kysymykseesi vastaus kaapelista TUKES sivuilta, saman vastauksen sain puhelimitse kun ensimmäistä hankin:
Suomalaisen asennusstandardin mukaan auton saa liittää sähköverkkoon vain liitäntäjohdolla, joka on teknisiltä ominaisuuksiltaan vähintään seuraava:
• Kaapelityyppi: liitäntäjohtona saa käyttää vain siihen tarkoitettua kaapelia, jonka alin käsittelylämpötila on alempi tai yhtä suuri kuin -40 °C. Soveltuvia kaapeleita ovat esimerkiksi H05BQ-F, H07BQ-F, H05BB-F ja H07BB-F tai kylmänkestävyysominaisuuksiltaan vähintään näitä vastaavat kaapelit. (Viitedokumentit: HD 516, HD 22, SFS 6000-7-753).
• Johtimien poikkipinta: Vähintään 1,5 mm2.
• Kotelointiluokka: Kojepistokkeen osalta IP44 ja pistotulppana voidaan käyttää normaalia suojakosketinpistotulppaa (IPX4).
Selvitin asiaa kun laitoin itselle, tämä on sallittu vaikka järki sanoo että hankauspaikoissa kannattaa käyttää jonkinlaista panssarisuojaa ja laitoinkin irtonaisesta suojaletkusta sen suojan kaapelin päälle:) -mutta panssarointi ei tosiaan ole pakollinen nykyisin CE vaatimusten myötä.