KL-varaosat  Race.fi

Volvo 744 turbo++ ic -90 FL

  • 246 Vastauksia
  • 91837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #75 : 10.01.2016, 02:13:10 »
^^Ei tuollaisia vietereitä kannattaisi liikaa miettiä, mutta nyt se ainakin on siellä paikallaan taas manuaalin polkimen kanssa. Oli hyötyä tai ei...

744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #76 : 28.01.2016, 23:16:49 »
Nyt on kytkimen osat hankittu: lh2.4 potta, levy, asetelma ja painelaakeri. Polkimet ja pääsylinterin asentelin myös loppuun asti. Keskikonsoliin manuaalin se vaihdekepin ympärillä oleva muovi. Sekä jotain pikku nippeliä aina. Niin ja kiinasta 012 immu.

Takapuskurin helman repäsin myös irti. Tilalle hakusessa helma mihin ei ole koukun reikää leikelty. Saa tarjota jos löytyy.

Myös tuo yllä mainittu johdon pätkä eli tämä:
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:01:06 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #77 : 07.02.2016, 22:47:45 »
Jauhetaas taas.

Hiljakseen etenee aina kohta kohdalta. Koneen kasailin suurinpiirtein nippuun ja asentelin vaihdelaatikon paikalleen. Mylly alkaa olemaan aikalailla siinä reerassa että saa seuraavaksi ruveta sovittamaan autoon takaisin.



Listaan tähän muistiin mitä on tehty niin muistaa itsekkin.  :D

-Fk lohko öljysumuilla vanhan ft.n tilalle
-Glyco laakerit
-Kiinalaiset h-profiilit, arp pultit
-Uudet tulpat Volvo
-Goetze männänrenkaat
-Elring yläpään tiivisteet
-Victor reinz alakerran tiivisteet
-Volvolta öljypumpun putkeen tiivisteet ja suodattimen jalkaan.
-Öljynpaluulle valmius isompaa ahdinta varten
-Vanha 530 kansi vx3 nokalla ja putsailtuna/huollettuna
-INA jakopääsarja (pyöreä hampainen hihna)
-Ft koneen vesiputki ja suodattimen siirtojalka
-M90 vaihteisto aw.n tilalle
-Lh2.4 pottapyörä
-D24tic levy
-Sre763 asetelma ja sachs painelaakeri myös

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:01:55 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #78 : 08.02.2016, 18:32:41 »
Tänään kävin hinaamassa auton tallista moottoritilan pesua varten. Seuraavana olisi hinaaminen toiseen talliin. Jos pääsis sovittamaan konetta paikalleen.  :P

Vähän isompia tuli huuhdeltua.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:02:05 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #79 : 10.02.2016, 22:36:48 »
Tuli sellaista pähkäiltyä jos vaihtaa tuon vakio öljynlauhduttimen uuteen toisenlaiseen. Syynä se kun vakio oli niin hapertunu että kiinnityspisteet irronnu siitä kennosta.

Tuli tutkittua suodattimen jalalta lähteviä putkia niin onko haittaa jos putkia joutuu pienentämään siitä mitä ne nyt on?
Samalla kierteellä olevissa karoissa kun on tuo letkun koko aina pienempi mitä nuo vakiot.  :idiot2: Tai ei ainakaan täältä kylältä löytynyt mistään samalla sisähalkaisijalla olevia karoja mitä nuo vanhat on.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2016, 22:39:16 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #80 : 11.02.2016, 11:31:31 »
Ei liene mitään käytännön merkitystä, jos putken koko vähän pieneniskin. Samalla tavalla pelaa.  :)

Muistithan prikoittaa M90 käpälää ylöspäin? Hyvä tässä vaiheessa varmistaa, kun paketti on vielä irti autosta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #81 : 11.02.2016, 16:12:22 »
Ei liene mitään käytännön merkitystä, jos putken koko vähän pieneniskin. Samalla tavalla pelaa.  :)

kyllä muuten lienee jos esim karat on pienempiä kuin putket. paine jää ahtaaseen karaan eikä pääse enää supisteen jälkeen nousemaan. Jos pienentää joutuu niin pienennettävä tosiaan koko matkalta sen jälkeen jos sitä tarkoitit? :)

nimim. kantapäänkauttaoppinut
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #82 : 11.02.2016, 16:17:41 »
Jos pienentää joutuu niin pienennettävä tosiaan koko matkalta sen jälkeen jos sitä tarkoitit? :)

Näin mä sen vähän tulkitsin, että putket ja karat menis koko helahoito uusiksi pienempää halkasijaa. Yksittäiseen kuristeeseen en osaa sanoa juuta tai jaata.  :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #83 : 11.02.2016, 16:28:07 »
kyllä muuten lienee jos esim karat on pienempiä kuin putket. paine jää ahtaaseen karaan eikä pääse enää supisteen jälkeen nousemaan. Jos pienentää joutuu niin pienennettävä tosiaan koko matkalta sen jälkeen jos sitä tarkoitit? :)

nimim. kantapäänkauttaoppinut
Miksi ihmeessä? Jos on lyhyt supiste niin se on kertavastus, mahdollisimman isoa letkua vaan niin merkitys on kuitenkin lopulta pieni.

Hydraulipuolella karoissa on sisäputkessa aika tuhti materiaali vrt autopuolen osat, siitä pienempi reikä. Ei ole kriittistä, mutta jos kovasti mieltä ahdistaa niin sitä voi kairata aavistuksen isommaksi jos luottaa että saa keskeisyyden osumaan. Veikkaan että ei saa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #84 : 11.02.2016, 22:48:01 »
Ei tullu mitattua sitä hydrauliikkaan tarkoitettua karaa että miten paljon se on pienempi. Silmämääräisesti näytti vaan siltä että voi ahdistaa vähän liikaa. Luulis silti lauhduttimen tai jo pelkän öljynsuodattimen ahdistavan ja laskevan öljynpainetta kun sellaisia on siellä putkien ja letkujen välissä. Mistä näitä auto tarkotukseen olevia tarvikkeita mahtaa saada? Joku vähän isompi liike mikä putkia vääntää?

Muistithan prikoittaa M90 käpälää ylöspäin? Hyvä tässä vaiheessa varmistaa, kun paketti on vielä irti autosta.
Paketti on jo siellä autossa ja prikat kaupassa... :-[ Tuli kyllä mietittyä sitä asiaa ja joku meinaa sen toimivan ilman shimmausta ja joku taas ei. Mulla ei nyt ole sielä prikkoja et saas nähdä miten käy.  :D Eilen ilmasin kytkimen ja Miuzon kans kokeiltiin niin että pyöritin käsin laatikon laipasta ja toinen polki poljinta sillai se ainakin irrotti ja pelas muuten ihan hyvin ja hyvässä kohtaa. Tiedä sitte miten ajossa pelaa.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #85 : 12.02.2016, 23:53:11 »
Mulla ei ainakaan m47 askin kanssa riittäny siinä kytkinsylinterin tapissa mitta kys. asetelmalla. Tuli mäntä ulos sylinteristä kun polki kytkintä. Vähän hilkulla se on jos ei prikkoja laita sinne käpälän alle..
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #86 : 13.02.2016, 20:14:00 »
Kahteen 200srj aikoinaan asennettu B230FT perään SRE -763 asetelma d24tic massalevyllä eikä shimmauksille ollut tarvetta, toimi sellaisenaan juuri niinkuin kuuluukin.

Hieman ihmetyttää miksi meillä toimi mutta muilla ei  ::)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #87 : 15.02.2016, 00:06:34 »
No kain tuo kytkin homma sitte selviää kun saa auton ajoon joskus. :D



Koneen ja laatikon asensin jo autoon kiinni kuten tuli mainittua. Ahdistin taitaakin nyt samaan hyömyyn vaihtua isompaan vaikka piti mitsulla vielä ajella. Joten ei nyt ihan vielä ajoon saa siinä tapauksessa. Eipä ole kyllä mikään kiirekkään.

Vetokoukun irroitin tossa jo aikasemmin ja nyt tuli asennettua alkuperäinen muovinen hinauslenkki sille kuuluvaan paikkaan. Flektin kiinnitin myös syyläriin. Oli suunnitelmissa laittaa ysistä isompi jäähdytin, mutta coolerin putkien takia tämä pienempi eli vakio jäähdytin. Flektiä saa ilmeisesti ohjattua sillä ilmastoinnin lisäflektin sähköillä, joten niillä koitetaan. Anturi on syylärin ylänurkassa.

Vaihdekepin läpiviennistä puuttui se metallinen kaulus mikä laitetaan keppitelineen pulttien alle. Sellainen tuli myös hankittua. Sekä syylärin alakiinnikkeet.




Kyllä Volvo on aikanaan hyvin testannu myös tuon muovisen hinauslenkin näköjään.  :2funny:

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:02:31 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #88 : 15.02.2016, 07:57:43 »
Siin on oikeen myytinmurtajatesti  ;D hyvältä näyttää! Tää on tätä menoo ajokunnos enneku lumet kerkee sulaa (siis noi vähät mitä edes on) O0
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL ''työväen turbo''
« Vastaus #89 : 15.02.2016, 22:13:19 »
On joo, olis siinä näky kun kuljettas autoa noin. :2funny: Kyllä se kesään mennes olis tarkotus ajoon saada. Nyt pitikin taas hinata tallista toiseen muiden juttujen tieltä pois. Jatkuu taas kun saa hankittua osia lisää. Helmastakin löyty mätää kun oikeen alko tökkimään kunnolla. Hyvä huomata ajoissa niin ei pääse muhimaan liikoja. Eli hitsaamaankin joutuu.



« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:02:45 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

 

Proturbo  Autodiagnoosi