Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 140065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #120 : 05.06.2011, 11:46:10 »
Putki on alusta loppuun 3"tavaraa...ja luulen et se suurin ero on nimenomaan dp ja katti?? Just oman katsastin joten ei huolia sen suhteen?

Laitoitko ihan yleismallin 3" katin vai minkä?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #121 : 05.06.2011, 12:49:48 »
Kyseessä ilmeisesti jompikumpi noista S-kopan autoista? BSR ilmoittaa 855 T5 tehot olevan softattuna 290hv/420nm

Eikä sen tehon kanssa ole juur niin tarkkaa, kun tietäis vaan että ollaan suunnilleen jossain lähistöllä edes ja ennenkaikkea että nuo lastut on toimineet käytetyssä pelissä ilman dynotuksia tai muuta hienosäätöä.

Hintaeroa jää Hariseen ~150e, jos ei pelaa pelkällä softalla niin äkkiä ollaan samassa hinnassa Harisen kans ja sit olis olluki helpompi käydä suoraan valkeakoskella.

Eikä munkaan ollu tarkoitus olla kovin jyrkkä.  :)
Ihan vm 94 850 T5 man. Siiihen BSR ilmoittaa stage 3 315hv/450nm. Vääntö tosin oli 500nm penkissä. Ilman dynotyksiä ja säätöjä pelasi tuon isommankin turbo kanssa.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 14:41:12 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #122 : 05.06.2011, 13:23:36 »
Ihan vm 94 850 T5 man. Siiihen BSR ilmoittaa stage 3 315hv/450nm. Vääntö tosin oli 450nm. Ilman dynotyksiä ja säätöjä pelasi tuon isommankin turbo kanssa.

Jaa joo se oliki stage 3. Stage 1 ilmoittavat 290hv 420Nm.
X6 35D

F20 120d M-Sport

AUH

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #123 : 05.06.2011, 19:03:54 »
Downpipe on JT:n 3" ja siinä on magnaflown katti ja loppu putki on ihan tarvike pätkistä yhellä simonssin pöntöllä. Tuo katti on ainakin alkuperäiseen verrattuna noin kolmanneksen pienempi ja oli ainakin silmä määräisesti avarampi verkko sisällä kuin vakiossa, joten eiköhän se vähän paremmin virtaa?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #124 : 07.06.2011, 02:09:33 »
Downpipe on JT:n 3" ja siinä on magnaflown katti ja loppu putki on ihan tarvike pätkistä yhellä simonssin pöntöllä. Tuo katti on ainakin alkuperäiseen verrattuna noin kolmanneksen pienempi ja oli ainakin silmä määräisesti avarampi verkko sisällä kuin vakiossa, joten eiköhän se vähän paremmin virtaa?

Vois kuvitella että henkää paremmin. Halkaisija vaikuttaa kuitenki aika paljon kans. Onko äänet paljon kovemmat ku vakiossa? Omaan meinasin kahta pönttöä, ääntä ei tarvi saada lisää, jos hiukan kovenee niin ei haittaa.

EDIT: minkähän takia BSR:n 3" dp vaatii stage 3 softan?
« Viimeksi muokattu: 07.06.2011, 02:12:18 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1979
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #125 : 07.06.2011, 06:28:42 »
minkähän takia BSR:n 3" dp vaatii stage 3 softan?
Eiköhän stage 3 softa vaadi tuon dp:n että toimii kunnolla eikä toisinpäin.
Vakiosoftakin hyötyy tuosta db:n suurentamisesta, ahdot nousee herkemmin.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #126 : 07.06.2011, 13:03:57 »
Vois kuvitella että henkää paremmin. Halkaisija vaikuttaa kuitenki aika paljon kans. Onko äänet paljon kovemmat ku vakiossa? Omaan meinasin kahta pönttöä, ääntä ei tarvi saada lisää, jos hiukan kovenee niin ei haittaa.

EDIT: minkähän takia BSR:n 3" dp vaatii stage 3 softan?
DP 3" ja loppu pää 2,5" niin äänet pysyy kurissa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Riipe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #127 : 10.06.2011, 08:25:12 »
Mulla on pari kysymystä tästä BSR ohjelmoinnista. Autoni on v70 vm.2004, 2,4 (140 hp) automaatti.  Miten se ohjelmointi vaikuttaa kulutukseen(10,4/100km) ja päästöihin (katsastus). Huomaako 30 lisäheppaa mitenkään normaaliajossa?

laitoin eilen omaan v50 140hp tuon bsr:n lastun. ensi vaikutelma että ylä kierroksilla alko kone murisemaan miehekkäästi
ja lähtee pikkasen pienemmälä kaasulla liikkeelle. 

päästöihin ei vaikuta koska kyseessä on sama kone kuin tuo 170hp. ainoa ero että eri softa ja kaasuläppä ei aukea kokonaan 140heppasessa

ensi viikolla dynoon ihan mielenkiinnosta testaamaan mitä vehkeestä irtoaa.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2011, 08:27:02 kirjoittanut Riipe »

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #128 : 14.06.2011, 15:50:32 »
Laitetaan nyt omakin. Tänään penkissä 291hp/430nm
vm.2001 s60 t5, Deran softa, bsr optiflow&downpipe

jamppa77

  • Vieras
Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #129 : 18.06.2011, 16:31:44 »
Itsekin olen tässä tuota teholastua tms. haaveillut, paljonkos tuolla debilillä tulee ohjelmoinnille hintaa?
Noita ohjelmointi bokseja kun löytyy monen mallisia ja hintaisia, ei yhtään tiedä mikä olisi ns. hyvä valinta.
Toisaalta en ole halukas kauheaa hintaa moisesta maksamaan, noita boksien ominaisuuksia kun vertailin niin moni halpa lupasi enempi tehoja mitä tuplasti kalliimmat.
Eli laittakaas hinta tietoa, kyseessä 2007 V70 2.4 D5 Geartronic.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #130 : 18.06.2011, 17:27:14 »
Itsekin olen tässä tuota teholastua tms. haaveillut, paljonkos tuolla debilillä tulee ohjelmoinnille hintaa?
Noita ohjelmointi bokseja kun löytyy monen mallisia ja hintaisia, ei yhtään tiedä mikä olisi ns. hyvä valinta.
Toisaalta en ole halukas kauheaa hintaa moisesta maksamaan, noita boksien ominaisuuksia kun vertailin niin moni halpa lupasi enempi tehoja mitä tuplasti kalliimmat.
Eli laittakaas hinta tietoa, kyseessä 2007 V70 2.4 D5 Geartronic.
Tuossa sinun volvossa taitaa olla hiukkassuodatin. Se on yksi joka ahdistaa kun virittää. Debilissä onnistuu sen poistaminen. Eli käytännössä suodattimen sisältö poistetaan "työkaluilla" ja sen jälkeen softalla poistetaan auton tiedoista ko. härveli.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

jamppa77

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #131 : 20.06.2011, 21:18:59 »
Niin taitaa hiukkaskiihdytin olla, ei minua tosin moinen kapistus haittaa.
Onkohan tuollaisesta vector-tuning tehoboksista mihinkään, itse olisin kyseisen tuotteen ostamassa jos ja kun se olisi yhtään tuollainen mitä lupaavat.
http://www.a-alt-avgassystem.fi/ tuon firman kautta tuotetta saisi.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #132 : 21.06.2011, 09:21:15 »
Niin taitaa hiukkaskiihdytin olla, ei minua tosin moinen kapistus haittaa.
Onkohan tuollaisesta vector-tuning tehoboksista mihinkään, itse olisin kyseisen tuotteen ostamassa jos ja kun se olisi yhtään tuollainen mitä lupaavat.
http://www.a-alt-avgassystem.fi/ tuon firman kautta tuotetta saisi.
Jättäisin tehoboksin ostamatta. Tuolla sivulla olevasta taulukosta sinun autoon näytti hinnaksi tulevan melkein 700€  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #133 : 21.06.2011, 11:02:10 »
Jättäisin tehoboksin ostamatta. Tuolla sivulla olevasta taulukosta sinun autoon näytti hinnaksi tulevan melkein 700€  :o

Ja mitä noista tehoboxeista on kuullut/lukenut yleensäkin niin lastutus on se ainoa oikea tapa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8954
  • Teiden tukko
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #134 : 21.06.2011, 11:12:14 »
Ja mitä noista tehoboxeista on kuullut/lukenut yleensäkin niin lastutus on se ainoa oikea tapa...

Samaa mieltä. O0 Samalla vaivalla kai sen kyseiseen yksilöön tehdyn lastun teettää kuin laittelee jotain ylimääräisiä boxeja. Itsellä tuommoisesta lisäboxista kokemusta ahdetussa bensakoneessa enkä suosittele semmoista kenellekkään, ikinä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Futurez  Kulkukoira