Futurez  Kulkukoira

Tappikoneen huohotinjärjestelmä

  • 19 Vastauksia
  • 8096 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen huohotinjärjestelmä
« Vastaus #15 : 30.04.2018, 17:19:55 »
92mm, erikoispultit, jälkikiristetty, ja kansi plaanattu kyllä.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Tappikoneen huohotinjärjestelmä
« Vastaus #16 : 30.04.2018, 20:32:56 »
Mulla oli se b230 kone aivan helvetin väljä. Siis kun kannen otti pois, niin rukkasella pystyi männän laelta heiluttamaan mäntää luokkaa 1,5mm sivusuunnassa, öljynkulutusennätys 1l/100km, eikä sekään konehuoneeseen niitä öljyjä työntänyt. Mun mielestä ainoa huohotin mikä tuossa oli tuli sieltä lohkon kyljestä imuputkeen, mitään suoraan imusarjaan imeviä hienouksia tuossa ei ollut, vaan se luonnostaan muodostuva ylipaine johdettiin vaan koneen sisältä hallitusti sinne imuputkeen josta se meni palotapahtuman läpi pakoputkeen siniseksi sauhuksi.

Sen kovettuneen tiivisteen vaihdoin siihen öljykorkkiin, ja mittatikussa on se normaali o rengas, mitään sen kummempia systeemejä siellä ei ollut pitelemässä kaasuja koneen sisällä.

Tietysti jos esim pakoputki on tukossa se voisi kai periaatteessa aiheuttaa ylimääräistä painetta koneen sisällekin, mutta luulisi sen huomaavan käynnistä jo paljon ennen kuin öljyt alkaa tunkea joka raosta ulos.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen huohotinjärjestelmä
« Vastaus #17 : 05.05.2018, 00:06:36 »
Kirjoittelin asiasta tuolla omassa päiväkirjassani. Ajattelin jos ketä kiinnostaa niin nyt tähänkin raportoida. Vedin nyt piuhat korkista imusarjaan, imusarjassa se 2mm reijällä oleva nippa. Ja lohkosta menee nyt keruusäiliön kautta airboksiin tehtyyn porttiin letku. Ja öljytikku on nyt semmoinen mikä pysyy paljon tiukemmin paikallaan, sekä työnsin tikun siihen kupin alle läpivientikumin, josta leikkasin sen alemman huulen pois, kumi on tiukasti tikussa, ja menee kivasti siihen tikun reikään myös, eli nyt siinä on jonkunlainen tiivistekin. Ainakaan parin tunnin ajelun jälkeen ei ole roiskinut mitään mihinkään. Pesin konehuoneen tänään niin hyvä seurata nyt.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jokotai

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen huohotinjärjestelmä
« Vastaus #18 : 24.06.2018, 22:48:14 »
... jatketaanpa aiheesta. Mitenkäs kannattaisi tuollaisen rallikäyttöön tulevan huohotinputket vetää? Imusarjaan ja putsareille ei varmastikaan kannata edes miettiä mitään letkutuksia. Itse ajattelin ratkaista asian sellaisella erillisellä huohotinsäiliöllä, jonka kannessa läpivirtaava ilmansuodatin ja johon vedän aikankin kampikammiolta letkun.
Mitenkäs sitten venttiilikopan korkilta. Tarviiko/kannattaako käyttää ilman natsaa olevaa korkkia, vai hommata "natsallinen"
korkkia josta vetää letkun em. säiliölle? Molempia toteutuksia olen ainakin nähnyt käytettävän.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Tappikoneen huohotinjärjestelmä
« Vastaus #19 : 25.06.2018, 10:09:53 »
Justiin noin kuin olet ajatellutkin eli kerääjäsäiliö ja sinne huohotus. En ole huomannut eroa laittaako letkun venttiilikopasta vai lohkosta säiliöön tai molemmista.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo