RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Urbane wood

Urbane wood
0 (0%)
Harmaa
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 10.06.2018, 22:51:15

S60 T3 -11

  • 438 Vastauksia
  • 107514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #330 : 20.10.2018, 17:18:05 »
Kyllä näyttää hyvältä. Paljonko maksoit noista?

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #331 : 20.10.2018, 19:47:20 »
Katsoin vanhan tilaukseni tiedot niin 2011 veroton hinta UrbaneWood:lle oli 230 eurodollaria  :) ;)
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #332 : 20.10.2018, 20:19:27 »
Kyllä näyttää hyvältä. Paljonko maksoit noista?

Nämä tuli Ruotsista Bildelsbasenista ja osien hinta oli 800SEK ja toimitus 300SEK, eli yhteensä jotain alle 110 euroa.  8)

Katsoin vanhan tilaukseni tiedot niin 2011 veroton hinta UrbaneWood:lle oli 230 eurodollaria  :) ;)

Nykyään ovat hieman arvokkaammat varsinkin jälkiasennettuna. Tuollainen hinta löytyy volvopartswebstoresta pelkälle tuolle keskipaneelille.
https://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/Panel-Urbane-Wood-Decor-panel/1122002/30791307.html  :idiot2:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #333 : 03.11.2018, 17:22:37 »
Tuli tänään asennettua tuo peräluukku automaattiseksi. Eli avausnappia kun painaa, niin se nousee automaattisesti ylös. Proseduurina oli tuollainen säädettävä jousi ebaysta, ja korvakkeiden väliin se. Nyt toimii napista peräluukku.
Eli tuollainen on tuo konstruktio



Ei ole tunnuksia tuonne juutubeen niin ei pysty näyttämään konkreettisesti miten se oikein toimii. Eli sen saa siis joko sisältä auki napista tai kaken avausnapista. Ei jää siis enää raolleen vaan aukeaa auki asti
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Tumppi T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
  • Life is good
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #334 : 03.11.2018, 17:55:11 »
Tuli tänään asennettua tuo peräluukku automaattiseksi. Eli avausnappia kun painaa, niin se nousee automaattisesti ylös. Proseduurina oli tuollainen säädettävä jousi ebaysta, ja korvakkeiden väliin se. Nyt toimii napista peräluukku.
Eli tuollainen on tuo konstruktio




Ei ole tunnuksia tuonne juutubeen niin ei pysty näyttämään konkreettisesti miten se oikein toimii. Eli sen saa siis joko sisältä auki napista tai kaken avausnapista. Ei jää siis enää raolleen vaan aukeaa auki asti

Tuohan on hyvä. Oon itsekin pohdiskellu samaa systeemiä. Pitääpä googletella löytyiskö mun S80:seen valmista settiä  :)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #335 : 03.11.2018, 20:23:56 »
Tuohan on hyvä. Oon itsekin pohdiskellu samaa systeemiä. Pitääpä googletella löytyiskö mun S80:seen valmista settiä  :)

Tiedä löytyykö valmista settiä, mutta tuo jousi on kiinni noissa korvakkeissa. Löytyy tuollainen säädettävä jousi ebaysta hakusanoilla adjustable trunk spring. Menee tuossa kuuskympissä vielä verhoilujen taakse piiloon tuo jousi.  8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #336 : 10.12.2018, 16:42:01 »
Laitetaas tänne tällainen pienimuotoinen tuotetesti. Ebaysta tuli hommattua tuollainen MrFix 9-pinnoite ja kokeillaanpa sitä noihin vanteisiin kun ei kertaa maalipintaan sitä lykätä. Ohjeissa oli että puhtaalle ja myllytetylle pinnalle, joten tuumasta toimeen.

Tuosta lähdettiin liikkeelle:



Alkuun pintaan vannehappo pariin kertaan ja sitten raudanpoisto pariin kertaan ja vielä perään bioliukkari pariin kertaan ja perään vielä shampoolla pesu.
Saatiin tällaista:





Ajattelin samalla nuo lipat kiillottaa uudestaan kun olivat jo hieman hapettuneet.
Lähtökohta:



Pikkuisen oli harmautta noissa

Sitten järjestyksessä 640, 1200 ja 2000 hiekkapaperit







Sitten käyttöön tuollainen bilteman metallinkiillotussetti porakoneelle:



Ja loppuviimeistely tuolla Autosolilla:




Puolatki nähneet elämää, joten niistä pinta mataksi tuolla kakstonnisella hiekkapaperilla


 
Ja sitten loppuviimeistely tuolla Megun Ultimate Compoundilla



Nyt alkaa kiekot olla viimeistä pesua vaille ennen kuin kokeillaan tuota mrFixiä noihin. Jatketaan siitä seuraavassa viestissä kunhan saan aikaiseksi sen pinnoituksen
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #337 : 10.12.2018, 21:32:36 »
Eihän sitä malttanut olla pinnoittamatta. IPA:lla pinnat rasvoista puhtaaks ja ohjeissa sanottiin että vettä pintaan ennen levitystä. Itse pyyhin kostealla mikrokuituliinalla ennen pinnoitteen levittämistä. Perkeleen pahalle se ainakin hais jos ei muuta. Ohjeessa pyydettiin levittämään siksakkia, ja näin sitä yritinkin, mutta vanteiden muodot ei sitä oikein edesauttaneet. Erittäin vesimäinen pieniviskositeettinen liuos tuo MrFix.



Tuossa oli siis lähtötilanne mistä lähdettiin liikkeelle.

Aine oli aika öljymäinen ja teki tuollaisen mattapinnan kun se alkoi kuivua



Ohjeessa neuvottiin pyyhkimään kostealla mikrokuituliinalla 5-10 minuutin kuivumisen jälkeen, jolloin se buffautui nätisti pois ja tilalle jäi helkutan kiiltävä pinta. Ohjeessa oli viimeinen kiillotus kuivalla mikrokuidulla ja tästä jäi jäljelle helkutan liukas pinta




Yhteen vanteeseen kokeilin myös veden hylkimistä ja tuntui se ainakin toimivan



Tuon näköinen puteli siis kyseessä





Tuota jäi vielä tuohon pulloon jos on halukkaita sitä kokeilemaan. Ebaysta tuota saa halvimmillaan pari euroa per puteli. Pullon mukana tuli asennusohjeet ja levitystyyny
Otetaan pikkueditti tähän loppuun vielä kun kännyllä sen verta hankala laittaa pidempää tekstiä. Kesto on tuon kanssa täys mysteeri, laitetaan se seurantaan ja kokeiluun. Kehuivat ohjeissa että parisen päivää menee kun täys kovuus on saatu. Majailkoon sen aikaa tuolla saunan lauteiden alla. Bilteman vannepinnoite ei ollut mistään kotoisin jos joku sitä harkitsee. Tästä saadaan kokemusperäistä infoa vasta ens vuoden puolella sit. Mutta helppokäyttöisyydestään tuon voisi kyllä vetäistä vaikka 50/50 konepeltiin jonkun verrokin kanssa
« Viimeksi muokattu: 10.12.2018, 22:12:39 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #338 : 11.12.2018, 09:34:54 »
Yhden pullon samaa tavaraa kanssa vedin omiin vanteisiin. Tarviiko oikeasti vettä pohjalle? Tuntuu vaan oudolta kun liuotin pohjaisesta myrkystä hajun perusteella on kyse. Kokeilin vetää hieman vanhempaan auton umpioon suojaksi, niin suli tahmeaksi mössöksi pinnalle ja umpio meni vieläkin sameammaksi. Pyyhkimällä ei lähtenyt pois. Hioin uudelleen ja myllytin ja laitoin Gtechniq Crystal Serum Light pinnalle. Muutenkin tuo Kiinan pinnoite tuntui todella tahmaiselta tavaralta. Olisiko johtunut siitä sitten kun en sumutellut vettä ::)
Hinnalla ei todellakaan ole pilattu, mutta itse en tuota omaan autoon uskaltaisi vetää. Ehkä naapurin autoon;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #339 : 11.12.2018, 09:57:43 »
Yhden pullon samaa tavaraa kanssa vedin omiin vanteisiin. Tarviiko oikeasti vettä pohjalle? Tuntuu vaan oudolta kun liuotin pohjaisesta myrkystä hajun perusteella on kyse. Kokeilin vetää hieman vanhempaan auton umpioon suojaksi, niin suli tahmeaksi mössöksi pinnalle ja umpio meni vieläkin sameammaksi. Pyyhkimällä ei lähtenyt pois. Hioin uudelleen ja myllytin ja laitoin Gtechniq Crystal Serum Light pinnalle. Muutenkin tuo Kiinan pinnoite tuntui todella tahmaiselta tavaralta. Olisiko johtunut siitä sitten kun en sumutellut vettä ::)
Hinnalla ei todellakaan ole pilattu, mutta itse en tuota omaan autoon uskaltaisi vetää. Ehkä naapurin autoon;D

Käry oli kyllä kauhea tuon kanssa ja kävi kyllä nokkaan varsinkin kannuja pinnoitettaessa. Ohjeessa oli että spray water mist before peeling. Tuonhan pitäis aktivoitua veden ja ilman vaikutuksella eli ruostuu todennäköisesti nuo vanteet pystyyn  :P
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #340 : 11.12.2018, 10:31:38 »
Käry oli kyllä kauhea tuon kanssa ja kävi kyllä nokkaan varsinkin kannuja pinnoitettaessa. Ohjeessa oli että spray water mist before peeling. Tuonhan pitäis aktivoitua veden ja ilman vaikutuksella eli ruostuu todennäköisesti nuo vanteet pystyyn :P
Omassa oli tallella, kun aamulla tulin töihin :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #341 : 21.12.2018, 19:48:30 »
No niin, nyt tuli sitten murhetta tupaan tämän kanssa. Taustoja: muutaman kerran tehnyt viime aikoina sitä, että on ikään kuin haissut palanut ruuti. Vähän samanlainen käry kuin olisi rynnäkkökiväärillä ammuttu. Syksymmällä oli tuossa ongelmia ahtojen kanssa, ja ilmeisesti oli yliahtojen kanssa ongelmia. Tästä päästiin yli karstanpoltolla ja auto pelasi tähän asti nätisti.

Tänään ihmettelin ajon jälkeen kun kone oli kuuma, että jääpäs tyhjäkäynti korkealle. Tyhjäkäyntikierrokset vähän alta 900 eivätkä laskeneet sen alle. Tyhjäkäynti myös humppaillut. Ajattelin että huohotin mennyt tukkoon ja lähdin ajelemaan konetta kuumaksi. Vedot olivat kaikki tallella, kunnes sitten yhdessä kiihdytyksessä veto pois ja keltainen kolmio kojetauluun ja että moottorin tehoa alennettu. Auto ei vastannut kaasuun eikä vauhdista suostunut sammumaan. Auto seis ja sammuksiin ja vikakoodit ulos. Seuraavat tuli:



Auto käyntiin ja ei ole keltaista kolmiota kojetaulussa. Kiihdytys ja sama vika toistui.

Viime talvena jätti kanssa viivakoodin tuosta kaasuläpästä. Vikakoodin nollauksen jälkeen se ei toistunut. Nyt nollasin kanssa vikakoodit, mutta meno ei maistunut, vaan turbo ei ahda. Ahdot nousee hitaasti barin tuntumaan ja auto kiihtyy huonosti. Ennen vikaa täyden kaasun poispäästäessä hukkaportti piti tsuh-äänen. Nyt kuuluu metallinen kiiuh-ääni varovaisenkin kiihdytyksen jälkeen eikä turbo ahda kunnolla.

Menikö turbo kerralla paskaksi?

Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #342 : 21.12.2018, 20:50:55 »
Kaasuläppä varmaan ainakin on paskana mutta tuo turbon poikkeava ääni?  :'(
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #343 : 21.12.2018, 21:03:25 »
Jos se kaasuläppä elää ihan omaa elämäänsä niin kai sekin osaa tehdä ääntä silloin kun ahtoilma menee edes takas? Lähtisin korjaamaan tukimalla kaasuläpän pistokkeen ja sen juuresta johdot jos ovat ehjiä niin kotelo vaihtoon.
Melkovarmaan vaatii sopeutuksen joka onnituu ainakin varmasti Vidalla tai sitten Delphillä.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #344 : 21.12.2018, 21:19:14 »
Jos se kaasuläppä elää ihan omaa elämäänsä niin kai sekin osaa tehdä ääntä silloin kun ahtoilma menee edes takas? Lähtisin korjaamaan tukimalla kaasuläpän pistokkeen ja sen juuresta johdot jos ovat ehjiä niin kotelo vaihtoon.
Melkovarmaan vaatii sopeutuksen joka onnituu ainakin varmasti Vidalla tai sitten Delphillä.

Torque ainakin näyttää kaasuläpän liikkuvan lineaarisesti, mutta jos on ristiriita kaasuläpän asennon ja pyydetyn asennon välillä, niin se heittäis varmaan tuon kaasuläpän vikakoodin. Tuo oli huojentava tieto että ahdot voisi paeta kaasuläpän kautta. Että jos vaikka turbo olisikin ehjä?
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Samppasport  Futurez