KL-varaosat  Race.fi

B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.

  • 10 Vastauksia
  • 8018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« : 25.06.2014, 22:44:29 »
Paljonko se ahtaa maksimissaan?
eli uskaltaako sen painekellon heivata siitä kyljestä pois vai ei. ???

Työkaveri sanoi ettei se niin paljon ahda kun on TD04HL-16T turbo.

Kertokaa te ylhäät viisaammat minulle vastaus.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #1 : 25.06.2014, 23:39:48 »
Aprillipäivä meni  jo?

Oletko siis heivaamassa hukkaportin kelloa pois, vai mitä tässä koitetan tehdä?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #2 : 26.06.2014, 00:05:43 »
Jotenkin luulen ettei se ainakaan kauan ahda, ennen kuin iskee fuel cut (kai näissä sellainen toiminto on?) jos hukkiksen eliminoi...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #3 : 26.06.2014, 01:44:43 »
Ei saakeli kuuluu ropiropi... Diisselikoneissa joskus mahdollinen vaihtoehto :2funny:

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #4 : 27.06.2014, 00:30:28 »
kyl oli vähän tällainen ajatus, ettei se todellakaan ole järkevää.
Varsinkin kun hän sanoi vielä että avaa sen läpän jota ohjataan tämän painekellon avulla täysillä auki.. :idiot2:

Kuulostaako se terveeltä kun painaa kaasun pohjaan niin kuuluu vihellystä koko ajan alkaen n.4000rpm kunnes vaihde vaihtuu ja sit alkaa uudestaan.
eli toimiiko painekello kunnolla niinkuin pitääkin?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa flektinelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #5 : 27.06.2014, 16:20:12 »
Jos hukkaportin kello poistetaan, ei ahtopainetta muodostu ollenkaan, koska hukkaportin läppä aukeaa kokonaan.

Ahtopaine on ehkä hieman plussan puolella. Sen sijaan, jos hukkaportti suljetaan esim. "sähköliimalla", ahtopaine nousee liikaa.

Ahtopaine pitäisi vakiossa T5:ssa olla 0,66bar, jonkinlaista vihellystä voi vanhasta turbosta kuulua. Ei kannata ruuvata ahtoja liiaksi. Sulla on nyt vielä ehjä ja käyttökelpoinen auto - kun nostat ahdot tappiin, käyttöikä lyhenee merkittävästi.

Poissa tire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #6 : 24.07.2014, 16:49:48 »
Siis paljonko tuon pitäisi piikata kiihdytyksessä??

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #7 : 24.07.2014, 17:10:15 »
Jos hukkaportin kello poistetaan turbo ahtaa kyllä vähintään puoli kiloa kierroksilla vaikka läppä olisikin kokonaan auki mutta herää vastaavasti myöhemmin.
Muuten menee kuten tuossa aiemmin jo mainittiin.
Holset siellä lukee..

Poissa tire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #8 : 25.07.2014, 09:05:49 »
Pahoittelut puhelimesta kirjottelin, niin ilmaisin itseni kyllä hyvin väärin :D

Elikkä alunperin piti kysyä, paljonko tuon kyseisen moottorin siis vakiona pitäisi piikata täys kiihdytyksessä?

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #9 : 29.07.2014, 09:23:57 »
Tuli tässä mieleen että miten saisin tämän koneen heräämään nopeammin, muuten kuin vaihtamalla putkistoa tai lastuttamalla?
kulkevuus on jo tarpeeksi, mutta nopeampi kiihtyvyys olisi enemmän hakusessa.
Auttaako jos vaihdan esim: kaasuläpän suuremmaksi tai jotain muita muutoksia tekemällä?

Kertokaa vaan kaikki parannuskeinot mitä voisin tehdä, minulta löytyy B5242FS kone josta saisin esim: isomman kaasuläpän ja nokka-akselit.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T3 eli 2.3 T5 vakio turbo.
« Vastaus #10 : 29.07.2014, 19:25:30 »
Lainaus
Tuli tässä mieleen että miten saisin tämän koneen heräämään nopeammin, muuten kuin vaihtamalla putkistoa tai lastuttamalla?
kulkevuus on jo tarpeeksi, mutta nopeampi kiihtyvyys olisi enemmän hakusessa.
Auttaako jos vaihdan esim: kaasuläpän suuremmaksi tai jotain muita muutoksia tekemällä?

Kertokaa vaan kaikki parannuskeinot mitä voisin tehdä, minulta löytyy B5242FS kone josta saisin esim: isomman kaasuläpän ja nokka-akselit.
Ahtopaineen säädin yms. perusjutut kuntoon. Eikös tuommoisen pitäis antaa täys boosti jo jossain 2500rpm ja jos se ei riitä niin kuulajousivena käyttöön ja jostain etit sille softantekijän joka softaa sen käymään e85:lla.
Noilla eväillä lulis syttyvän tarpeeks aikaiseen ja jos ei riitä niin pienempää turboa tai sit vaihda suosiolla dieseliin.

raw d

 

Carcom Oy  Elekma