Ateho  Elekma

Keskustelua valoista ja niiden käytöstä (xenonit, ledit, päivävalot yms.)

  • 2267 Vastauksia
  • 584622 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Automaattisesti lyhyet/pitkät vaihtavat valot ovat eri kuin esim. Audin Matrix LED valot.

Mites ne eroaa? En ole perehtynyt niin kysyn. Nuo mun valot kääntyy rattia käännettäessä, menee päälle ja pois issekseen ja vaihtelee niitä pitkiä/lyhyitä.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Pieni testi tuli tehtyä kun tuli uudet polttimot kaukomaista.

Nämä kaikki on laittomia tieliikenteessä, mutta paljon käytettyjä.




100w halogeeni





35w xenon




30w ledi

Kaikissa on sama boschin 225 rallye umpio ja suoraan irrallisesta akusta otettu virta.
Xenon on kirkkain ja tehokkain. Kuten näkyy. Ledin ongelma oli että ei suoraan istunu paikalleen, pikkusen piti rälläköidä että sai suoraan. Kuvio ledin kans ok, tosin korkeaksi jää ja leveyttä ei niinkään. 90° astetta kun käänsi niin tuli leveyttä samalla tavalla kun halogeenissa.

Menee parempaan testiin jossain vaiheessa kun saadaan jonku auton keulaan laitettua.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6857
  • Kaikkee sitä...
Mites ne eroaa? En ole perehtynyt niin kysyn. Nuo mun valot kääntyy rattia käännettäessä, menee päälle ja pois issekseen ja vaihtelee niitä pitkiä/lyhyitä.

Audi Matrix LED valot: https://www.youtube.com/watch?v=bCgbwTHOplw

Noissa pitkät on päällä kokoajan mutta umpiossa varjostetaan valoa niin ettei se häikäise vastaantulijaa/edessä ajavaa.

Sulla on aktiiviset valot joissa automaattinen valojen vaihto: https://www.youtube.com/watch?v=5NXfZB9ZRIA
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Audi Matrix LED valot: https://www.youtube.com/watch?v=bCgbwTHOplw

Noissa pitkät on päällä kokoajan mutta umpiossa varjostetaan valoa niin ettei se häikäise vastaantulijaa/edessä ajavaa.

Sulla on aktiiviset valot joissa automaattinen valojen vaihto: https://www.youtube.com/watch?v=5NXfZB9ZRIA

Ei..mulla on active high beam joka siis nimenomaan varjostaa edelläajavan ja niin poispäin

https://youtu.be/DL9x8oI8MQw

Edit: tai siis on mulla tietysti myös ABL. Kuulunee AHB kanssa yhteen kuin paita ja peppu
« Viimeksi muokattu: 12.01.2018, 23:12:54 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6857
  • Kaikkee sitä...
Ei..mulla on active high beam joka siis nimenomaan varjostaa edelläajavan ja niin poispäin

https://youtu.be/DL9x8oI8MQw

Ok, no sitten ne on samat kuin nuo audin valot. Automaattivalot termi hämäs...

E. Eikä nuo häikäise paitsi mäennyppylän takaa tullessa jos auto ei kerkiä reagoimaan vastaantulijaan riittävän nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2018, 23:09:28 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Sitten kolme kaveria rupesi räpsyttelemään pitkiä, vaikka mulla oli vain lyhyet päällä (Kyllä ne on vajaa kuukausi sitten viimeksi säädetty marmorilla ja ovat varmana oikein suunnattu). Kummasti loppui tuo räpsyttely, kun näytti pitkiä. Autossa bi-xenonit uusilla + mallin polttimoilla.

Jos olit skodalla liikkeellä, niin ei yllättävää, niiden valot yleensä häikäisee ihan helvetisti.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Jos olit skodalla liikkeellä, niin ei yllättävää, niiden valot yleensä häikäisee ihan helvetisti.

HöpöHöpö. Ne on säädetty ja vielä vähän alaspäin mitä normaalisti. Toki ovat TM:n testin mukaan täyden kympin valot tosin pitkien suhteen itse olin eri mieltä ja kyllä tuo lazeri on, joka euron arvoinen!

Mitä tuijottavat valoja.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Octavian xenonit kyllä häikäisee. Hajavalon määrä ihan naurettava.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
HöpöHöpö. Ne on säädetty ja vielä vähän alaspäin mitä normaalisti. Toki ovat TM:n testin mukaan täyden kympin valot tosin pitkien suhteen itse olin eri mieltä ja kyllä tuo lazeri on, joka euron arvoinen!

Mitä tuijottavat valoja.

Ei se ole säädöstä kiinni, vaan niistä vaan tulee vitusti hajavaloa. Jonkun nettilegendan mukaan skodan insinöörit on tehnyt sen tarkoituksella että liikennemerkit näkyy, mutta tuon todenperäisyyttä en osaa arvata. Tuo Octavian häikäisevä valo on kyllä ihan yleisesti tunnettu asia, ei niitä silti saa käydä parkkipaikalla paskaksikaan laittaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Huomaa kyllä selkeästi xenon skodan liikenteestä, varmasti lähellä jotain raja-arvoa hajavalon suhteen...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...


Mitä tuijottavat valoja.

Tämän ideologian mukaan aivan sama mitä ihmiset laittaa valoihin.

Että turhaan valitat ku tulee hajavaloa ja häikäsee.

Skodan xenon valot häikäsee aivan kuten muutkin on sanonu.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Motarilla huomaa kyllä vastaantulijoista häikäisevät automerkit nopeasti. Skoda ja Audi on suurin ryhmä selkeästi.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Tämän ideologian mukaan aivan sama mitä ihmiset laittaa valoihin.

Että turhaan valitat ku tulee hajavaloa ja häikäsee.

Skodan xenon valot häikäsee aivan kuten muutkin on sanonu.

Onko? Mikä ero on lallisen ja laittoman välillä. Varsinkin jos laillinen on vielä vasta katsastuksen läpäissyt ja merkkiliikkeessä säädetty!

Ja kyllä olen ajanut vastaan omaa autoa eikä häikäise. Ostan myös yleensä auton missä on jo vakiona hyvät valot!

Tiedän myös miksi monessa 2 koppaisessa ocussa xenonit häikäisee. Kun Tero-Petterit vaihtaa itse polttimoita eivätkä saa tukupeltilevyä takaisin kohdalleen.

Eikä autoni ole octavia.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Onko? Mikä ero on lallisen ja laittoman välillä. Varsinkin jos laillinen on vielä vasta katsastuksen läpäissyt ja merkkiliikkeessä säädetty!

Ja kyllä olen ajanut vastaan omaa autoa eikä häikäise. Ostan myös yleensä auton missä on jo vakiona hyvät valot!

Tiedän myös miksi monessa 2 koppaisessa ocussa xenonit häikäisee. Kun Tero-Petterit vaihtaa itse polttimoita eivätkä saa tukupeltilevyä takaisin kohdalleen.

Eikä autoni ole octavia.

Jos laitonkin läpäisee katsastuksen niin eikö ole?

No se on kädettömyyttä jos polttimoita ei saa paikalleen, kaikilla ei ole varaa ostaa uusia autoja ja korjauttaa niitä merkkiliikkeessä.

No mikähän auto sulla sitten on?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Karpalla on vaan paremmat valot kuin kenelläkään muulla kenellä on samanlainen auto. Tajutkaa se jo.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Kulkukoira  Proturbo