Proturbo  Autodiagnoosi

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 140066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #75 : 24.02.2011, 12:56:24 »
2.0 T5 850 on saanut joskus esihistoriassa uutenakin suomessa jostain ihmeen veronkiertosyystä... näin muistan jostain museosta lukeneeni...

Itsekkin olen käsittänyt ettei sitä ainakaan järjestelmällisesti ole tuotu/tarjottu, tietysti on voinut erikseen sellaisen tänne järjestellä. Silloin ei välttämättä näkyisi hinnastoissakaan. Ainakin vakuutusten suhteen tuo on edullinen vieläkin verraten 2.3. Entisessä 2.0 T5 oli juuri tuo 210hv, joskin vääntö taisi olla sama kuin 2.3 versiossa.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #76 : 01.03.2011, 20:11:02 »
terveisiä dynolta, eipä tarvii enää tehoja arvuutella. 8)
olin siis tänään harisella, autosta dynottiin vakiokuntoisena 128kw 250nm, 4kw jäi siis oletetusta vakiotehosta 132kw=180hv, arvelimme sen johtuvan vähän löysähköstä hukkaportin jousesta.
no mutta sitten päästiin asiaan, ossi otti boksin irti ja meni tekemään sille taikojaan.
eka veto 165kw 350nm, mutta nakutti hieman joten vähän ennakkoa takaisinpäin. toinen veto 166.6kw=226hv ja 348nm ja hyvin pelitti ja siihen olimme tyytyväisiä.
eli siis 52hv  ja lähes 100nm lisää voimaa, ero vanhaan on kyllä suoraan sanottuna järkyttävä  ::)
jos joku harkitsee tuollaista lastutusprojektia, voin vilpittömästi suositella harista. ossi oli erittäin ammattitaitoinen ja asiantunteva mies ja hyvää palvelua  P>
V70 2.0T -98

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1123
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #77 : 04.03.2011, 23:27:45 »
Kukakohan mahdollisesti tekisi LH2.4:seen lastuja?
Voisi olla kiinnostusta, vaihtoehtoisesti säädettävälle moottorinohjaukselle.

Voin poltella lastuja, löytyy softia vapareihin ja turboihin. Myös haluttaessa perus juttuja; rajottimen nostoa, tyhjäkäynnin nostoa/laskua, fuel cut poistoa, jne..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa KiPu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • No ku mä luulin et mä osaisin...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #78 : 13.03.2011, 16:16:02 »
Kysellään...

Onko kennelläkään pitkäaikaista käyttökokemusta miten ohjelmointi toimii automaatin kanssa? Ittellä on 2004 V70 2.5T ja normi 5 vaihteinen automaatti (ei siis Geartronic).

Onko kellään tullut tuon automaatin kanssa kestävyysongelmia ja toimiiko ohjelmointi normiajossa automaatin kanssa kunnolla? Ohjelmaksi valitse oletettavasti Turbotecin tekeleen, koska on hyviä kokemuksia ko. pajasta edellisten autojen kanssa.

Kaikenlaiset käyttökokemukset kiinnostavat!
Entiset Volvot: V70 2.4T AT -00, V70 2.5T AT -04, V50 1.6D Drive -09, V70 2.4D Geartronic -10 ja S60 D5 Geartronic -12.

Hei! Se oli jo rikki, kun mä tulin tänne!

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #79 : 17.03.2011, 09:28:33 »
Pystyykö tolla  BSR PPC 2:lla ohjelmoimaan virisoftan takaisin autoon jos se on esim. huollossa päivitetty takaisin vakioksi?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #80 : 17.03.2011, 12:04:44 »
Pystyykö tolla  BSR PPC 2:lla ohjelmoimaan virisoftan takaisin autoon jos se on esim. huollossa päivitetty takaisin vakioksi?
Pitäisi pystyä, mutta se virisofta pitää kanssa päivittää vastaamaan sitä uutta vakioa softaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #81 : 21.03.2011, 16:44:11 »
terveisiä dynolta, eipä tarvii enää tehoja arvuutella. 8)
olin siis tänään harisella, autosta dynottiin vakiokuntoisena 128kw 250nm, 4kw jäi siis oletetusta vakiotehosta 132kw=180hv, arvelimme sen johtuvan vähän löysähköstä hukkaportin jousesta.
no mutta sitten päästiin asiaan, ossi otti boksin irti ja meni tekemään sille taikojaan.
eka veto 165kw 350nm, mutta nakutti hieman joten vähän ennakkoa takaisinpäin. toinen veto 166.6kw=226hv ja 348nm ja hyvin pelitti ja siihen olimme tyytyväisiä.
eli siis 52hv  ja lähes 100nm lisää voimaa, ero vanhaan on kyllä suoraan sanottuna järkyttävä  ::)
jos joku harkitsee tuollaista lastutusprojektia, voin vilpittömästi suositella harista. ossi oli erittäin ammattitaitoinen ja asiantunteva mies ja hyvää palvelua  P>

Ootko ahtopaineita mittaillu? Hyvin tuli voimaa lisää :)
XC70 D5

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #82 : 21.03.2011, 16:56:04 »
Ootko ahtopaineita mittaillu? Hyvin tuli voimaa lisää :)
no mitä se vakio oli 0.3 vai, ja nyt oisko ollu 0.7. tuossa on niin avuttoman kokoinen se turbo, että ei se vissiinkään hyödyttäis oikein mitään niitä paineita tuosta kauheasti enempää nostella.
V70 2.0T -98

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #83 : 13.04.2011, 19:24:11 »
17.5 varattu aika Hariselle, katsotaan millaset lukemat T6:sta saadaan revittyä :3/4 jättää sen:
« Viimeksi muokattu: 13.04.2011, 21:29:08 kirjoittanut Jeze »
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1979
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #84 : 13.04.2011, 21:08:47 »
17.3 varattu aika Hariselle, katsotaan millaset lukemat T6:sta saadaan revittyä :3/4 jättää sen:
Pitkät on jonot Harisella, melkein vuoden päästä vasta pääsee  :idiot2:  ;)
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #85 : 13.04.2011, 21:28:48 »
On se hyvä että ollaan tarkkana :D Jos nyt kuitenkin ensi kuussa menisi eikä ensi vuonna :2funny: Eli siis toukokuusta kyse :D
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #86 : 15.04.2011, 00:39:34 »
17.5 varattu aika Hariselle, katsotaan millaset lukemat T6:sta saadaan revittyä :3/4 jättää sen:

Jaa ettei oo kun kuukauden jono...? Luulis että tähän aikaan vuodesta pitäs kiirettä...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #87 : 15.04.2011, 10:53:40 »
No ekat ajat olisi saanut toukokuun alkuun, mutta omat työvuorot ei oikein natsannut niitten kanssa, niin 17.5 oli ensimmäinen joka sopi molemmille. Tuokin ajankohta tekee hiukan tiukkaa, pitää suoraan yövuorosta ajella Hariselle :D
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #88 : 15.04.2011, 16:44:53 »
No ekat ajat olisi saanut toukokuun alkuun, mutta omat työvuorot ei oikein natsannut niitten kanssa, niin 17.5 oli ensimmäinen joka sopi molemmille. Tuokin ajankohta tekee hiukan tiukkaa, pitää suoraan yövuorosta ajella Hariselle :D

Viime vuoden lopulla olis ollu kahden kuukauden jono kun poikkesin jutulla...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa ruupanen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #89 : 17.04.2011, 17:03:36 »
Newbie kyselee, eli tutulla V70 Awd tomaatti (B5254T?) johon sitten alkanut haluta hieman lisätehoa. Paljon T5 mallissa on tehoja? Näkyykö T5 boxeja koskaan myynnissä, jos sellaisen laittas? Missä hinnoissa? Vai onko ainut vaihtoehto säätää (lastuttaa) penkissä esim. Harisella?


 

Proturbo  Autodiagnoosi