Samppasport  Futurez

Volvo 744 turbo++ ic -90 FL

  • 246 Vastauksia
  • 91847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #150 : 04.07.2016, 21:20:53 »
Nyt on pakoputkea muokattu lisäämällä vielä toinen jousto alle niin ei ota sitte kipeää mistään jos raapii maahan. Sain putkea nostettua nyt niin ylös miten se on mahdollista. Kulkee ihan pohjaa pitkin. Testilenkillä pääsi hidasteen ylitse raapimatta. Se saa riittää nyt. Seuraavaks pitää ruveta lytistämään putkea jos madaltaa lisää..

Tänään alkoi taas kesken ajon nykimään ja sytytti lambda valon ja sammui heti jos päästi tyhjäkäynnille. Syynä oli putki liitos mikä aukes immun edestä. Onko muilla ilmenny samaa ongelmaa että jos immun imupuolla ei ole mitään niin se ei tahdo toimia kunnolla?  Vai onko vaan jotain kiinalaisen omia temppuja?

Ahtopaineita oon pitänyt nyt siinä ~1.2bar. Pässiin laitoin kaikista jäykimmän jousen mitä tuli mukana. Tuntus pelittävän, ahdin ei sakkaa. Mitäs LH muuten tykkää tuosta ulos puhaltavasta screamer pipestä? Niin ja laajakaista mittarikin jotain sekoilee, ei näytä lukemaa lainkaan. Pitää visiin ottaa virrat siitä pois hetkeks, tai jotakin?

Joku lämpöpelti tuli myös leikeltyä pakopesän ja paisarin väliin, jos ei nyt heti sulais.

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:09:21 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #151 : 11.07.2016, 18:04:47 »
Minkäslaista kokemusta noista coileista on? Miitissä tota ihailin hiljaa...  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #152 : 11.07.2016, 22:15:59 »
Ei niissä vielä ole mitään moittimista ollut oikeastaan. Etupäässä välillä jouset paukahtelee, vaikka tein itse kumista sinne jousen alle vaimennusta. Jäykkyys on edessä aika hyvä. Se on erikseen kyllä säädettävissä, että ehkä sen takia. Takapää sitte taas on tuntunu vähän liiankin jämäkältä omaan makuun. Radalla mitä porsas junassa kävi köröttelemäs niin alusta vaikutti oikeen hyvältä. Varmaan nuo paksummat vakaajat vaikuttaa asiaan kans. Pitäs vielä kokeilla jollain toisilla renkailla ja vanteilla miten käyttäytys. Nyt kun rengas ei anna periks juuri yhtään. :)

Tarvis päästä vertaamaan esim bc.hen tai johonkin muuhun alustaan.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016, 22:18:45 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #153 : 12.07.2016, 20:49:45 »
Pappamutka tuli tehtyä 3'' putkiston jatkeeksi. :D Samaa kokoa tietty.

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:09:30 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #154 : 12.07.2016, 22:21:18 »
On kyllä upea ulostulo! Omaankin pitäny räveltää moinen jo iät ja ajat.  :P

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #155 : 04.08.2016, 10:51:43 »
On kyllä upea ulostulo! Omaankin pitäny räveltää moinen jo iät ja ajat.  :P
Kyllä se pappamutka on volvon juttu. ;)

Tälle ei ole nyt tapahtunut oikeestaan mitään hetkiin. Pakosarjaa pitäis vähän parannella ja isompi syyläri asentaa taikka sitten flektille kylmempi anturi. Termostaatti on kaiken kylmin mitä saa.

Tupakkilipat tarvike malliset asentelin paikalleen. Löytyi käytettynä sopivasti.


Ja tuollaisen motonetin veden lämpötilamittarin asensin myös paikalleen niin pystyy vähän seuraamaan lämpöjä.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:09:44 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #156 : 20.08.2016, 14:19:16 »
Capellat on myyty tänään eteenpäin! Ensi kesäksi pitää suunnitella ja hankkia uusia vanteita. ::)

Tämä on muutenkin nyt ollu seisonnassa, pitäs keksiä tuohon jäähdytykseen jotakin parannusta. Jos vähänkin leikkii eli polttaa kummia tai muuta vastaavaa niin lämmöt tuppaa nousemaan ihan kiehumispisteeseen. Vaikka flekti huutaa täysillä ja on kytketty siihen nopeempaan asentoon.

Onko kellään tietoa mistä sais isoja alumiini syyläreitä tälläiseen, taikka sopiiko pienellä työllä jostain muusta autosta? Teettäminen on kans yks vaihtoehto.?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #157 : 20.08.2016, 14:29:05 »
Koekeilisin ensalkuun laittaa uudenmallin bolton syylärin. Jos sekää ei auta, niin Do88 diilaa mallikohtasta alusyyläriä.  Nissanin (S14?) alusyyläri käy pienellä duunilla myös Volvon keulille ja Griffinillä on sitten yleismalli syyläriä mitä soveltaa.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #158 : 20.08.2016, 18:32:45 »
Koekeilisin ensalkuun laittaa uudenmallin bolton syylärin. Jos sekää ei auta, niin Do88 diilaa mallikohtasta alusyyläriä.  Nissanin (S14?) alusyyläri käy pienellä duunilla myös Volvon keulille ja Griffinillä on sitten yleismalli syyläriä mitä soveltaa.
Mulla on yks iso 940 jäähdytin sitä oon kaavaillu kokeilevani. Mut tietysti suoraan vois kokeilla jotain isompaa alukennoa niin ei tarvis sen asian kans sitte enää pelata. Jollain oli muuten täällä foorumilla tai varmaan monellaki, mut yhden ainaki oon nähny niin oliko juur s14 nissanin kenno..

Pitää kysellä kuvia et miten paljon pitäny modailla.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #159 : 20.08.2016, 18:37:00 »
Jos vaan alsaa pääsee hitsaamaan, niin ei ilmeisesti ole paha duuni.


Syyläriin ylänurkkaan tuli hitsattua yksi 17mm lähtö lisää
(Kuva poistettu lainauksesta.)


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24807.0

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #160 : 16.10.2016, 12:37:24 »
Käyttöautoilua tuli tälläkin ajeltua tuossa ihan mukavasti kesän aikana ja hyvin on toiminut holsetilla. Ohitustilanteet on ollut melko kivuttomia. :D Alustan jäykkyys vähän on häiritsevä, voi olla että olen vaan tottunut siihen perus keinuvaan alustaan. :D

Nyt nappasin pakosarjan irti ja olisi tarkoitus vähän muokata ja hitsata paria saumaa kun tuntuu supsuttavan. Myös öljynlauhduttimen ryöstölaippaan tulee muutoksia kun vuotanut sieltä öljyä.

Jäähdyttimelle en ole vieläkään tehnyt mitään. us-partsilla on kans aika mukava valikoima jäähdyttimiä.

Taidan ottaa tuon koko siirtojalan pois. Sen verran ahdasta kun dp ja hukkiksen putki tuolla takana. Suoraan lohkon kylkeen vaan tuo ryöstölaippa.


Tästä ''solmusta'' ei vielä kuvaa ollutkaan.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:09:54 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #161 : 27.10.2016, 21:44:42 »
Pakosarjaa tuli modattua jälleen kerran. Tai oikeastaan pelkästään tuo hukkaportin lähtö ja portille lähtevät putket meni täysin uusiks. Ennen oli kahdesta putkesta kohti tulipelliä ja lopuksi yhdistyi yhteen ennen porttia. Nyt tein uusiksi yhdestä putkesta jaettuna. Vähän paremmin nyt tilaa ja portin sai paremmin huollettavaan asentoon. Myös hukkiksen pakoputki on helpompi liittää dp.seen.

Kerkesin vielä pimeässä asennella sarjan ja ahtimen yms kiinni. Huomenna loput.



Nyttekkin aika lähellä on iskaritolppaa portti, mutta ennen oli käytännössä kiinni tolpassa.. Paisuntasäiliön paikka muuttuu pitkittäin tuohon reunaan. Semmosta pientä välillä :P
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:10:05 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #162 : 29.10.2016, 19:06:07 »
Tänään sain vehkeet nippuun ns ja koeajolla taas käyty. Ensimmäisenä meinas laturi tippua kun ylimmäinen kiinnityspultti oli jostain syystä katkennut. Viimeksi katkes alimmainen :idiot2: :D

Muuten auto toimii ihan hyvin taas ainakin suunnilleen. Ainut on jos koittaa vähän jarrua vasten sutia niin tietyn aikaa toimii kunnes alkaa vetämään paksulle. Lopulta rötää ja pätkii niin pahasti että samuu jos koittaa jatkaa.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #163 : 05.11.2016, 11:04:04 »
Ei nuo kiinalaiset osat tunnu kyllä missään muodossa olevan oikeen toimivia. Vaihdoin kiinalaisen 012 immun tilalle vaan suoraan orkkis 025 loppuisen 3tuuman immun niin auton käytös parani huomattavasti. Rasituksessa ei enää rötää ja vaihteen vaihdon yhteydessä nostaa ahdot välittömästi ylös. Kiinan immulla jäi helposti nykimään. Ei vastannut kaasuun niin nopeasti. Johtuu ilmeisesti kuumalangan puuttumisesta? Myös ajoittainen ajosta yhtäkkiä sammuminen on hävinnyt. Pitäisi jostain nyt löytää orkkis 012 immu jos se kerran jotenkin on vielä parempi mitä tämä 025, joka mielestäni toimii varsin hyvin.

Pakoputki on pitänyt myös häiritsevää resonointia kun kierrokset on 3tonnissa tai siinä paikkeilla. Kokeilin huvikseni tukea dp.n vaihdelaatikon kylkeen kuten alunperinkin on. Oli näköjään vaikutusta ja resonanssit hävisi melkein kokonaan. :o Pitää jossain kohtaa rakentaa putkistoa vähän uusiksi ja laittaa joustopätkä eripaikkaan.

Penkkiin olisi myös tarkoitus ensi viikon aikana suunnata ja katsoa minkälaista lukemaa sieltä tulee. :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo++ ic -90 FL
« Vastaus #164 : 08.11.2016, 16:06:46 »
Laitetaas välillä ihan pelkästä kökköröstä kuva, samainen otos mikä fb puolla oli.


Ei täälä vielä luntakaan tuon enempää maassa ole.

Jostain syystä ajatus tipunkeltaisesta 740 fl turbosta pyörii liiankin usein mielessä...  ::)

Niin ja mistä saisi facelift valoihin korjaussarjan, uudet lasit ja heijastinpinnat? järkevään hintaan ???
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:10:13 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

 

RallyBaron  Samppasport