Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - V50 D5 -06 geartronic (huoltomuistio) - MYYTY

  • 83 Vastauksia
  • 24801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Mikrokytkimen saa vaihdettua ulkokautta, eli ei haittaa, vaikka luukku onkin jumissa  ;)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Mikrokytkimen saa vaihdettua ulkokautta, eli ei haittaa, vaikka luukku onkin jumissa  ;)

Okei. Siitä pääsee helposti liikkeelle.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vika on suurella todennäköisyydellä mikrokytkimessä. Jos olis S40, niin sitten 50/50 johtosarja, tai mikrokytkin :)
Purin lukkopaketin myös ja kytkin sen takaisin johtosarjaan kiinni, niin takaluukun valosyttyi lukkomoottorissa olevasta mikrokytkimestä, niin ei se johtosarja ainakaan ihan hapero ole.

Mikrokytkinpaketin osanumero talteen / muistilapuksi

VOLVO S40 V50 C70 BOOT TAILGATE HANDLE MICRO SWITCH 30699141 / 30753757
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 19:02:06 kirjoittanut JuHaU »

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Koska kyseessä on astetta harvinaisempi laite foorumilla, niin saisiko päällimmäiset mietteet  minkälainen tällainen D5 V50 on arkikäytössä, vaikka verrattuna V70, nyt kun autosta kokemusta on kertynyt.

Ensimmäisessä viestissä mainittuja kriteereitä on itselläkin mielessä kun V70 seuraajaa katsellut, ja vastaavia päätyny hakukriteetien myötä tarjolle.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Koska kyseessä on astetta harvinaisempi laite foorumilla, niin saisiko päällimmäiset mietteet  minkälainen tällainen D5 V50 on arkikäytössä, vaikka verrattuna V70, nyt kun autosta kokemusta on kertynyt.

Ensimmäisessä viestissä mainittuja kriteereitä on itselläkin mielessä kun V70 seuraajaa katsellut, ja vastaavia päätyny hakukriteetien myötä tarjolle.

Kyllähän tämä on nuo kriteerit täyttänyt. Ollut lisäksi myös todella huoleton käyttää, poislukien aluksi vaihdetut vetarit ja nyt tämä takaluukun mikrokytkin.

Mulla oli aikaisemmin S40 D3 koneella eli 2.0 vitosdiesel ja hyvin pitkältihän tämä on samanlainen / samanoloinen. Kävin viikolla tällä 700 km työmatkalla ja kivastihan sillä yksinään ajeli. Etupenkit ovat hieman pienemmät kuin V70 II niin reisitukea ei ole ihan samalla tavalla. Tämä on sen verran poikkeava auto myös omassa autohistoriassa, että tätä ei ole edes lastutettu. Tuo D5 pata ajaa ihan hyvin asiansa kun pääasiallinen käyttö on vaimon työmatka-ajot ja lasten kuljetukset harrastuksiin. Vaimo tykkää tästä huomattavasti enemmän kuin entisestä tai tuosta mun nykyisestä V70, kun on todellakin näppärä kaupunkioloissa ja pystyy tarvittaessa tekemään U käännöksen ilman monta vekslausta. Ihan rahan arvoinen laite siis on ollut.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mikrokytkimen saa vaihdettua ulkokautta, eli ei haittaa, vaikka luukku onkin jumissa  ;)

Ei ollut tosiaan paha rasti. 4 kpl T25 ruuveja irti ja sähköliitin irti, niin kahva on kädessä.
Parkkipolttimoiden ja luukun kytkimen suojien T20 ruuvit 6 kpl irti, niin sai vaihdettua tuo mikrokytkimen "telineen".

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Keväinen öljynvaihtohuolto tehty Comman öljyt ja alkuperäinen suodatin vaihdettu (311 113 km).

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä vaituivat myös takaiskunvaimentajat, kun hyllyssä oli jo uudet hankittuna. Hanttarin takapumppu olikin jo oksentanut öljyt ulos talven aikana.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kun ostin auton ja vaihtelin penkkejä, niin projekti jäi hieman kesken. Hanttarin penkkinä on ollut siitä lähtien oikealta ohjattavan auton sähköpenkki ja auton äly ei ymmärtänyt penkissä olevaa sähköpenkkiä, joten penkki on ollut hieman hassussa asennossa. Nyt vaihdoin auton alkuperäisen penkin alarungon paikoilleen jolloin sain penkkiin etäisyyssäädön. Samalla säädin penkin korkeuden ala-asentoon.

Pakollinen kuva aurinkoisesta työmaasta.



Edit: 30.10.2018 auto luovutettu haltijalle.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2018, 21:38:34 kirjoittanut JuHaU »

 

Proturbo  Autodiagnoosi