KL-varaosat  Race.fi

L4NDen 240GL -93 B230FD

  • 77 Vastauksia
  • 23816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230F
« Vastaus #15 : 07.10.2014, 23:33:35 »
Tähän tultiin, yksi ohut kerros lakkaa päällä. Toisen jälkeen tosiaan rupes vettä tulemaan. Saa nähä kuinka vituralleen meni.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

No niin, niistähän tuli melkein kuin uudet  O0

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #16 : 08.10.2014, 00:41:39 »
FD on F jossa mausteena pulsair ja egr.
Minoon useasti pohtinut, ja pohdin edelleen, että millähän boksiversiolla tuo pulsairillinen versio on, ja miten hitossa lambdasäätö voi toimia jos pulsair työntää koko ajan ilmaa pakokanavaan(pienillä kuormilla)  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230F
« Vastaus #17 : 08.10.2014, 13:12:42 »
No niin, niistähän tuli melkein kuin uudet  O0

Juu ohan ne nyt helekkarin palijo nätimmät! Täytyy vielä saada kuivaan talliin ja ruveta tiivistelemään niin menee varmasti vielä usiamman vuoden.

Perjantaina lähetään ekalle pohjosen reissulle. Tosiaan tulee sahattua aikapaljon Turku-Oulu väliä. Emäntä eilen motarilla sano, ohan täsä mukavempi istua ku edeltäjässä. Siinä kuulemma tuntu perseessä ku polkas jalan lattiaan ja tässä ei ota ku mahanpohjasta  ;D

Kuskinpenkkiä pitäs tutkailla. Hyvä siinä on istua mutta jotku jouset siellä rutisee ja selkänojaa vasten makaa jotakin ku takapenkiltä kattoo.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #18 : 10.10.2014, 12:07:20 »
Eipä lähettykkään turusta vielä mihinkään. Tiistaina ajanu noin 60km autolla ilman mitään robleemaa. Tänään starttasin nii ei pahemmin hörähtele. Hain 10l bensaa tankkiin eikä vieläkään. Ollu aika märät kelit niin putsasin hiekkapaperilla puolan piuhojen kiinnikkeitä sekä pyöriää ja virranjakajankannen nastoja. Sitte se tuntu jo hörähtävän mutta ei käynnistyny. Tulpat käytin irti, näytti olevan kaikki kosteita, kuivasin, laitoin takasi mutta ei lähteny käymään. Kun lopettaa starttaamisen niin aivan kuin siellä olisi jonkinlaista jälkisytytystä, että se koittaisi käymään. Antaa vikakoorin 1-1-1 eli ei vikaa. Sulakkeet ehjiä ja ovat kupissaan. Osa sulakkeista tosin näyttää aika vanhoilta.

Lähdettyäni hakemaan työkkaluja radio jäi autoon päälle vaikka virrat kytki pois. Outoa...  Mitähän tuohon nyt lähtis vaihtamaan? Puolaa, virtalukon pohjaa, bensapumpun relettä? Löpö ei haise kun kontissa ja sekin kanisterin takia. Maahan ei valu löpöä mistään ja kipinä kyllä tulee. Viimeisimmän startin jälkeen en vielä kattonu tulppia uudestaan, että ovatko taas märät kun ei se yrittänytkään.

Täytyy varmaan hinauttaa auto J. Kujalan pihaan ja lähtiä lomille ellei homma kohta ratkia.

e. Lähin ruiskutuspumpun relettä hakemaan ja vaihan samantien kaikki sulakkeetki. Toivotaan, että tällä ratkias.
ee. Vaihdoin releen ja sulakkeet. Nyt se yritti jo käymään mutta sano vaan tsup tsup. Sitte se taas lopetti yrittämisen. Tulpat on märät.
eee. Seuraavaksi varmaan hakeen uuet tulpat ja apteekista vehkeet, että saa vedettyä löpöt pois. Jospa se sitte jo starttais...
« Viimeksi muokattu: 10.10.2014, 15:35:33 kirjoittanut L4NDe »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #19 : 10.10.2014, 18:32:58 »
Ota suuttimista johdot irti ja hetken starttia kaasu pohjassa ni kuivahtaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #20 : 10.10.2014, 19:02:42 »
Ota suuttimista johdot irti ja hetken starttia kaasu pohjassa ni kuivahtaa.
Tulppien haussa kesti ja ku olin vaihtamassa tulppia niin ei siellä enään löpöä ollu. Kokeilin vaihdon jälkeen starttia niin ei se yrittänykkään.  :-\
Ei edelleen näyttää samaa 1-1-1.
Vaihdettua: Tulpat + ruiskutuspumpun rele.
Antaa kipinää ja bensaa.
Kone kävi siis tähän asti tasaisesti ja hyvin ja startatessa lähti käymään jokakerta noin kahdessa sekunnissa.

Voiko kannentiiviste lahota ykskaks seisottamalla autoa ruudussa paripäivää?
Voiko olla, että kipinä ei ole syystä tai toisesta ole tarpeeksi vahva, että oliskose kuitenkin vika puolassa/virranjakajassa/pyörijässä/tulpanjohdoissa?
Voiko moottorin kampiakselin anturi vai mistä se näissä lukee sen, että pyöriikö moottori (kai tässäkin jo sellainen on) hajalla oleminen aiheuttaa tällaista?
Voiko ilmamassa anturi aiheuttaa tällästa ilman, että se antaa mitään vikakoodia?
Mitenköhän tuo virtalukonpohja. Kahella avaimella koitin, ei mitään vaikutusta.
Imupuolta en oo vielä kattonu läpi. Voihan se olla, ettei se saa ilmaa.
Mitenköhän sitten nuo moottorinohjaus laitteet. Kalliita ainakin ovat.
Entäs sitte jos katti on menny romuksi ja tukkinu putken?

Hyvät neuvot, vinkin ja ohjeet niin vianrajaukseen kuin etsintään ovat nyt kullanarvoisia. Auto saa seistä tossa viikon ja näyttää nätiltä. Lomaa täytyy päästä viettämään joko auton kera tai ei.
Ois nyt ees kotopuoleen päässy niin siellä ois ollu tilaa missä räpeltää. Täytyy varmaan hinata auto huoltoon kun lomalta pääsee.  >:(
« Viimeksi muokattu: 10.10.2014, 19:59:26 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Gt-70

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 433
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #21 : 10.10.2014, 19:46:42 »
Pyöriikö bensapumppu auton alla kun virrat laittaa päälle,kuuluu korahdus sisälle saakka?
Käytä virtalukon pohjan töpseli pois ja ja crc:tä suihkaus ja takaisin ja ruiskun sulake kannattaa myös tarkistaa konehuoneesta  ;)
-XC70-07

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #22 : 10.10.2014, 19:56:33 »
Virrat lyöö päälle niin kyllä tosiaan kuuluu ääni auton alta. Ennen kun vaihdoin tulpat niin vanhat tulpat aivan ui bensassa, että en jaksaisi uskoa, että kumpikaan pumppu olisi hajalla. Huomenna aamutuimaan käyn vielä kokeilemassa. Täytyy etsiä tämä ruiskun sulake ja tarkastaa sekin :)

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #23 : 11.10.2014, 08:08:46 »
Sen verran kiirus, etten kokeillu ku vielä kertaalleen käymään. Yskien se yritti käynnistyä mutta seki ilo loppu lyhyeen. Jälleen samassa pisteessä, ei edes yritä, varmaan tulpat hukku taas. Kuuluuko lambdavalon palaa käynnistäessä? Se tosin sammu kun kone hörähteli. Pääseeköhän mulla bensaa putkeen ja se lopettaa yrittämisen ilmamassa anturin takia?

Nyppäsin akun irti ja lompsin tästä lomille. Ehtii tässä viikon pohtia mistä lähtee ensiviikonloppuna vikaa etsimään ja kokeilemaan.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014, 09:00:46 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #24 : 11.10.2014, 12:21:30 »
Kyllä kuuluu palaa sen lambdavalon kun starttaat ja sammuu ku lähtee käymään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #25 : 11.10.2014, 23:54:56 »
Kyllä kuuluu palaa sen lambdavalon kun starttaat ja sammuu ku lähtee käymään.
Sammuu itse asiassa kun tietty kierrosluku yritetään, eli jos kone "yrittää" käydä niin valo voi hyvinnii sammua vaikkei kone vielä sanan varsinaisessa merkityksessä käy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #26 : 12.10.2014, 10:29:02 »
Jep jep. Lähen ettimään vikaa maadotuksista. Tuo radion outo toiminta vaikuttaisi siltä, että akku purkautuu runkoon. Tankin vois imailla tyhjäksi ja laittaa tuoretta löpöä. Se nyt viikon seisoo kosteessa, tankissa arviolta 15l löpöä, mahtaa kerätä vettä tankkiin... Sitte kaikki konehuoneen releet ja sulakkeet. Halvat jutut ensin. Sitte menee virranjakaja, pyöriä, tulpanjohot vaihtoon. Toimiva sytkäboxikin löyty tutulta volvonistilta.

Puolassa tuskin on vikaa kun kerta kipinä tulee vai voiko heikko kipinä lähteä puolasta lähtien?

Sitte jos turusta löytyy innokkaita harrastajia joille raha kelepaa niin auttas varmaan kummasti ku käyttäs läppäriä ledilootassa kiinni.

Jotaki siellä sentään toimii oikein kun heittää yrittämästä heti kun putkeen pääsee palamatonta bensaa :D Pikkasen vittumainen koittaa vaan starttailla ku tasan kerran voi koittaa ja sitte ootellaan, että bensa haihtuu putkesta. :2funny:

Kesällä tuli hinaukseen uusi laki mutta se kai koski vain kaupallista hinausta? Kaverihan saa vetää köydellä kaverin autoa ilmaseksi vaikka suomen halki kunhan autot on yksityishenkilöiden nimissä?
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 11:12:12 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #27 : 12.10.2014, 12:11:29 »

Poissa paasikivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #28 : 12.10.2014, 13:01:02 »

Lähdettyäni hakemaan työkkaluja radio jäi autoon päälle vaikka virrat kytki pois.


Eiköhän toi oo aika selkee virtalukonpohja vika.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #29 : 17.10.2014, 22:01:57 »
Nyt ollaan jännän äärellä. Lähin hakemaan akkua sisälle lämpimään, että saa latailtua sen yöllä, että saa huomenna starttailla niin piruuttani kytkin kiinni ja näytin avainta niin mokoma lähti heti käymään. Hyvä ku startti kerkes ees pyörähtää. Ajelinkin asemalle ja löin tankin täyteen. Ei volvo halunnu pohjosen reissulle vissii ;D

Vika edelleen siis mysteeri. Päivänvalossa kunhan tässä joutaa niin täytyy käydä nuo maadotukset läpi ja virtalukkoa ihmetellä. Sulki kyllä aika monta vikavaihtoehtoa tämä iloinen käyntiin lähteminen pois  8)

Ihan nyt varmistukseksi, tuo kampiakselin asennon tunnistin vai mikälienee anturi näissä katti vehkeissä, sotkeekose sytytyksen vai heittääköse antamasta bensaa jos se ei toimi oikein?

 

Samppasport  Futurez