Carcom Oy  Ateho

Team Recycle Racing Finland - V50 D5 -06 geartronic (huoltomuistio) - MYYTY

  • 83 Vastauksia
  • 24829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Aagis453

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Raportoidaan tänne kun vetarit on vaihdettu. Entisessä V70 teki aivan saman ilmiön, kun kuskin puolen sisempi vetari oli kuiva / väljä. Kait sulle tuli automaatin vetarit, ne joissa on ne tasapainolimput vetarissa.
Kyllä ainakin tuotekuvaus kertoi kyseisten olevan juuri nimenomaan automaattiin. Tilasin omani RockAutosta Jenkeistä. Molemmat vetarit posteineen taisivat kustantaa 238€. Tilasin lauantaina ja jo maanantaina DHL toi työpaikalle. Odottelen raporttia vaihto-operaatiosta!
Volvo V50 D5 -06
Volvo V70 2,4 -01
Opel Vectra B 2,0 -97

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
SPIDAN tai SKF maksaa n. 450-500€ pari. Saa nähä lähteekö tärinät -04 V50 T5
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Automaattilaatikon öljyt vaihtuivat huuhtelumenetelmällä. 10 litraa vedin läpi Mobilin 3309 luokituksella olevaa öljyä läpi.
Laatikon toiminta muuttui huomattavasti paremmaksi vaihdot tulivat todella pehmeiksi. Aikaisemmasta vaihdosta ei ollut mitään
tietoa. Öljy ainakin oli ihan mustaa.

Hyvin sopi Kiinalaiset vetarit paikoilleen ja asennus ei ollut paha rasti edes autotallin lattialla.
Kuskin puolta kasaan laitettaessa raidetangonpää olka-akseliin tuleva tappi napsahti poikki.
Sitten menikin saman verran aikaa, että sai jumittuneen raidetangonpään irti ulommasta raidetangosta.
Kellokin oli juuri sopivasti 18:10, niin varaosaliikkeet olivat kiinni.

Jos huomenna sitten pääsisi koeajolle.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2016, 23:45:24 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Hyvin sopi Kiinalaiset vetarit paikoilleen ja asennus ei ollut paha rasti edes autotallin lattialla.

Kuskin puolta kasaan laitettaessa raidetangonpää olka-akseliin tuleva tappi napsahti poikki.

Sitten menikin saman verran aikaa, että sai jumittuneen raidetangonpään irti ulommasta raidetangosta.

Kellokin oli juuri sopivasti 18:10, niin varaosaliikkeet olivat kiinni.

Jos huomenna sitten pääsisi koeajolle.

Kuis se sillee napsui poikki, eikai voimalla vaan? :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kuis se sillee napsui poikki, eikai voimalla vaan? :)

Tottunut aikaisemmin siihen, että Volvossa mutterit saa vetää kunnolla kiinni. En muistanut, että tää onkin melkein Voortti.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kyllähän ne vetarit olikin jo vaihdon tarpeessa. Sisäpäät veti pari kertaa jumiin. Tai ainakin tuntui siltä, kun paukautti "vastaan" ajossa.



Tärinä kiihdytettäessä loppui vetareiden vaihtoon. Jarrutettaessa täristää vielä ihan hieman. Paha sanoa, että tuleeko levyistä vai puslista. Leimalla se sitten selviää.

Mulla aivan tismalleen samanlainen auto ja sama oireisto, kun hankin kyseisen menopelin.
Uudet alatukivarret ja vetoakselit ja silti täristi juuri tuossa 30-40 km/h. Matka-ajossa meni kuin juna.

Odottelen raporttia vaihto-operaatiosta!

Onkohan sun vetareissa rasvaa? Täällä jyrinät jäi tallin lattialle vanhojen vetareiden kanssa.

Uudessa kuskinpuolisessa ei ollut tuota tasapinolimppua välissä.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Hyvä että tili kuntoon. :) huomattavasti kivempaa ajaa. Kun ei hakkaa :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Hyvä että tili kuntoon. :) huomattavasti kivempaa ajaa. Kun ei hakkaa :)

Kuis se sillee napsui poikki, eikai voimalla vaan? :)

Se oli muuten TRW laatuosa, joka levis mun käsittelyssä.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Mondeolla ajelleena voisin melkein väittää että levyt täristää  :P
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Aagis453

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Oli kyllä rasvat niinkuin pitääkin. Omani tosin on madallettu, että voi johtua myös siitä.

Jarrutuksen tärinän saat loppumaan tukivarsien vaihdolla. Näin neuvoi minulle nimimerkki Risto H!
Leimalla ei väljää näkynyt missään. Oikein inssi kehui, mutta luotin Ristoon. Vaihdoin silti ja johan loppui. :)
Volvo V50 D5 -06
Volvo V70 2,4 -01
Opel Vectra B 2,0 -97

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mondeolla ajelleena voisin melkein väittää että levyt täristää  :P

Siinä ex valkoisessa S40 oli samanlaiset jarrut kuin tässäkin ja eivär menneet kieroiksi silläkään ajamamisella, niin tuntuu oudolta.

1.9. varattu aika Service 2.0 huoltoon ja jakopään laittoon.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
1.9. varattu aika Service 2.0 huoltoon ja jakopään laittoon.

Service 2.0 huolto teetetty laajennettuna. Jakohihna ja kiristimet menivät vaihtoon samalla.

Vikakoodeja oli A4 lapullinen suurin osa tosin passiivisia. Kaikki kuittaantuivat ja aktiivisia ei jäänyt.

Apulaitehihnat olivatkin jo vaihdon tarpeessa. Pitkään näillä ei olisi enää päästelty.



Ohjelmistot päivitettiin myös ajantasalle ja vaihdelaatikko tuli samalla nollattua. Laatikon toiminta muuttuikin jo inhimilliseksi.

Sain autoon nyt myös toisen avaimen se meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin.

Laturin vapaakytkin oli hirttänyt kiinni ja se menee vielä vaihtoon.

Tärinä jarrutettaessa paljastui väljiksi etutukivarsien takimmaisiksi pusliksi. Ne vaihdoin vielä uusiin niin nyt loppui vatkaus myös jarrutettaessa.

Kohta se onkin jo niin hyvässä kunnossa, että sen voi leimata ja vaikka vahata. Leimalle pitää vielä vaihtaa 3 polttimoa. Toivottavasti tällä kertaa se
mystinen parkkivalo ei zippaa juuri ennen leimaa.

Edit: 5.9.16 polttimot vaihdettu (takavalo löytyi pihalla olevasta 850 purkuautosta ja etusivuvalot olivat normi 5w polttimoita, joita tuli joskus ostettua V70 varten laatikollinen).
« Viimeksi muokattu: 05.09.2016, 23:35:15 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Kattavaa huoltamista! :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tänään otin vielä kuskin puolen etualatukivarren pois ja löin takimmaisen puslan syvemmälle (pohjaan saakka).
Jäi viime kerralla hieman vajaaksi ja toinen kiinityspultti ei mennyt paikoilleen. Nyt on kaikki pultit paikoillaan ja jarruista tuli
samalla hieman herkemmät, kun alkaa heti hidastamaan, eikä voima mene väljään puslaan.

Asensin myös roiskeläpät paikoilleen.






 

RallyBaron  Samppasport