), testilenkille ja sitten asennuskaljat!  ;D

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #20 : 23.01.2011, 20:32:21 »
Mitä suosittelisitte? Auto 850 T5 manuaali, 2.3 166kw, 1995. 229000km. Oli aikomus hankkia doc-powerilta BSR:n stage 1 ohjelma, kysyin ohjelmointia myös motorbitistä tuusulasta mutta sanoi että ei ole enää nykyän vanhojen volvojen kanssa touhunnut ja ehdotti debil:iä. Tuleeko noiden osalta jotain eroa vain onko periatteessa ihan sama kummassa käyttää? Muita suosituksia?

 Peli on ihan katu/perhekäytössä, kone on ja pysyy vakiona. BSR ilmoittaa parhaimmillaan mitattua 290hv 430 NM. Mitähän noilta vakiokoneilta uskaltaa pyytää? Kestvyydestä ei olis tarkoitus paljoakaan tinkiä, tosin kuten mainittu niin auto on melko rauhallisessa käytössä poislukien hetken mielenhäiriöt toisinaan.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 21:01:37 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #21 : 24.01.2011, 02:23:01 »
Mitä suosittelisitte? Auto 850 T5 manuaali, 2.3 166kw, 1995. 229000km. Oli aikomus hankkia doc-powerilta BSR:n stage 1 ohjelma, kysyin ohjelmointia myös motorbitistä tuusulasta mutta sanoi että ei ole enää nykyän vanhojen volvojen kanssa touhunnut ja ehdotti debil:iä. Tuleeko noiden osalta jotain eroa vain onko periatteessa ihan sama kummassa käyttää? Muita suosituksia?

 Peli on ihan katu/perhekäytössä, kone on ja pysyy vakiona. BSR ilmoittaa parhaimmillaan mitattua 290hv 430 NM. Mitähän noilta vakiokoneilta uskaltaa pyytää? Kestvyydestä ei olis tarkoitus paljoakaan tinkiä, tosin kuten mainittu niin auto on melko rauhallisessa käytössä poislukien hetken mielenhäiriöt toisinaan.
Debiliä voin suositella ainakin omalta osalta, tekee sellaisen ohjelman kuin itse haluat, siskon miehellä oli tuollainen samallainen vehje, 310hp ja nw en muista mutta kesti ainakin vuoden revitystä.. myös putkisto siihen vaihdettiin. sanoisin että perheautona käyttiksenä 260-280hp alkaa olemaan ihan mukava :)
volvoja - onhan noita.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #22 : 24.01.2011, 09:27:38 »
Debiliä voin suositella ainakin omalta osalta, tekee sellaisen ohjelman kuin itse haluat, siskon miehellä oli tuollainen samallainen vehje, 310hp ja nw en muista mutta kesti ainakin vuoden revitystä.. myös putkisto siihen vaihdettiin. sanoisin että perheautona käyttiksenä 260-280hp alkaa olemaan ihan mukava :)

Pitää soitella debiliin, ajattelin kans että jos joku ~270hp irtois niin kestäiski varmaan vielä, ja luultavasti kulkis aika paljon herkemmin ku nyt. Satutko muistaa tippuiko kulutus vai nousiko, normiajoa ajatellen? Ku tuntuu ettei toi mene alle kympin muuta ku hinaamalla.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #23 : 27.01.2011, 12:02:17 »
Pitää soitella debiliin, ajattelin kans että jos joku ~270hp irtois niin kestäiski varmaan vielä, ja luultavasti kulkis aika paljon herkemmin ku nyt. Satutko muistaa tippuiko kulutus vai nousiko, normiajoa ajatellen? Ku tuntuu ettei toi mene alle kympin muuta ku hinaamalla.
siis todellakin tuo moottorin luonne muuttuu ja sen huomaa! ja kulutus laski itellä  litran verran, mutta diisseliä ei voi verrata bensaan, uskoisin että tippuu kulutus bensa vehkeessäkin mukavasti kun vääntöö tulee enemmän niin ei tarvi sitä kaasua juuri ollenkaan painaa, ekan viikon voikin kulutus olla siellä kivoissa 12-16l lukemissa riippuen innokkuudesta!  8)
volvoja - onhan noita.

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #24 : 27.01.2011, 17:32:17 »
Tuli tuohon omaan 2.0l t5 seen Deran lastu ja voin sanoa et nyt tuo tuntuu jo autolta, kulkee ihan ku sukkasillaan ja reagoi aivan mahtavasti verrattuna vakioon!  :pomo: Kulutuksesta en vielä oikein osaa sanoa ku ei oo vielä tullu kovin paljoa kilometrejä mut mutu olis et kyllä se laskenut on vaan minkäverran niin aika näyttää...pätkä ajossa ennen 12,8-13,5l ja ajotietokone on sitä mieltä et noin 1,5-2l vähemmän nyt menis?  ::) Sen verran tuo sit rupes vastustamaan et TCV venttiili ilmeisesti hajos niin meinaa piikkailla...no uus on Ruåttin siniseltä tulossa... :buck2:
Ei piikkaillu ei! Vaihoin tcv:n = ei vaikutusta, vaihoin virranjakajan kannen ja pyörijän= vähän parannusta, Tarkistin tulpat oli NGK bcpr6es eli väärä lämpö arvo -> tilalle uudet NGK bcpr7es = ei enää ongelmaa ja toimii moitteetta!  S* Ja samalla tuli ahtopaine mittari laitettua ja paineet just siellä missä Dera niiden sano olevanki!  8)
« Viimeksi muokattu: 02.02.2011, 20:07:00 kirjoittanut AUH »

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #25 : 29.01.2011, 23:56:43 »
Eikös ~350 hevosta irtoa mukavasti (850)T5:sta ohjelmoinnilla+putkistolla, ilman turbon ja muiden vaihtoa?

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #26 : 30.01.2011, 13:18:26 »
Eikös ~350 hevosta irtoa mukavasti (850)T5:sta ohjelmoinnilla+putkistolla, ilman turbon ja muiden vaihtoa?
310 on maximi mitä oon kuullu otettavan, mutta hyvinhän se olisi mahdollista, vai oliko niin että pakosarja alkaa ahdistamaan. en muista. :-\
volvoja - onhan noita.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #27 : 30.01.2011, 18:01:49 »
nyt on moottorin ohjaus optimoitu. ensi vaikutelma erittäin hyvä. voimaa huomatavasti enemmän ;D. matka ajossa kulutus putosi melkein 2 litraa/100km(ajotietokoneen näyttämä). Teho alue huomattavasti laajempi alkaa 2700rpm ja jatkuu 6300rpm:hen asti. ahtoja 1bar. O0
Paikka Missä kävin Artec-power Saku Jauhiainen. Kuopio

Onko tuolla vakio virisoftat, vai voiko niitä muokata yksilökohtaisesti, ilmeisesti ei myöskään penkitetty?

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #28 : 30.01.2011, 19:29:07 »
310 on maximi mitä oon kuullu otettavan, mutta hyvinhän se olisi mahdollista, vai oliko niin että pakosarja alkaa ahdistamaan. en muista. :-\

Muistan 850:sen missä oli 320 heppaa; lastu, putkisto, putsari ja tulpat vaihdettu. Enempikin olis irronnut...

Poissa hegis88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo V50
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #29 : 31.01.2011, 09:41:35 »
Onko niin ettei V50 2,4i -06 automaattiin saa mitään softaa? Olen katsellut useiden liikkeiden sivuilta, mutta mistään taulukoista ei löydy juuri tätä minun mallia ja moottoria...

 

Carcom Oy  Ateho