EGR hyvin vahvana epäilyksenä tai jatkuva DPF poltto kun on jäänyt ohjelma jumiin. Kummatkin hyvin tyypillisiä vaivoja noissa pikkukoneissa.
Kerro toki lisää, onko jo lastutettuja jäänyt jumiin? Eli on nostettu vähän tehoja noin 200tkm sitten, mutta hiukkaskiihdytin on jätetty paikalleen. EGR:ällä ajettu vasta 330tkm, joko se menee vaihtolistalle seuraavaksi?
Pientä nykimistä täyskaasulla, jossain on ketjukin missä laitoin ahtopaineen kuvaajan, sahaa ylös-alas aina joskus kiihdytyksessä, mutta oire ilmenee pääasiassa yhtä aikaa dpf polton aikana.
Ennen lastua se paineen sahaus tuntui ja aiheutti mielenkiintoisia tilanteita esim. täysperää ohittaessa, mutta nyttemmin kun menoja on vähän lisätty niin jaksaa kiivetä rekan ohi vaikka vähän nykiikin.
Voiko nykiminen liittyä VNT säätimen toimintaan? VAG konsernillahan tämä hyvin yleinen ongelma. Mr Muscle käsittely tai uusi mutka?