Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo "laatuauto"

  • 83 Vastauksia
  • 32451 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s8975

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #30 : 17.12.2015, 21:01:15 »
Ketjun aloittajana minua kyllä nyt hiukan hävettää kuinka "vähällä olen päässyt".  Monella muulla Volvon omistajalla on mennyt jopa TUHANSIA euroja samoissa kilometreissä!
Minä en kuitenkaan pidä harmittomana vikana esim. abs tunnistimen hammaskehän katkeamisia. Tyyppivika sanoi joku.
Tapahtui nimittäin niin että moottoritiellä sateessa ajettaessani syttyi ensin oranssi abs/luistonestovalo, sitten valot muuttui punaiseksi ja tuli ilmoitus: pysähdy varoen. No moottoritiellä on huono pysähtyä edes varoen. Sitten moottorin tehot meni hätäkäytölle ja vauhti hyytyi. Onneksi tajusin kääntää virrat hetkeksi pois ja takaisin päälle niin tehot palautui ja meno jatkui.
Mielestäni on turha verrata tässä tapauksessa vaikka Avensiksen ajo-ominaisuuksia, penkkien säkkikankaita tai alustan toimintaa Volvon vastaaviin. Ne auton ominaisuudethan on helppo selvittää ennen ostoa koeajolla ja vaikka katsomalla penkkien kankaita. Sitten voi päättää onko penkkien kangas riittävän laadukasta. Vaikeampi kuitenkin on ymmärtää että ruostumattomaksi mainostetun pakoputken kannake ei sitten olekaan ruostumaton. Puhumattakaan että abs-hammaskehät katkeilevat tai imusarjan läppävivusto kuluu 30tkm ajossa.
mot.
ps.(en osaa noita hymiöitä oikein käyttää)


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #31 : 17.12.2015, 21:06:21 »
vikoja on ollu ja niitä on korjattu mutta mulla tulee laatu vastaan kun joku paska-aivo päättää tulla keulaan, uskon tulevani kirjoittamaan kalliista ylläpitää volvostani tänne että kävi näin sattuu mutta olen elossa. Mikään remontti ei harmita kun itse ja lapset on elossa. ja näitä tarinoita riittää. en tätä tarkoita aloittajalle kritiikkinä vaan noin yleisenä heittona tuohon laatuun.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #32 : 18.12.2015, 00:13:16 »
Siis se on ihan totta mitä TVS sanoi, että ei ole syy tehdä sutta ja sekundaa vaan koska muutkin tekevät. Kuitenkin auton valmistus on bisnes, jossa ei ole myöskään kustannustehokasta tehdä niistä liian kestäviä ;) Lastentaudit on toki inhottavia, samoin ne viat jotka tulevat just isoissa nopeuksissa tai riskitilanteissa. Toisaalta niitäkään ei voi ennustaa, jos voisi niin kaipa ne korjattaisiinkin. Itsellänikin on kokemus siitä kun automaattilatikko lyö tyhjää rekanohitustilanteessa ja vastapuolen kaistalle kääntyy yllärimä joltain peltotieltä pusikon keskeltä harmaa auto ilman valoja...

Mutta tarttee muistaa että nää on kulutustavaroita. Museo- ja näyttelyautot on erikseen.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #33 : 18.12.2015, 02:37:05 »
Aika karua luettavaa on nämä kommentit. En tiedä onko se Volvolle mikään puolustus, että muut ovat yhtä surkeita tai huonompia, mutta niin se tuntuisi olevan kun kuuntelee tarinoita ja kauhutarinoita. Itselleni on sattunut kohdalle vain Volvoja, joiden laatua en voi moittia tai sanoa niiden tarvinneen normaalia enemmän huolenpitoa ja siksi edelleen samaa merkkiä oleva kuljetin alla. Viimeisimmässä valinnassa luotettavuus, ergonomia, kulutus ja turvallisuus ratkaisivat pelin Volvon eduksi. Muutoin olisin ostanut Mersun tai Audin.

Kokemuksia Volvojen ratista vuosien varrelta:

Volvo 740 '92, jolla ajoin sen kilometrilukemat 220tkm - 418tkm vaati kansipahvin (koska syylärin pääty halkesi 360tkm) ja vaihdelaatikon (koska en vaihtanut tukikumia ja loota makasi tukipalkin päällä täristen ja takastefa päästi lopulta 2v jälkeen öljyt ulos). Parinkymmenen ratapäivän jarrusetit on sitten laskettu eroon tästä...

Volvo 940 '98, jolla ajoin n.180 - 520tkm hajotti itsestään kansipahvin 410tkm kohdilla ja vaihdelaatikko koki vitosen hajoamisen erään moottorikerhon talvirallissa. Puhaltimen moottori tuli vaihdettua 510tkm kohdalla. Tämä auto on lisäksi saanut rata-ajoa osakseen noin 20tkm ja sen aiheuttamat jarrukulut on erikseen.

Nyt on alla V70 D5 '05 jonka ostin 151tkm ajettuna kesäkuussa ja nyt on 190tkm mittarissa ilman ongelmia. Jarrulevyt sekä palat ajattelin vaihtaa eteen ja sen jälkeen pelkästään ajaa seuraavat about 100tkm. Mikäli ongelmia ilmenee tämän viestiketjun mukaisesti, niin olympiarenkaat kutsuvat aika voimakkaasti...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #34 : 18.12.2015, 07:34:08 »
Omasta mielestä autoista puhuttaessa on kahdenlaista laatua. Laatu on sitä ettei tarvi olla joka välissä pajalla. Tässä mm. japanilaiset on hyviä. Toinen laatu on laadun tunne. Tässä monet eurooppalaiset on hyviä, tästä laadusta käytetään myös termiä premium. Nämä kaksi laatua ei kulje käsikädessä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #35 : 18.12.2015, 08:25:52 »
Mielestäni on turha verrata tässä tapauksessa vaikka Avensiksen ajo-ominaisuuksia, penkkien säkkikankaita tai alustan toimintaa Volvon vastaaviin. Ne auton ominaisuudethan on helppo selvittää ennen ostoa koeajolla ja vaikka katsomalla penkkien kankaita. Sitten voi päättää onko penkkien kangas riittävän laadukasta. Vaikeampi kuitenkin on ymmärtää että ruostumattomaksi mainostetun pakoputken kannake ei sitten olekaan ruostumaton. Puhumattakaan että abs-hammaskehät katkeilevat tai imusarjan läppävivusto kuluu 30tkm ajossa.
mot.
ps.(en osaa noita hymiöitä oikein käyttää)

Olet oikeassa että sisustaan ja ajettavuuteen ym. liittyvät ominaispiirteet selviää koeajolla. Tässä tulee esiin erot ostokäyttäytymisessä. Ostamani autot on ollut pääsääntöisesti 10-15v vanhoja, jolloin pienellä foorumilla roikkumisella selvittää paljon ko. mallien ominaisuuksista. Olen esimerkiksi tietoinen noista läppävioista vaikken ole koskaan ko. moottorilla olevaa autoa edes harkinnut.

Mutta tää nyt on ehkä vähän offtopic, ei siitä sen enempää.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Titari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #36 : 18.12.2015, 08:35:07 »
Omasta mielestä autoista puhuttaessa on kahdenlaista laatua. Laatu on sitä ettei tarvi olla joka välissä pajalla. Tässä mm. japanilaiset on hyviä. Toinen laatu on laadun tunne. Tässä monet eurooppalaiset on hyviä, tästä laadusta käytetään myös termiä premium. Nämä kaksi laatua ei kulje käsikädessä :)

Autot ovat varmaan aika paljon tosiaan yksilöitä nekin. Se yksilöllisyys taas voi riippua paljolti siitä, miten hyvin alihankkijat ja niiden toimittama kama pystytään valvomaan, että tulee mahdollisimman tasalaatuista. Alihankkijoita on ymmärtääkseni eurooppalaisilla paljon (mutu). Japanilaisien merkkien alihankkijoiden määrästä ei kyllä ole mitään mielikuvaa. 

Aikoinaan 244L:stä jäi mieleen fiiberipyörän hajoaminen, joka jätti tietysti tielle. 740 automaatilla ajoin toistakymmentä vuotta (200tkm) ja siinä ei muuta ihmeempää ollut kuin että pakkasi ruostumaan.

Primeralla myös automaatti ajoin about samat lukemat kuin 740:llä, siinä ei ihmeitä ollut.
X-Trailista meni molemmat etujarrusatulat 150tkm kohdalla, ei muuta hälyttävää.

Nyt mennään taas Volvolla, ja kyyti on kyllä mukavaa. Toivottavasti kestää!
(544 -63, 244L -75, 740GL -86) XC70 D4 AWD Polestar-14

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #37 : 18.12.2015, 11:59:56 »
Eiköhän sekin vaikuta miten autolla on ajettu ja millaisessa ympäristössä. Siis jos käytetyn ostaa.

Kun on itse ostanut uutena, tietää tasan tarkkaan miten ja missä on ajettu. Ja jos ajaa siististi, sen pitäisi näkyä auton kuluvien osien kestossa. Jos ei näy, on surkeaa valmistuslaatua.

Meillä on kuluvia osia vaihdettu toistaiseksi tasan nolla, auto on kohta neljä vuotta vanha ja 73 000 km kohta mittarissa. Näinhän sen pitääkin mennä. Vain huoltoja ja takuukorjauksia (noh, parempi jos näitäkään ei olisi).

Seuraavan huollon yhteydessä keväällä varmaan tulee vaihdattua takajarrupalat, ensimmäinen kuluva osa, joka menee vaihtoon. Etupaloilla ajaa vielä 100 000 km ajotietokoneen mukaan.

Alustan osista en osaa sanoa, ei ainakaan vielä mikään kolise.

Toiset huutelevat, että alustan osia menee jo alle 50 000 km ajettuna... itse sanoisin, että katsokaa peiliin miten ajatte (tai missä), jos jatkuvasti pitää alustan osia vaihdella.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #38 : 18.12.2015, 12:19:50 »
Luovuin joku kuukausi sitten 140 000 ajetusta V70:stä joka oli ainoastaan käynyt 4 kertaa normaalihuollossa neljän vuoden kuluessa . Pyyhkijät taidettiin kerran vaihtaa kuluvista osista, muistaakseni, ei edes remmejä vielä näillä metreillä vaihdettu.


Mutta suunnittelusta , Volvohan ei itse suunnittele näitä aloituspostauksen rikkimenneitä laitteita , vaan ne tulee alihankkijoiden linjalta joita Volvo tilaa ja maksaa kun jaksaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #39 : 21.01.2018, 22:15:55 »
Mutta suunnittelusta , Volvohan ei itse suunnittele näitä aloituspostauksen rikkimenneitä laitteita , vaan ne tulee alihankkijoiden linjalta joita Volvo tilaa ja maksaa kun jaksaa.

Volvo (kuten kaikki muutkin autonvalmistajat) kuitenkin ja nimenomaan määrittelee komponenttien vaatimukset ja ennenkaikkea ne laatuvaatimukset. Valitsee ja muodostaa suhteet näihin kumppaneihinsa ja niin poispäin. Parhaimmillaan suhde on kuin hyvä avioliitto ja pahimmillaan..noh, kuin huono avioliitto johon oleellisesti kuuluu riitely muun muassa rahasta, mustasukkaisuutta jne ;D Japanialaiset ovat erityisen hyviä verkostoitumisessa tai ainakin olivat. Tulokset puhuvat puolestaan. Ei heillä kuitenkaan ole mitään taikajuomaa vaan kaikki loppuviimeksi syntyy kovalla kurinalaisella puurtamisella. Siis hirvittävällä työmäärällä. Soisipa Volvonkin käyttävän vähän enemmän tunteja viimeistelyyn. Onhan se nyt mahdotonta että noihin muovihilppeisiin ei saada valittua materiaaleja ja suunniteltua niin että ne ei nirskuisi. Mulla on XC60 vuodelta 2014 ja tuntuu että mihin vain muovipaneeliin kun tökkää sormella niin ”NIRSK”

Laadun varsinainen määritelmähän on se että kuinka hyvin tuote täyttää asiakkaan odotukset. Tämä realisoituu sitten siinä vaiheessa kun asiakas on seuraavan kerran valitsemassa tuotetta. Valmistajat vahtaavat haukan lailla mittareita jotka kertovat merkkiuskollisuudesta. Jos merkkiuskollisuus on heikko loppu on lähellä.. Ensimmäisen Volvoni muovit nirskuivat ja oli muutakin riesaa mutta ajoin 5 vuotta ja 150tkm ja vaihdoin sen lopulta samanmerkkiseen uudempaan Volvoon.

« Viimeksi muokattu: 21.01.2018, 22:19:57 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Volvo "laatuauto"
« Vastaus #40 : 22.01.2018, 00:03:18 »
Minulla ollut työn alla päivittää nykyinen autoni tälle vuosituhannelle, hienommaksi ja varustellummaksi jne. Lähinnä S60/V60 mielessä kuten sen osion ketjusta huomaakin. Myös S80 ja ehkä V70 myös vaihtoehtoja. Kiikarissa diesel ja automaatti, ehkä myös bensa tulee kysymykseen koska ajot vähän 30tkm alle. D5 Summum AWD olisi tietysti se millä saisi eniten hankinnalle vastinetta koska nykyinenkään VW Passat `02 pumppusuutin TDI, tiptronic ja Highline (alcantranahat) ei aivan susipaska ole.

Kävin katsomassa yhtä S60 D3 etuveto momentum kangaspenkeillä ja ajatus jäi, että miksi vaihtaa vain uudempaa ja eri merkkiin...

Laatuautoa toki haetaan ja laatua vähän niinku odotetaan merkin maineen takia (taksissa näkyvä merkki). Kestävyys pitäisi olla kunnossa vaikka autokuumeessa haetaankin fiiliksiä ja tunnetta.

Nykyisellä Passatilla olen ajanut 2009-2017 välillä 230-470tkm ajot. Alustaan olen vaihtanut etupäähän kaikki kerran, iskarit ja jouset coilover-madallussetin (halpa JOM-sarja), jarrulevyt-/palat kerran pari. Laturi ja starttimoottori on vaihdettu, ilmastoinnin kuivain puhkesi kun kylmäaineputki napisi kuivaimen kylkeen reiän. Yksi pyörän laakeri neljästä on vaihdettu ja nyt katsastussetä kertoi, että coilover-sarjan iskareista yksi valmis (alkuperäiset kestäisi varmaan enemmän, tosin 200tkm nämäkin meni). Lisäksi vaihtoon jarruletkut eteen, yksi alatukivarsi eteen ja taka-akselin kannatinpuslat. Automaattilaatikkoon on vaihdettu öljyt 60tkm välein, koneeseen Teboil Diamond Dieselit 15000km välein ja jakopäätä 90tkm välein. Ahtopaine-anturi on vaihdettu ja ahtoputki turbolta repesi halki ( nyt korjattuna jääkiekkoerkalla tiiviiksi [emoji4] ). Kaksi kertaa on jättänyt 2017 vuonna tielle, vika löytyi koodilla; ykköspytyn pumppusuuttimeen johto on vähän löysä - korjattu liitintä taivuttelemalla.

Jotain pientä siis ollut, käsittääkseni aika pientä tosiaan. Moottori, laatikko, ilmastointi ja turbo mm. ovat kaikki alkuperäisiä ja avaamattomia. Suuttimia ja hehkujakaan en ole muistanut vaihdella :) .
Tonnin auto ja toimii jokapäivä. Kuljettaa suht rivakasti hintaan nähden nahoilla ja automaatilla varustettuna. Ulkomuoto tietysti antiikkinen ja ikä alkaa tehdä mm. muoviosien yms kautta kuluman ja iän tuntua. Mahdollisesti kaikkea pientä tulossa tasaiseen tahtiin.
Nyt kun vaihtaa 20000€ kalliimpaan, saa toki hienon AWD Volvon yli 200hp D5-koneella jossa kiva käyntiääni jne. Mutta jos noin 150tkm ajetussa tulisi jotain harmia, varsinkaan laatikon porsimista tai vastaavaa niin aika pahasti menisi hermot. [emoji4] Ei näitä järjellä voi perustella vaikka välillä ajattelen, että ”nyt olisi JÄRKEVÄÄ vaihtaa uuteen autoon”. Toivottavasti kestää jos Volleen vaihdan. [emoji4]
« Viimeksi muokattu: 22.01.2018, 08:30:56 kirjoittanut alspe »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #41 : 22.01.2018, 01:21:15 »
Jaa, volvolla on ajettu jotakin +500tkm(eri malleilla, kaikki enemmän käytettyjä jo tullessaan) ja mersun lisäksi nämä ovat olleet ainoat jotka eivät ole koskaan jättäneet lähtemättä tai hyytyneet totaalisesti kesken matkan. On ollut japsia ja jenkkiä ja muutama jatkekin mutta volvo on ollut luotettava kaveri. Se mersu oli W115 diesel...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #42 : 22.01.2018, 08:17:26 »
Volvo (kuten kaikki muutkin autonvalmistajat) kuitenkin ja nimenomaan määrittelee komponenttien vaatimukset ja ennenkaikkea ne laatuvaatimukset. Valitsee ja muodostaa suhteet näihin kumppaneihinsa ja niin poispäin. Parhaimmillaan suhde on kuin hyvä avioliitto ja pahimmillaan..noh, kuin huono avioliitto johon oleellisesti kuuluu riitely muun muassa rahasta, mustasukkaisuutta jne ;D Japanialaiset ovat erityisen hyviä verkostoitumisessa tai ainakin olivat. Tulokset puhuvat puolestaan. Ei heillä kuitenkaan ole mitään taikajuomaa vaan kaikki loppuviimeksi syntyy kovalla kurinalaisella puurtamisella. Siis hirvittävällä työmäärällä. Soisipa Volvonkin käyttävän vähän enemmän tunteja viimeistelyyn. Onhan se nyt mahdotonta että noihin muovihilppeisiin ei saada valittua materiaaleja ja suunniteltua niin että ne ei nirskuisi. Mulla on XC60 vuodelta 2014 ja tuntuu että mihin vain muovipaneeliin kun tökkää sormella niin ”NIRSK”

Laadun varsinainen määritelmähän on se että kuinka hyvin tuote täyttää asiakkaan odotukset. Tämä realisoituu sitten siinä vaiheessa kun asiakas on seuraavan kerran valitsemassa tuotetta. Valmistajat vahtaavat haukan lailla mittareita jotka kertovat merkkiuskollisuudesta. Jos merkkiuskollisuus on heikko loppu on lähellä.. Ensimmäisen Volvoni muovit nirskuivat ja oli muutakin riesaa mutta ajoin 5 vuotta ja 150tkm ja vaihdoin sen lopulta samanmerkkiseen uudempaan Volvoon.
Sisustan muovit ovat kyllä volvon akilleen kantapää, ei ole yhtäkään volvoa tullut vastaan missä ei sisusta naksuisi milloin mistäkin, sen kanssa oppinut elämään.. Ja huopateipin kanssa.  :D Johtunee lähinnä siitä että Volvo taitaa kaikista autovalmistajista käyttää eniten kierrätysmuovia, mikä ei ole lähelläkään uuden muovin laatua.

Muuten kyllä ovat lujia autoja, lämpimiä ja mukavia ennenkaikkea. Ja mitä laatuun tulee niin oma mielipide on kyllä että P2-korien jälkeen kun rupesi kaikki olemaan noita "Fordeja" niin laatu meni entistä alemmaksi, saa nähdä miten nämä uudet 90-sarjalaiset pärjäävät tulevaisuudessa.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #43 : 22.01.2018, 11:19:14 »
Pojan lapset 7v. ja 6v., tapaavat sanoa,että papalla ei ole autoa, papalla on VOLVO. ;) :2funny:
« Viimeksi muokattu: 23.01.2018, 14:06:16 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #44 : 23.01.2018, 12:46:00 »
Nyt kun vaihtaa 20000€ kalliimpaan, saa toki hienon AWD Volvon yli 200hp D5-koneella jossa kiva käyntiääni jne. Mutta jos noin 150tkm ajetussa tulisi jotain harmia, varsinkaan laatikon porsimista tai vastaavaa niin aika pahasti menisi hermot. [emoji4] Ei näitä järjellä voi perustella vaikka välillä ajattelen, että ”nyt olisi JÄRKEVÄÄ vaihtaa uuteen autoon”. Toivottavasti kestää jos Volleen vaihdan. [emoji4]

Valitse auto huolella. Siihen saat apuja täältä palstalta. Volvoja korjataan todella paljon itse (enemmän kuin yleensä?) ja monet ongelmat ovat korjattavissa pikkurahalla ja tosiaan jopa itse kiitos tämän palstan. Luonnollisesti pitää olla harrastuneisuutta ja kiinnostusta autoihin niin hyvä tulee.  Jos ei ole kiinnostusta autoihin ja haluaa vain vaivatonta autoilua niin silloin joku toinen kuin paljon ajettu Volvo voi olla parempi vaihtoehto. Jonkun hansikaslokerosta (Ribbe?) oli löytynyt 4600Eur korjaamolasku ja auto ei ollut ollut vanhakaan. Runsaasti varusteltu, paljon ajettu ja "merkkihuollettu" (=minimalistisesti huollettu) Volvo ja omistaja ei muuta tiedä kuin merkkihuollon osoitteen niin have a nice day sanon minä :P

Autoa valitessa harkitse tarvitsetko oikeasti AWD, säädettävä jousitus jne jne. Valitse hyväksi todettu moottori. 40/50-sarjan pikkudieselien kanssa ilmeisesti vallan mahdoton se dpf/egr souvvi kun taas ison vanhan liiton dieselin dpf kestää loputtomiin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Futurez  Kulkukoira