Samppasport  Futurez

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 140246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamppa77

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #135 : 21.06.2011, 16:19:09 »
Ja mitä noista tehoboxeista on kuullut/lukenut yleensäkin niin lastutus on se ainoa oikea tapa...
Laitoin mailia ja kysyin hintaa, oikea hinta boksille on 397€.
Tehoja lupasivat seuraavasti: 199hv 414Nm.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #136 : 21.06.2011, 18:27:05 »
Laitoin mailia ja kysyin hintaa, oikea hinta boksille on 397€.
Tehoja lupasivat seuraavasti: 199hv 414Nm.
Vähän lisää niin saat uuden softan ja pois sen hiukkaskiihdyttimen. Sen pois pudottaa myös kulutusta ;)

Edit: en siis tarkkaa hintaa tiedä, mitä täältä olen ihmisten juttuja lukenu D5 koneiden lastutuksista.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6880
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #137 : 21.06.2011, 22:19:17 »
Laitoin mailia ja kysyin hintaa, oikea hinta boksille on 397€.
Tehoja lupasivat seuraavasti: 199hv 414Nm.

Edelleen en lähtis kokeileen...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #138 : 28.01.2014, 22:32:48 »
Mitäs porukka on mieltä seuraavasta? Kyseessä S80 T6 -99 (290 tkm ajettu). Ohjelmoitu uudelleen EMJ-Powerilla, jotka antavat uudella ohjelmalla 460Nm ja 305hv. Nyt auto käytetty MoTest:lla dynossa ja konetehoksi saatu 400Nm ja 282hv. Vikakoodit luettu samalla ja herja tuli liian matalasta ahtopaineesta. MoTest:n mukaan kyseessä voisi olla täysin mekaaninen toimenpide eli by-pass venttiili saattaa vuotaa TAI letku jostain rikki TAI ahtoputkissa jotain vialla/rikki. Huono arvailla mutta onko mahdollista että toimenpiteen korjaamalla voidaan päästä noihin arvoihin joita EMJ-Power lupaa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #139 : 28.01.2014, 23:40:55 »
Mitäs porukka on mieltä seuraavasta? Kyseessä S80 T6 -99 (290 tkm ajettu). Ohjelmoitu uudelleen EMJ-Powerilla, jotka antavat uudella ohjelmalla 460Nm ja 305hv. Nyt auto käytetty MoTest:lla dynossa ja konetehoksi saatu 400Nm ja 282hv. Vikakoodit luettu samalla ja herja tuli liian matalasta ahtopaineesta. MoTest:n mukaan kyseessä voisi olla täysin mekaaninen toimenpide eli by-pass venttiili saattaa vuotaa TAI letku jostain rikki TAI ahtoputkissa jotain vialla/rikki. Huono arvailla mutta onko mahdollista että toimenpiteen korjaamalla voidaan päästä noihin arvoihin joita EMJ-Power lupaa?

Kyllä pääsee, ei se ihan pienestä ahtovuodosta edes herjaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #140 : 29.01.2014, 15:17:15 »
Mitäs porukka on mieltä seuraavasta? Kyseessä S80 T6 -99 (290 tkm ajettu). Ohjelmoitu uudelleen EMJ-Powerilla, jotka antavat uudella ohjelmalla 460Nm ja 305hv. Nyt auto käytetty MoTest:lla dynossa ja konetehoksi saatu 400Nm ja 282hv. Vikakoodit luettu samalla ja herja tuli liian matalasta ahtopaineesta. MoTest:n mukaan kyseessä voisi olla täysin mekaaninen toimenpide eli by-pass venttiili saattaa vuotaa TAI letku jostain rikki TAI ahtoputkissa jotain vialla/rikki. Huono arvailla mutta onko mahdollista että toimenpiteen korjaamalla voidaan päästä noihin arvoihin joita EMJ-Power lupaa?
Ensimmäisena vaihtaisin TCV venttilin joka noissa aiheuttaa ks vikaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #141 : 30.01.2014, 22:32:09 »
Nyt on asia tutkittu ja selvisi että toinen ahtoputkista on haljennut ja putken päästä löytyy n. 3 cm mittainen repeämä, että eipä ole ihme jos paineet hukassa...  ::)

Poissa USP66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #142 : 08.11.2014, 17:50:52 »
Nostetaas ylös hyvää aihetta...

On ollut mielessä tuon vasta hankkimani kotteron optimointi, oli se oikeastaan mielessä jo ennen kuin sen hankin  ;D Auto siis V70 2.5T AWD -07. Ja lastulla lähinnä haen parempaa alavääntöä, aika harvoin on kierrokset yli 4 tonnin.

Olen lukenut miltei kaikki lastutukseen liittyneet topicit läpi ja olen edelleen yhtä pyörällä päästäni kysymykseen: Kenellä/missä auto kannattaa käyttää ohjelmoinnissa? Monia paikkoja on kehuttu, ja joitakin arvosteltu. Karalalla käynti oli ensimmäisenä mielessä, mutta täällä tuli vastaan pari negatiivistakin palautetta ko. paikasta tyyliin "ei koskaan enää". No nuohan eivät paljoa kerro mikä on/oli pielessä, joten olisi hauska tietää että miksei Karala? Olen kuitenkin ymmärtänyt että on ammattimies isolla a:lla.

Muita vaihtoehtoja sitten tietysti Harinen, Optimoiautosi.fi, Debil (Dera ei taida enää tehdä ohjelmia siellä?) ja DocPower. Ja onhan noita muitakin mutta nuo nyt ensimmäisinä mielessä. Kertokaas ihmeessä vastaavan auton lastuttaneet hieman kokemuksia, kenen ohjelma, miten toimii, kannattiko? ;D
-Toyota Corolla Hybrid GR Sport-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6373
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #143 : 08.11.2014, 20:24:11 »
Mielestäni suurimmat erot eri vaihtoehtojen välillä tulee myyjien myyntipuheista. Siksipä valitsisin sellaisen paikan, joka on maantieteellisesti ja taloudellisesti järkevin.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #144 : 08.11.2014, 21:00:37 »
Mielestäni suurimmat erot eri vaihtoehtojen välillä tulee myyjien myyntipuheista. Siksipä valitsisin sellaisen paikan, joka on maantieteellisesti ja taloudellisesti järkevin.
Omat kokemukset ovat karalasta Volvoissa  sellaiset että tekee vääntö piikin 1000-3000 väliin ja sen jälkeen meno on enemmän ja vähemmän vakiota.
Rica ja optimoiautosi vetää "rajoittimille" asti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #145 : 10.11.2014, 18:19:02 »
Ei ittellä ainakaan pahaa sanottavaa ole Karalan softista, tosin en tuolla ole montaa käyttänytkään / ollut kyydissä käyttämässä:

-98 V40 T4 196hp-> 230hp (muistaakseni)
-03 S40 2.0T 165hp-> 198hp (muistaakseni)
-01 S60 2.4T 205hp-> 236hp
-06 XC90 2.5T -> 245hp
-05 V50 T5 AWD (tätä ei pystynyt ajamaan 2-veto penkissä, mutta ohjelmoijan mukaan n. 250hp???)
-07 S60 2.5T 209hp-> 249hp / 385 nm
-06 V70 2.4D 163hp-> 227hp / 475nm (samalla dpf poisto)
-08 V50 2.0D 139hp -> 180hp

Lisäksi muutama muun merkkinen nuoruuden erheys..
Nämä siis ajalta jolloin Karalalla vielä oli penkki käytössä

Kaikki softat toimineet hyvin = ei sulaneita moottoreita yms.
Ja tuohon vääntöpiikki hommaan: ainakin mulla 2.5T muuttui aikasta radikaalisti läpi kierrosalueen ilman mitään "vakio-nuutumista", perstuntumalla olisi voinut veikata voimaa tulleen enemmänkin, hyvä siitä tuli ( softattuna kipitti mittariin muistaakseni 245km/h).

Eli en minä ainakaan pahaa sanottavaa keksi, mutta mielipidehän on kuin persereikä: jokaisella on omansa.

Siinä olen Kulmamiehen kanssa samaa mieltä, että vakioautoa pelkästään ohjelmoidessa suurin ero tosiaan on myyntipuheessa, eriasia sitten ne oikiasti viritetyt autot, joita hierotaan penkissä hyvilleen päiväkaupalla..  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014, 18:25:46 kirjoittanut ipijee »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #146 : 10.11.2014, 18:23:30 »
Ateholta Rican ohjelmaa sisään, niin auton luonne muuttuu ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #147 : 04.02.2015, 17:59:54 »
Nyt näköjään Rica pystyy ohjelmoimaan ainakin tuon uuden D4 VEA moottorin!
Aika maukkaat lisäykset saisi uuteen V40:een (231hp/470Nm.):pomo:
http://www.rica.nl/nieuws.php?news=77
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

m.volvonen

  • Vieras
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #148 : 04.02.2015, 23:31:09 »
Voiko 2.0D koneen ohjelmoida obd-väylän kautta? Avasin tuossa semmoisen ecun ja ohjelmoin mitä osasin debug-pinnien kautta kun obd-väylä oli ylivoimainen haaste, mutta sen voisi nyt helposti ohjelmoida tehoakin sitä kautta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #149 : 05.02.2015, 09:42:20 »
Nyt näköjään Rica pystyy ohjelmoimaan ainakin tuon uuden D4 VEA moottorin!
Aika maukkaat lisäykset saisi uuteen V40:een (231hp/470Nm.):pomo:
http://www.rica.nl/nieuws.php?news=77
Ihan mukavasti tuosta repäisevät tehoa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Samppasport  Futurez