Samppasport  Futurez

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 140108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #165 : 27.04.2015, 22:18:32 »
Debil myy nykyään Shark Performance nimistä softaa.

Debilistä ostin ekan Rican softan 2008 ja siitä asti on alla ollut "Ricattuja" kärryjä ja ainakin toistaiseksi ilman ongelmia - myös ilman niitä ns. vakiossa usein tavattuja nykimisiä jne.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #166 : 27.04.2015, 22:21:27 »
Deran softia saa osana Shark performance tuotemerkkiä, jossa muutakin pätevää sakkia puuhastelee softien kanssa.

Shark performance softia myy Nurmon Autopiste, Debil ja Sercapin toimipisteet.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #167 : 28.04.2015, 06:48:14 »
Dera tuohon mun V70 ohjelman+ DPF poiston suoritti ja penkitti 227hp/502nm enemmänkin ois saanut, mutta ajattelin että eiköhän tuo riitä.
Omassa XC60 on Ateholta Rican ohjelma sisässä, niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvossi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #168 : 28.04.2015, 11:57:58 »
Voiko tän auton (s40T5 ) ohjelmoida obd:n kautta vai avaako ne boksin..?
Joku sanoo et voi ja joku taas et ei  :idiot2:
Volvo s40 T5 -06

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #169 : 28.04.2015, 12:18:07 »
Molemmilla tavoilla pystyy tekemään.

Kyse on vain siitä, millaiset työvälineet optimoinnin tekijällä on hallussaan.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Machigo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy"
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #170 : 28.04.2015, 13:25:13 »
Mistäköhän löytäisi hyvällä hinta-laatusuhteella varustetun lastun C70 2.3 T5:seen?

Tähän mennessä halvin olisi tämä:
http://chiptuning.fi/volvo.html

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä lafkasta? Kaikki info on tarpeen. :)
Nykyinen: C70 2.3 T5 239hp -02 "Candy" | Showroom
Ex-vollet: C70 2.0T 226hp -99 Italia, C70 2.3 T5 239hp -98 "Violetta"

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #171 : 28.04.2015, 18:06:05 »
Mistäköhän löytäisi hyvällä hinta-laatusuhteella varustetun lastun C70 2.3 T5:seen?

Tähän mennessä halvin olisi tämä:
http://chiptuning.fi/volvo.html

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä lafkasta? Kaikki info on tarpeen. :)

Vähä kyllä epäilyttää että miten on noin halpa...  :o Itse olen menossa lastuttaa Lappajärvelle oman C70 http://www.konehuoltojuttuniemi.fi/index.php 400euroa ja Karalan lastu.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #172 : 28.04.2015, 18:27:50 »
Hinta viittaa antureiden arvoja "huijaavaan" boxiin, ei ohjelmointiin.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #173 : 27.05.2015, 21:34:06 »
Ens viikolle coupeen sovittu aika Sercapille Keminmaalle ohjelmointiin, pitäs ainakin olla asiansa osaavia miehiä töissä.
Kirjottelen kokemuksia miten kävi  ::)

Edit: No tulipa pitkä reissu tästä, melkein 17 tuntia ajettiin ja sitte autoo väännettiin kuntoon.Eipä taaskaan meikän auto ollu se plug and play versio. Täydet pisteet kuitenkin Jantuselle ja sille toiselle asentajalle. Urakat tais heittää, mutta asenteella tehtiin kaikki ihmillisesti katsoen mahdollinen ...
Ja päästiin coupella takaisinkin kotia.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2015, 23:03:04 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa Smoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #174 : 23.06.2015, 19:12:45 »
Onkos kukaan foorumilainen ohjelmoinu tuota 2.4 t5:ta? Kokemuksia kaipaalisisin.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #175 : 24.06.2015, 19:10:02 »
Lainaus
Onkos kukaan foorumilainen ohjelmoinu tuota 2.4 t5:ta? Kokemuksia kaipaalisisin.
Ei omakohtaista kokemusta, mutta tuosta saa helpolla ( halvalla) voimaa.

R.n suuttimet
Parempi cooleri
Cat-back
Softa
=
340+hp

Ihan pelkällä softalla ei hajua, vissiin 300hp, jolloin ilmeisesti suuttimet rupee oleen kintaalla.
raw d

Poissa Smoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #176 : 24.06.2015, 20:17:02 »
Ei omakohtaista kokemusta, mutta tuosta saa helpolla ( halvalla) voimaa.

R.n suuttimet
Parempi cooleri
Cat-back
Softa
=
340+hp

Ihan pelkällä softalla ei hajua, vissiin 300hp, jolloin ilmeisesti suuttimet rupee oleen kintaalla.

Cat-back jo löytyy. Kuinkahan tuo geartronicin kestävyys? Softaa tuohon olin ajatellut kaveriksi näin aluksi.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #177 : 25.06.2015, 07:49:42 »
Ei omakohtaista kokemusta, mutta tuosta saa helpolla ( halvalla) voimaa.

R.n suuttimet
Parempi cooleri
Cat-back
Softa
=
340+hp

Ihan pelkällä softalla ei hajua, vissiin 300hp, jolloin ilmeisesti suuttimet rupee oleen kintaalla.
Landia aikaan kaveri hommasi 2006 vuoden manuaali T5:sen. Siihen tuli BSR:n softa ja putkisto. Lupailivat 350hv, mutta penkissä siitä taisivat mitata just vähän reilut 300 konia. Ei sillä manuaalina noillakin hepoilla liikkui kohtuullisesti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Smoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #178 : 25.06.2015, 21:21:36 »
Landia aikaan kaveri hommasi 2006 vuoden manuaali T5:sen. Siihen tuli BSR:n softa ja putkisto. Lupailivat 350hv, mutta penkissä siitä taisivat mitata just vähän reilut 300 konia. Ei sillä manuaalina noillakin hepoilla liikkui kohtuullisesti.

Ei hassummin ollenkaan. Liikkuuhan tuo vakiotehoillakin ihan mukavasti,mutta silti se pieni lisäteho houkuttaa  :pomo:

Poissa Basic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #179 : 31.07.2015, 12:29:20 »
Miten paljon T5 ja 2.5T moottori/suuttimet/moottorinohjausjärjestelmä eroaa toisista.. ts. voiko miten helposti "rakentaa" 2.5T vastaamaan T5- jos otetaan huomioon että on jo isompi ahdin 2.5 T:ssä ? eli jos 2.5T on isompi ahdin ja siihen ohjelma niin ottaako seuraavana vastaan suuttimet/cooleri ? jos havittelee 270-280 hv tehoja ? vääntö rajataan ohjelmallisesti n.400Nm.

 

Kulkukoira  Proturbo