Autodiagnoosi  Carcom Oy

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 140089 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #105 : 02.06.2011, 13:58:56 »
Mikä on kokemus BSR:n softasta? Kun sen sais aika edukkaasti, auto on 855 T5 manuaali. Harisella kalliimpaa mutta lopputuloskin on luultavasti parempi, mitenköhän tollanen ei dynossa tehty muutos yleensä pelaa? Ja onko dynottu sen jälkeen eli irtoaako tehoja about se mitä BSR ilmoittaa? Lähtökohtaisesti autossa ei ole mitään vikaa joten en usko tehojakaan ainakaan paljoa puuttuvan.
BSR stage 3 softalla,3" dp,race katti ja 2,5 cat back. Kertova pa-säädin,18t mitsu. hitusen yli 300 penkitettiin autosta.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #106 : 02.06.2011, 14:40:27 »
BSR stage 3 softalla,3" dp,race katti ja 2,5 cat back. Kertova pa-säädin,18t mitsu. hitusen yli 300 penkitettiin autosta.

Jepjep. Ei tässä nyt ollu speksit hakusessa vaan kokemukset softasta ilman penkitystä.  ::)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #107 : 02.06.2011, 14:49:54 »
Mikä on kokemus BSR:n softasta? Kun sen sais aika edukkaasti, auto on 855 T5 manuaali. Harisella kalliimpaa mutta lopputuloskin on luultavasti parempi, mitenköhän tollanen ei dynossa tehty muutos yleensä pelaa? Ja onko dynottu sen jälkeen eli irtoaako tehoja about se mitä BSR ilmoittaa? Lähtökohtaisesti autossa ei ole mitään vikaa joten en usko tehojakaan ainakaan paljoa puuttuvan.

Mitä nyt oon lueskellut näitä juttuja, niin ymmärtääkseni aina aika liki pääsee niitä bsr:n ilmoittamia arvoja, mutta se pitää muistaa, että kulunut moottori ja apulaitteet hukkaa aina tehoa.
Jos moottori ja sen ympärillä olevat vehkeet on hyvässä kunnossa, niin varmasti pääsee bsr:n ilmoittamiin tehoihin, eihän ne softat ole mitään "tappiin saakka virittämistä" vaan ovat sellaista "pientä piristämistä"

mutta eipä sitä moottorin kuntoa tiedä ilman jokaisen komponentin testausta/mittausta
Väljät sylinterit, kantavat venttiilit, kuluneet laakerit, kulunut turbo, vastaan harraavat laturi, kompura, tehostinpumppu, vuotavat suuttimet, pienet imuvuodot, tukokset putkistossa, karstoittuneisuus..  kaikki vaikuttaa aina oman osansa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #108 : 02.06.2011, 15:05:22 »
Jepjep. Ei tässä nyt ollu speksit hakusessa vaan kokemukset softasta ilman penkitystä.  ::)
Ok jos ei ymmärrä niin ei.. ::)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #109 : 03.06.2011, 01:59:50 »
Ok jos ei ymmärrä niin ei.. ::)

No jos ei kerta ymmärrä niin selvennäs nyt sit miten tuo vastas mun kysymykseen.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #110 : 03.06.2011, 02:06:38 »
Mitä nyt oon lueskellut näitä juttuja, niin ymmärtääkseni aina aika liki pääsee niitä bsr:n ilmoittamia arvoja, mutta se pitää muistaa, että kulunut moottori ja apulaitteet hukkaa aina tehoa.
Jos moottori ja sen ympärillä olevat vehkeet on hyvässä kunnossa, niin varmasti pääsee bsr:n ilmoittamiin tehoihin, eihän ne softat ole mitään "tappiin saakka virittämistä" vaan ovat sellaista "pientä piristämistä"

mutta eipä sitä moottorin kuntoa tiedä ilman jokaisen komponentin testausta/mittausta
Väljät sylinterit, kantavat venttiilit, kuluneet laakerit, kulunut turbo, vastaan harraavat laturi, kompura, tehostinpumppu, vuotavat suuttimet, pienet imuvuodot, tukokset putkistossa, karstoittuneisuus..  kaikki vaikuttaa aina oman osansa.

Niinhän ne tekee. Käyttökokemukset kiinnosta kuitenkin koska melko liki kaikki 854/855 volvot on ajettu enemmän tai vielä enemmän, eli lähtökohta on kuitenkin aina käytetty auto. Jos tollasta uuteen laittaa niin varmaan se paremmin toimii kuin käytetyssä. BSR itsessään varmasti on laatumerkki, mun tietoon ei ole vaan kuulunut että minkälainen kampe niillä on ollut käytössä silloi kun tuo lastu/ohjelma on kehitetty.

Ei kenelläkään olis omakohtaista kokemusta? Oikeastaan pitäis enää ratkaista se hintaeron merkitys esim Harisen ja BSR:n välillä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa masaiman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #111 : 03.06.2011, 06:12:17 »
Mulla on pari kysymystä tästä BSR ohjelmoinnista. Autoni on v70 vm.2004, 2,4 (140 hp) automaatti.  Miten se ohjelmointi vaikuttaa kulutukseen(10,4/100km) ja päästöihin (katsastus). Huomaako 30 lisäheppaa mitenkään normaaliajossa? 
S80 2.5T 2007 autom.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #112 : 03.06.2011, 07:47:32 »
Mulla on pari kysymystä tästä BSR ohjelmoinnista. Autoni on v70 vm.2004, 2,4 (140 hp) automaatti.  Miten se ohjelmointi vaikuttaa kulutukseen(10,4/100km) ja päästöihin (katsastus). Huomaako 30 lisäheppaa mitenkään normaaliajossa?

Päästöihin ei ole sellaista merkitystä että vaikuttais katsastukseen ja kulutus yleensä hieman putoaa jos malttaa ajaa samalla tavoin kuin ennenkin. :)

Sen verran tuosta vaparin lastuttamisesta että täällä sitä on pidetty yleisesti rahantuhlauksena...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #113 : 03.06.2011, 10:38:04 »
No jos ei kerta ymmärrä niin selvennäs nyt sit miten tuo vastas mun kysymykseen.
Kysyt " Ja onko dynottu sen jälkeen eli irtoaako tehoja about se mitä BSR ilmoittaa?"
Vastaus: on dynotettu ja vasta turbon vaihdolla  päästiin lähelle BSR:n vakioturbolle ilmoittamaan tehoon.

Pahoittelut ehkä turhan kärkevästä vastauksesta aiempaan kommenttiisi. :)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #114 : 04.06.2011, 14:24:50 »
Kysyt " Ja onko dynottu sen jälkeen eli irtoaako tehoja about se mitä BSR ilmoittaa?"
Vastaus: on dynotettu ja vasta turbon vaihdolla  päästiin lähelle BSR:n vakioturbolle ilmoittamaan tehoon.

Pahoittelut ehkä turhan kärkevästä vastauksesta aiempaan kommenttiisi. :)

Kyseessä ilmeisesti jompikumpi noista S-kopan autoista? BSR ilmoittaa 855 T5 tehot olevan softattuna 290hv/420nm

Eikä sen tehon kanssa ole juur niin tarkkaa, kun tietäis vaan että ollaan suunnilleen jossain lähistöllä edes ja ennenkaikkea että nuo lastut on toimineet käytetyssä pelissä ilman dynotuksia tai muuta hienosäätöä.

Hintaeroa jää Hariseen ~150e, jos ei pelaa pelkällä softalla niin äkkiä ollaan samassa hinnassa Harisen kans ja sit olis olluki helpompi käydä suoraan valkeakoskella.

Eikä munkaan ollu tarkoitus olla kovin jyrkkä.  :)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #115 : 04.06.2011, 14:43:28 »
Eikä sen tehon kanssa ole juur niin tarkkaa, kun tietäis vaan että ollaan suunnilleen jossain lähistöllä edes ja ennenkaikkea että nuo lastut on toimineet käytetyssä pelissä ilman dynotuksia tai muuta hienosäätöä.
Kaikki ns. tunnenut softa-merkit toimivat käytetyssäkin ihan ok ja tehotkin on varmasti ainakin lähellä luvattua. Tietenkin eri asia jos jostain syystä esim. ahtopaineet pääsevät  karkaamaan niin virisoftan hyöty häviää. Noita vikoja on vaikea paikallistaa / todentaa ilman dynoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #116 : 04.06.2011, 14:59:34 »
Mahtaako esim BSR:n catbackista saada hyötyä ohjelmoinnin yhteydessä? Tuo 855 vakioputki ainaki kuulostaa nuhaiselta, tiedä sit ahdistaako se vai ei.
X6 35D

F20 120d M-Sport

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #117 : 04.06.2011, 18:44:22 »
Tuosta bsr:stä en osaa sanoa mut oma S70 on Deran lastuttama ja kun tehtiin siihen 3"downpipe ja koko putki loppuun asti niin ero oli todella huomattava! Nyt vetää tasaisesti alhaalta rajoittajalle ilman ns:teho piikkiä! Eli putkistoa kyl suosittelen!

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #118 : 04.06.2011, 20:02:10 »
Tuosta bsr:stä en osaa sanoa mut oma S70 on Deran lastuttama ja kun tehtiin siihen 3"downpipe ja koko putki loppuun asti niin ero oli todella huomattava! Nyt vetää tasaisesti alhaalta rajoittajalle ilman ns:teho piikkiä! Eli putkistoa kyl suosittelen!

Onko putki läpeensä 3"? Meinasin et olis itelle väsänny 2,5" katista taaksepäin..mut rajoittaako orkkis dp tai katti noissa kuinka paljon? Turbo on vakio ja toistaiseksi pysyykin vakiona, ainoa tehoon muutos oli tarkoitus tosiaan olla se softamuutos toistaiseksi. Ja putki kun tuo vakio näköjään vuotaa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #119 : 05.06.2011, 01:13:32 »
Putki on alusta loppuun 3"tavaraa...ja luulen et se suurin ero on nimenomaan dp ja katti?? Just oman katsastin joten ei huolia sen suhteen?

 

RallyBaron  Samppasport