Carcom Oy  Ateho

Team Recycle Racing Finland - V50 D5 -06 geartronic (huoltomuistio) - MYYTY

  • 83 Vastauksia
  • 24840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Auto kävi vielä pikahuollossa, jossa vaihdettiin laturin vapaakytkin. Vanha olikin jo aivan yhtä puuta ja ei siis toiminut toivotulla tavalla.

Nyt auton käyntiääni on sellainen, kuin sen kuuluukin olla.

Nyt se onkin jo siinä kunnossa, että sen voi leimata ja laittaa kiertoon.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vuosikatsastus tehty huomautuksitta. Perinteinen parkkipolttimokin oli tällä kertaa ehjä.

Luvut muistiin:

Iskunvaimentimet:

Etu:   vasen 64 % oikea 56 %
Taka: vasen 55 % oikea 53 %

Jarrut:

Etu:  vasen 3.3 kn oikea 3.2 kn
Taka:vasen 2.3 kn oikea 2.1 kn
käsi: vasen 1.7 kn oikea 1.9 kn

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vuosikatsastus tehty huomautuksitta. Perinteinen parkkipolttimokin oli tällä kertaa ehjä.

Luvut muistiin:

Iskunvaimentimet:

Etu:   vasen 64 % oikea 56 %
Taka: vasen 55 % oikea 53 %

Jarrut:

Etu:  vasen 3.3 kn oikea 3.2 kn
Taka:vasen 2.3 kn oikea 2.1 kn
käsi: vasen 1.7 kn oikea 1.9 kn

Kelpaa ajella.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Autoon asennettu välikelin kitkat 17" Pegasuksilla.

Autosta puuttui lohkolämmitin, joten asentelin hyllystä löytyneen V70 D5 elementin paikoilleen.
Lohkon kyljestä ei sopivaa paikkaa löytynyt, joten asensin sen öljypohjaan lämmittämään rasvoja.
Vastuksen sähkövastusta käänsin enemmän 90 asteen kulmaan niin menee sopivasti moottorisuojan alle.

Katsotaan onko käytännön hyötyä. Elementin sai kohtuu kätevästi kiinnitettyä paikoilleen, kun teki öljypohjassa
olevaan tyhjään koloon jengat 8 mm pultille. Samalla asentui myös sisäpistokkeen haaroitin ja johto.
Kabiinin läpivienti jäi vielä tekemättä.




Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Nyt oli sopiva hetki asentaa sisälämmitin paikoilleen (talvikin meni jo ohitse).

Johto oli helppo vetää konehuoneesta alkuperäisestä läpiviennistä.

Otin hansikaslokeron pois ja sitä kautta tuo läpivienti näkyihin hyvin.

Siihen reikä ja johto kabiinin puolelle.

Lämmitin paikoillaan.

« Viimeksi muokattu: 19.11.2016, 17:13:13 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tähän on sentään mukavampi vaihtaa polttimoita kuin isosiskoon V70.


Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Tähän on sentään mukavampi vaihtaa polttimoita kuin isosiskoon V70.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Fordeihin tuo on helppoa. En ole maan vielä kokeillut, mutta pitäisi kyllä. Edellisessäkin S60 alkoi menemään rutiinilla, puskurin irroitukseen meni enää max 10-15min.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Tähän on sentään mukavampi vaihtaa polttimoita kuin isosiskoon V70.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Joskus TAKK aikoina tuli perehdyttyä näiden helppoihin umpion irroituksiin. :)
On kyllä kätevät. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Onko nuo umpiot kuten XC90:ssä semmosilla kiskoilla kiinni?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Onko nuo umpiot kuten XC90:ssä semmosilla kiskoilla kiinni?

Umpio on lukittu paikalleen noin 15 cm pitkällä "sokalla". Nostetaan vaan ylös. Sitten umpio lähtee tosiaan pois sellasia kiskoja myöten. Kulmassa on yksi tappi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Umpio on lukittu paikalleen noin 15 cm pitkällä "sokalla". Nostetaan vaan ylös. Sitten umpio lähtee tosiaan pois sellasia kiskoja myöten. Kulmassa on yksi tappi.
Ok eli samanlainen systeemi kyseessä kuin XC:ssä, hyvä että noita on muissakin volvoissa. esim S60:ssä ekassa saa olla kahdeksan nivelinen ranne että pääsee polttimoon ellei pura auton keulaa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Pakollinen vuosittainen päivitys.

Autoon vaihdettu alle alkuperäiset 16" alut ja vuosikatsastettu huomautuksitta.

Etujarrut 2.6 kN ero 0%
Takajarrut 1.6 kN ero 0%
Seisontajarru 1.8 kN ero 0%
K-arvo 0.01
iskunvaimentajat OK

Vertailun vuosi 2016 lukemat.

Jarrut:

Etu:  vasen 3.3 kn oikea 3.2 kn
Taka:vasen 2.3 kn oikea 2.1 kn
käsi: vasen 1.7 kn oikea 1.9 kn


« Viimeksi muokattu: 19.09.2017, 10:11:59 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Takaluukku jämähtänyt kiinni asentoon jokunen hetki sitten.

Luukku aukesi, kun poisti takaluukun verhoilut ja irroitti lukon vastakappaleen rungosta.

Hetken aikaa tutkailua ja sitten tuli mieleen, että ei ole varmaan ensimmäinen kerta kun takaluukun lukko präkää.

Foorumilta löytyikin pari ketjua aiheesta ja tutkinta jatkuu näiden vinkkien kanssa.

Eli vika on todennäköisesti johtosarjassa tai sitten takaluukussa olevassa mikrokytkimessä.

Täytyy testata tuo kytkimen ohitus / sen pakkomaadoitus ensiksi, niin pääsee sitten tilailemaan uusia osia.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1954.0

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=310.0

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vika on suurella todennäköisyydellä mikrokytkimessä. Jos olis S40, niin sitten 50/50 johtosarja, tai mikrokytkin :)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6137
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Kun tuon auki saa niin onko paha purkaa mikrokytkin esille kokeillakseen onko siinä vika.

Johtosarjasta kumi suojus auki ja yksi johto kerrallaan nyppimään katkeeko vai onko jo katki. Jotenkin ~2004 ylöspäin monella merkillä murheena takaluukun johtosarjat.  :-\
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

RallyBaron  Samppasport