Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo "laatuauto"

  • 83 Vastauksia
  • 32466 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #45 : 23.01.2018, 13:01:23 »
Sisustan muovit ovat kyllä volvon akilleen kantapää, ei ole yhtäkään volvoa tullut vastaan missä ei sisusta naksuisi milloin mistäkin, sen kanssa oppinut elämään.. Ja huopateipin kanssa.  :D Johtunee lähinnä siitä että Volvo taitaa kaikista autovalmistajista käyttää eniten kierrätysmuovia, mikä ei ole lähelläkään uuden muovin laatua.

Kierrätysmuovit ovat vanha asia. En tiedä mutta ihmeenä pitäisin jos  Volvo olisi edelläkävijä niiden käytössä semminkin kun saksa on muoviteollisuudessa aika merkittävä tekijä ja erittäin tiiviissä yhteistyössä autoteollisuuden kanssa. Johtuipa narinat mistä tahansa niin ne tulisi premium autoissa ehdottomasti saada kuriin kun muutkin saavat ja käyttävät kierrätysmuoveja ehkä jopa enemmän kuin Volvo
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #46 : 24.01.2018, 11:26:27 »
Valitse auto huolella. Siihen saat apuja täältä palstalta. Volvoja korjataan todella paljon itse (enemmän kuin yleensä?) ja monet ongelmat ovat korjattavissa pikkurahalla ja tosiaan jopa itse kiitos tämän palstan. Luonnollisesti pitää olla harrastuneisuutta ja kiinnostusta autoihin niin hyvä tulee.  Jos ei ole kiinnostusta autoihin ja haluaa vain vaivatonta autoilua niin silloin joku toinen kuin paljon ajettu Volvo voi olla parempi vaihtoehto. Jonkun hansikaslokerosta (Ribbe?) oli löytynyt 4600Eur korjaamolasku ja auto ei ollut ollut vanhakaan. Runsaasti varusteltu, paljon ajettu ja "merkkihuollettu" (=minimalistisesti huollettu) Volvo ja omistaja ei muuta tiedä kuin merkkihuollon osoitteen niin have a nice day sanon minä :P

Autoa valitessa harkitse tarvitsetko oikeasti AWD, säädettävä jousitus jne jne. Valitse hyväksi todettu moottori. 40/50-sarjan pikkudieselien kanssa ilmeisesti vallan mahdoton se dpf/egr souvvi kun taas ison vanhan liiton dieselin dpf kestää loputtomiin
Joo mun S80 hanskalokerosta löytyi. Auton mittarissa oli ollut 163tkm silloin, mutta korjaamon lasku oli 4xA4   :idiot2:
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #47 : 24.01.2018, 13:45:03 »
Joo mun S80 hanskalokerosta löytyi. Auton mittarissa oli ollut 163tkm silloin, mutta korjaamon lasku oli 4xA4   :idiot2:

On saattanut edellinen omistaja nielaista kaksi kertaa kun on laskun nenänsä eteen saanut  :buck2: ; :D
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #48 : 24.01.2018, 14:39:25 »
On saattanut edellinen omistaja nielaista kaksi kertaa kun on laskun nenänsä eteen saanut  :buck2: ; :D
3500€ kohdalla oli lappujen mukaan oltu omistajaan yhteydessä kun piti vielä jarrut tehdä ympäri asti. Jarruista oli saanut hyvät alennukset kun töineen oli kaikki levyt sekä palat 1100€. Autossa oli kaksi vikaa jotka töineen oli yli tonnin. Polttoainepumppu sekä haldexin pumppu. Noiden lisäksi oli nuo jarrut, parit puslat sekä 160tkm huolto, laatikkoöljyt, nokkaremmit, jne...
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #49 : 24.01.2018, 15:30:17 »
3500€ kohdalla oli lappujen mukaan oltu omistajaan yhteydessä kun piti vielä jarrut tehdä ympäri asti. Jarruista oli saanut hyvät alennukset kun töineen oli kaikki levyt sekä palat 1100€. Autossa oli kaksi vikaa jotka töineen oli yli tonnin. Polttoainepumppu sekä haldexin pumppu. Noiden lisäksi oli nuo jarrut, parit puslat sekä 160tkm huolto, laatikkoöljyt, nokkaremmit, jne...
Hieman offtopikkia mutta levyt+palat töineen alennuksilla yli tonnin? Onko jollain isommilla laikoilla, tuohon hintaan mun mielestä laittelee jo esim. EBC:n Turbogrooveja ja äkäisiä paloja. Tai jopa edullisemmin...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #50 : 24.01.2018, 20:40:41 »
Hieman offtopikkia mutta levyt+palat töineen alennuksilla yli tonnin? Onko jollain isommilla laikoilla, tuohon hintaan mun mielestä laittelee jo esim. EBC:n Turbogrooveja ja äkäisiä paloja. Tai jopa edullisemmin...
Volvon orkkis osilla siis tuo hinta. Muistaakseni levyt oli luokkaa toista sataa kappale.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #51 : 29.01.2018, 21:51:26 »
Valitse auto huolella. Siihen saat apuja täältä palstalta. Volvoja korjataan todella paljon itse (enemmän kuin yleensä?) ja monet ongelmat ovat korjattavissa pikkurahalla ja tosiaan jopa itse kiitos tämän palstan. Luonnollisesti pitää olla harrastuneisuutta ja kiinnostusta autoihin niin hyvä tulee.  Jos ei ole kiinnostusta autoihin ja haluaa vain vaivatonta autoilua niin silloin joku toinen kuin paljon ajettu Volvo voi olla parempi vaihtoehto.

Autoa valitessa harkitse tarvitsetko oikeasti AWD, säädettävä jousitus jne jne. Valitse hyväksi todettu moottori. 40/50-sarjan pikkudieselien kanssa ilmeisesti vallan mahdoton se dpf/egr souvvi kun taas ison vanhan liiton dieselin dpf kestää loputtomiin

On kiinnostusta autoihin ja kaiken pyrin itse korjaamaan mitä omakotitalossa tunkin kanssa pystyn tekemään. Alustahommat on tietysti hankalia koska alle ei viitsi könytä tunkin kanssa, eikä oikein mahdukaan. Jarrut ja raidepäät vaihtaa itsekin varmasti sekä kaikki yleisimmät tekniikan apulaitteet, anturit ja sähköjutut kunhan saa hommattua kunnollisen vikatesteri joka näyttää vikoja ja tekniikan arvoja. Vastaava kuin VW:n VAG-COM/VCDS-ohjelma.

AWD-mallia tuskin tarvitsee kuumeisesti, mutta ainahan se talvella on mielessä. Ruotsin kautta kun auton uittaisi niin voisi saada D5 AWD:n melkein vastaavalla hinnalla kuin D3 etuvedon Suomesta. Ehkä tässä vaiheessa olen kuitenkin taipumassa perus Suomiautoon, ehkä jopa liikkeen hinnalla jotta saa jotain alun turvaa virhevastuun muodossa. S60/V60 2010-2014 siis hakusessa.
D2/DRIVe-koneisia löytyy muutama hyvinkin pienillä ajomäärillä, miten noissa on kestävyyden odotus? Kuoleentuuko ostoetu jossain vaiheessa ja kestääkö sitä tehottomuutta ikinä?
D3 5-sylinterinen taitaa olla aika hot spot jos ajattelee luotettavuutta, tarjonnan määrää, tehoa, kulutusta ja äänimaailmaa? Saako 2.0 D3 5-sylinterisestä järkevästi edullisesti lisätehoja ohjelmilla? Toisaalta 400Nm vääntöarvot jo hyvin matalilta kierroksilta vaikuttaa olevan käytännössä hyvin riittävät...
Toisaalta BMW F10 520d autoa alkaa saada samassa hintaluokassa kuin hieman vähemmän ajettuja S60:ia, mutta se onkin eri merkin auto ja asia kokonaan.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #52 : 31.01.2018, 15:26:54 »
Kierrätysmuovit ovat vanha asia. En tiedä mutta ihmeenä pitäisin jos  Volvo olisi edelläkävijä niiden käytössä semminkin kun saksa on muoviteollisuudessa aika merkittävä tekijä ja erittäin tiiviissä yhteistyössä autoteollisuuden kanssa. Johtuipa narinat mistä tahansa niin ne tulisi premium autoissa ehdottomasti saada kuriin kun muutkin saavat ja käyttävät kierrätysmuoveja ehkä jopa enemmän kuin Volvo
Volvo ja Toyota kulkee käsikädessä näiden natinoiden kanssa omien kokemuksien perusteella. Huyndaista/Kiasta ei sitten tietoa.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #53 : 31.01.2018, 21:56:46 »
Volvo ja Toyota kulkee käsikädessä näiden natinoiden kanssa omien kokemuksien perusteella. Huyndaista/Kiasta ei sitten tietoa.

Omat kokemukseni Toyotasta ovat täysin päinvastaiset. On ollut uutta ja vanhaa.

Volvo on ikävä kyllä ylivoimaisesti nirskuvin auto (ja kallein auto) mitä minulla on koskaan ollut ja on ollut saksalaisia, japanilaisia, korealaisia ja jopa skoda (minkämaalainen se nyt sitten onkaan). Hämmästyttävää että se keskikonsolikin on pikkuhiljaa alkanut nirskua jarrutettaessa (!). Volvosweden:ltä löytyy youtube video jossa kyseinen nirskunta korjataan. Purki koko hökötyksen ja veti kauttaaltaan liimalla ne paneelit yhteen :o Sattuuhan sitä tekevälle mutta kun tästä laitoksesta on aika vasta (eli keväällä 2014) maksettu yli 70Keur..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #54 : 31.01.2018, 22:32:29 »
Volvohan käyttää huopateippiä noiden natinoiden korjaukseen, ja itsekin olen käyttänyt erittäin hyvällä menestyksellä. Ja juurikin nämä "Fordit" eli vuodesta 2008 -> eteenpäin olevat V70/S80/S60 niin ovat pitäneet eniten ääntä noiden 850/S/V/C70 sarjalaisten lisäksi. (Teipin varaosanumero: 9511072)

Liikaa irrallisia hienoja paneeleita ja listoja mitä muilla ei ole, sehän sitä kitinää aiheuttaa + suoraan sanottuna surkeat materiaalivalinnat sisustoissa. Voin vain kuvitella tunnetiloja kun on tuollaisen summan autoonsa laittanut ja sisusta möykkää kuin viimeistä päivää.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #55 : 01.02.2018, 08:45:28 »
Ja juurikin nämä "Fordit" eli vuodesta 2008 -> eteenpäin olevat V70/S80/S60 niin ovat pitäneet eniten ääntä noiden 850/S/V/C70 sarjalaisten lisäksi. (Teipin varaosanumero: 9511072)
Onko siis näin, että uusi 60-sarja ja S80 myös on ei-Ruotsin valmistusta ja jotenkin matalamman laatutason tuote? Aiemmin elin siinä käsityksessä, että selkeästi 40- ja 50-sarjat on ford/renault-alustan kanssa yhteneviä ja jossain muualla kuin Ruotsissa tehtyjä.
Totta on, että ovipaneelin äänekkyys kummastutti kun kävin koeistumassa S60 2010:ia. Vi*uttaa kun mukava D5:n murina ja sisustan laadukkuus ei voi yhdistyä samassa autossa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #56 : 01.02.2018, 08:53:38 »
Onko siis näin, että uusi 60-sarja ja S80 myös on ei-Ruotsin valmistusta ja jotenkin matalamman laatutason tuote? Aiemmin elin siinä käsityksessä, että selkeästi 40- ja 50-sarjat on ford/renault-alustan kanssa yhteneviä ja jossain muualla kuin Ruotsissa tehtyjä.
Totta on, että ovipaneelin äänekkyys kummastutti kun kävin koeistumassa S60 2010:ia. Vi*uttaa kun mukava D5:n murina ja sisustan laadukkuus ei voi yhdistyä samassa autossa.
Eipä sillä valmistusmaalla ole merkitystä kun samoista osista tehdään. C30/s40/V50/C70 on tehty Ford Focuksen kanssa samalle alustalle, kun taas S60/V60/XC60/V70/XC70/S80 mallit jakaa alustan ja tekniikkaa Ford mondeon/S-max/Galaxyn kanssa. Toisaalta samalle alustalle on tehty myös Land rover Freelander jota on saanut jopa volvon 3.2 litraisella kutoskoneella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #57 : 01.02.2018, 09:08:54 »
Volvollahan on yleensä ollut se linja että "isot" volvot tehdään Ruotsissa, ja "pikkuvolvot" jossain muualla. Enkä minäkään jaksa uskoa että se valmistusmaa vaikuttaa millään tavalla tuohon laatuun, kyllä ne on ne suunnittelukukkaset ja materiaalivalinnat mitkä siihen laaduttomuuteen vaikuttaa.

Joku uuden 90-sarjan omistaja voisi tulla kommentoimaan onko mennyt yhtään laatu ylöspäin, vaikea uskoa.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #58 : 01.02.2018, 09:51:44 »
Juu ei suoranaisesti valmistusmaalla vaan sitä meinasin, että onko siinä 50- ja 60-sarjan välissä jonkinlainen laatukuilu? Joskus silloin kun mk1 V40 tuli markkinoille niin kaverilla oli T4 "nahkapenkeillä". Oli meinaan niin onnetonta nahkaa, että ei mitään rajaa ja auto muutenkin laadun irvikuva. Olisko ollut jostain lepakosta tai esi**hasta tehty penkit, sen verran ohutta materiaalia, että pelkäsin päällisten repeävän ihan just.  :2funny:

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo "laatuauto"
« Vastaus #59 : 04.02.2018, 21:03:30 »
Onhan se selvä että halvempaan tuotteeseen valitaan halvempia materiaaleja ja komponentteja silloin kun se on mielekästä ja tuottaa oikeita säästöjä. Mutta ei niitä nyt lähtökohtaisesti suunnitella ”heikkolaatuisiksi”. Itseasiassa voluumimallit tulisi nimenomaan suunnitella huippuhyvin koska valmistuksen tulisi olla erittäin sujuvaa ilman mitään hieromisia ja minimaalisilla jälkikorjauksilla/takaisinkutsuilla. Yksi kunnon kämmi ja koko tuote tekee persnettoa kun kate on ohut(ohuempi).

Hankala laji tuo edullisten autojen valmistus. Joku voi olla siinä hyvä mutta ei sitten oikein loista premiumeissa ja päinvastoin. Mitä sitten onkin shoppailemassa niin kannattaisi miettiä että missä ne valmistajan vahvuudet oikeasti piilee.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Ateho