Autoracing  KL-varaosat

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 140123 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #90 : 17.04.2011, 18:13:51 »
Newbie kyselee, eli tutulla V70 Awd tomaatti (B5254T?) johon sitten alkanut haluta hieman lisätehoa. Paljon T5 mallissa on tehoja? Näkyykö T5 boxeja koskaan myynnissä, jos sellaisen laittas? Missä hinnoissa? Vai onko ainut vaihtoehto säätää (lastuttaa) penkissä esim. Harisella?
öm, korjatkaa jos olen aivan väärässä, mutta ei liene ainut ero se softa(boksi) verrattuna T5 vs normimallit eli en usko että sillä saat teevitosta itsellesi.. ???
V70 2.0T -98

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #91 : 17.04.2011, 21:35:56 »
Viime vuoden lopulla olis ollu kahden kuukauden jono kun poikkesin jutulla...

Aih, no kävi sitten tuuri :D
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Andymaister

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #92 : 19.04.2011, 01:34:35 »
Onkohan kenelläkään kokemusta aut. V50 T5 koneen (2004) lastuttamisesta esim. Karalalla ja ennen kaikkea sen vaikutuksesta kulutukseen?

Hieman ristiriitaisia kommentteja olen kuullut, joku sanoo että kulutus laskee, toinen että nousee vähäsen. Tietty vaikuttaahan se paljon miten sitä volvoaan polkee kun saa lisää tehoja mutta jos ollaan optimisteja ja oletetaan ettei ajaminen mene rälläämiseksi niin miten luulette lastun vaikuttavan? Näillä menoveden hinnoilla (ja palkoilla) pitää tätäkin juttua vähän tuumia ennen kuin pistää roposia tiskiin...  :-[   kiitoksia jos apuja löytyy!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #93 : 19.04.2011, 16:23:53 »
Onkohan kenelläkään kokemusta aut. V50 T5 koneen (2004) lastuttamisesta esim. Karalalla ja ennen kaikkea sen vaikutuksesta kulutukseen?

Manuaalilaatikolla oleva ST Voortti (sama kone) pudotti kulutusta vajaan litran sekalaisessa ajossa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #94 : 16.05.2011, 15:48:56 »
Jaahas, kohta paukuttamaan 13-14h yötyöt ja sitten siitä suoraan volvon nokka kohti Valkeakoskea ja Harinen saa tehdä taikansa. Suunnitelmat muuttuivat hiukan siitä alkuperäisestä, eli pelkästä ohjelmoinnista. Nyt lyödään vielä kylkeen vapaavirtaussuodatin ja BSR:n putkisto. :D Toivottavasti saadaan "sopivasti" tehoa irti ja ettei alkuperäiset hirnuvat olisi lähteneet paremmille laitumille. Palataan huomenna asiaan :)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #95 : 16.05.2011, 23:41:18 »
Palataan huomenna asiaan :)

Käppyrää sitten näkösälle... :P
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #96 : 17.05.2011, 14:34:33 »
Käppyrät näytti ~330hp/480nm. Skanneria en omista mutta voin jossain välissä räpsästä kuvan paperista. Ihan tyytyväinen olen tuohon, nuo väännöt kyllä tuntuu aika hurjilta? :idiot2: Autona siis S80 T6 -00 ja Hariselle kiikutin mukanani BSR:n putkiston, jonka ne sitten laittoi kiinni, pisti vapaavirtaussuodattimen ja tietysti ohjelmoitti auton. Eli illalla/huomenna kuvaa käppyrästä jos vain kerkeää, nyt pitää mennä hiukan nukkumaan. Painaa tuo 13h yövuoro ja 5h reissu Hariselle ja takaisin sen verran, että nyt ei jaksa  :pomo:
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #97 : 17.05.2011, 17:25:00 »
Käppyrät näytti ~330hp/480nm. Skanneria en omista mutta voin jossain välissä räpsästä kuvan paperista. Ihan tyytyväinen olen tuohon, nuo väännöt kyllä tuntuu aika hurjilta? :idiot2: Autona siis S80 T6 -00 ja Hariselle kiikutin mukanani BSR:n putkiston, jonka ne sitten laittoi kiinni, pisti vapaavirtaussuodattimen ja tietysti ohjelmoitti auton. Eli illalla/huomenna kuvaa käppyrästä jos vain kerkeää, nyt pitää mennä hiukan nukkumaan. Painaa tuo 13h yövuoro ja 5h reissu Hariselle ja takaisin sen verran, että nyt ei jaksa  :pomo:

Kuulostaa hyvältä. O0

Ja kuolema kuittaa univelat! :D Eli eikun :sundaydriver: ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #98 : 17.05.2011, 23:31:19 »
Noniin tästä käppyrää. Taattua puhelimen kamera-laatua. Eiköhän siitä selvää saa!

Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #99 : 17.05.2011, 23:40:45 »
Noniin tästä käppyrää. Taattua puhelimen kamera-laatua. Eiköhän siitä selvää saa!

Kerroppa vielä ensivaikutelmia millanen on ajoltaan. Vääntöä on aikas laajalla alueella... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #100 : 17.05.2011, 23:48:18 »
No tosiaankin ajoin suoraan Hariselta kotiin nukkumaan ja koko päivän satanut vettä, niin ei ole hirveästi pystynyt testaamaan. Lähinnä 80-100 vauhdeista ohitustilanteita tuli muutama tuolla matkalla. Aika hyvin luistonesto hakkasi kun lähtee noista vauhdeista ohittamaan, mutta repii kyllä hienosti tuonne 140-160 tietämille ainakin :) Huomenna sitten parempaa testailua. Myös tuo putkisto oli loistava hankinta, normaalistihan T6 ei pidä mitään ääntä. Kaasua painaessa moottoriäänet kuului hienosti sisälle, mutta putkista ei kuulunut mitään. Nyt on hienot hillityt murinat, suurin osa kotimatkasta menikin kaasua-irti kaasusta-kaasua-irti kaasusta- systeemillä kun halusin kuunnella niitä ääniä :2funny:

Mutta kuten sanottua, huomenna sitten parempaa testailua miten panssarivauni liikkuu ;)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #101 : 18.05.2011, 06:31:42 »
Vääntöä on aikas laajalla alueella... :)
Joo, näyttäis siltä, että lähtee samana päivänä, kun painaa kaasua ;)

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #102 : 18.05.2011, 15:48:58 »
Joo kyllä näin on ;D Eiköhän tällä kuukauden ajele ja sitten rupeaa miettimään miten revitään lisää tehoa irti :idiot2:
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #103 : 24.05.2011, 13:28:58 »
Kait olleet tehot vähän alakantissa tuossa omassa kulkineessa lastusta huolimatta. Tänään katsottiin diagnostiikka kapulalla ahtopaineita niin liikkuivat maksimissaan 0,3-0,4 bar.
Uusi TCV valve tilattu.
 
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #104 : 02.06.2011, 13:40:20 »
Mikä on kokemus BSR:n softasta? Kun sen sais aika edukkaasti, auto on 855 T5 manuaali. Harisella kalliimpaa mutta lopputuloskin on luultavasti parempi, mitenköhän tollanen ei dynossa tehty muutos yleensä pelaa? Ja onko dynottu sen jälkeen eli irtoaako tehoja about se mitä BSR ilmoittaa? Lähtökohtaisesti autossa ei ole mitään vikaa joten en usko tehojakaan ainakaan paljoa puuttuvan.
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Autoracing  KL-varaosat