Elekma  Autoracing

Ylläpitolaturi, lohkolämmitin ja sisätilanpistoke mk3 V70:een

  • 18 Vastauksia
  • 9369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Oisko kellään vinkkejä tai ohjeita kyseisen yhdistelmän asennukseen...melko ahtaalta näyttää moottoritila? Calixin ylläpitolaturi jo on, mutta muut tarvikkeet on vielä hommaamatta.
Auto: 1.6 Drive -12 (man)
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2704
Mikset käytä Webastoa?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Käytän toki  :) Laturi siksi että vaimo ajaa melko paljon lyhyttä pätkäajoa. Loki ja sisälämppäri ovat myös ihan kivoja "varalta" olla....ja kun meillä roikkasähkö on "ilmaista! ;)
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa moby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Siinä tapauksessa laita ehdottomasti tuo TT-thermo eli letkulämmitin kiertopumpulla. Lohkolämppärille näissä ei oo paikkaa.
Mulla on se calixin letkulämppäri samaisessa autossa ja xc90 ja kummassakaan siitä ei juuri hyötyä oo kun on niin tehoton.

http://www.tt-thermo.fi/
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Olin katsovinani että Calix tarjoais RE 459,  joka ois lohkon vesitilaan tuleva vastus, mutta ehkä ei sittenkään
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Omaan 2010 2.0D malliin laitoin Calixin laturin kiinni siihen akkukotelon kupeeseen ruuveilla ja pistorasia tuli sumuvalon paneeliin niin ei tarvinnut tehdä puskuriin reikiä ja sai irrallaan pyödällä laittaa sen kiinni siihen.
Pikkusen piti veistää puskurin muovia sen paneelin takaa että mahtuu kiinni, johto nousee sieltä vasemman ajovalon takaa ylös konehuoneeseen.

Noilla osilla laitoin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/454948/Calix-akkulaturi-5A12V

 http://www.motonet.fi/fi/tuote/454981/Calix-Mini-elementtikaapelin-upotettava-asennuskaulus

http://www.motonet.fi/fi/tuote/454974/Calix-Mini-elementtikaapeli-15m

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Omaan 2010 2.0D malliin laitoin Calixin laturin kiinni siihen akkukotelon kupeeseen ruuveilla ja pistorasia tuli sumuvalon paneeliin niin ei tarvinnut tehdä puskuriin reikiä ja sai irrallaan pyödällä laittaa sen kiinni siihen.
Pikkusen piti veistää puskurin muovia sen paneelin takaa että mahtuu kiinni, johto nousee sieltä vasemman ajovalon takaa ylös konehuoneeseen.

Noilla osilla laitoin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/454948/Calix-akkulaturi-5A12V

 http://www.motonet.fi/fi/tuote/454981/Calix-Mini-elementtikaapelin-upotettava-asennuskaulus

http://www.motonet.fi/fi/tuote/454974/Calix-Mini-elementtikaapeli-15m

Tuollainen laturi mullakin on entisestä autosta tallella, tuo kuulostaa ihan fiksulta ettei tarvi puskuriin kairata reikää.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6878
  • Kaikkee sitä...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Opa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Itsellä -10 S80 2.4D, sekä töissä että kotona 2h tolpat. Työmatka ~10min, webasto huutaa aamuinilloin. Akkuna Duracell DE AGM 80Ah ja sen kaverina Defan 4A laturi (malli 1204). Toki kilometrejä tulee työmatkojen ulkopuolellakin mutta kuitenkin melko vähän, 15tkm vuodessa. Auto ollut reilu 2v eikä ole ikinä ollut akun kanssa ongelmia. Muuta moottorinlämmitintä ei ole, webasto vaan tykkää kun sitä käytetään  8)

440 2.0 -94 > 745 2.3 turbo -87 > 940 2.3 -91 > 850 2.4 10v -95 > V70 T5 -97 > S80 D5 -05 > S80 2.4D -10

Poissa Pelittäjä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Jatketaas tähän ketjuun taas lisää...

Olen ostamassa V70 D5 -08, ja siinä on tällä hetkellä pelkkä webasto. Olenkin nyt miettinyt, että mikä systeemi olisi itselle järkevin kun työmatkaa kertyy kokonaiset 7min suuntaansa ja lounastauolla tulee käytyä melkeen joka päivä muualla kuin työpaikalla. Eli tarvetta Webaston käytölle olisi vähintään 3 kertaa päivässä. Akku tuskin kovin kauaa kestää tällaisella ajomäärällä ennen kuin tyhjenee?

Tärkein kysymys, johon tarvitsisin kokeneemmilta mielipiteitä on, että onko järkevämpää omassa tapauksessani asentaa autoon lohko/letkulämmitin vai ylläpitolaturi?

Ylläpitolaturissa on vaan sellainen ongelma, että latausaikaa saan tolpasta 2h kerrallaan ja sitä ei pystyne ohittamaan kun tolpat on digitaalisia niin töissä kuin kotonakin...

Opan aiemmassa kommentissa on vähän vastaavanlainen tilanne, mutta olen vähä epäileväinen että tuolla tavalla akku kestää... Täällä Oulun seutuvilla kun on nytkin alle -15 astetta koko viikon.

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Jatketaas tähän ketjuun taas lisää...

Olen ostamassa V70 D5 -08, ja siinä on tällä hetkellä pelkkä webasto. Olenkin nyt miettinyt, että mikä systeemi olisi itselle järkevin kun työmatkaa kertyy kokonaiset 7min suuntaansa ja lounastauolla tulee käytyä melkeen joka päivä muualla kuin työpaikalla. Eli tarvetta Webaston käytölle olisi vähintään 3 kertaa päivässä. Akku tuskin kovin kauaa kestää tällaisella ajomäärällä ennen kuin tyhjenee?

Tärkein kysymys, johon tarvitsisin kokeneemmilta mielipiteitä on, että onko järkevämpää omassa tapauksessani asentaa autoon lohko/letkulämmitin vai ylläpitolaturi?

Ylläpitolaturissa on vaan sellainen ongelma, että latausaikaa saan tolpasta 2h kerrallaan ja sitä ei pystyne ohittamaan kun tolpat on digitaalisia niin töissä kuin kotonakin...

Opan aiemmassa kommentissa on vähän vastaavanlainen tilanne, mutta olen vähä epäileväinen että tuolla tavalla akku kestää... Täällä Oulun seutuvilla kun on nytkin alle -15 astetta koko viikon.

Ylläpitolaturi ja ajastaa tolpan niin että tolpasta tulee virtaa aina kun webasto käy niin tuskin tulee ongelmia.
V50 d5 -10

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 439
  • www.vrcf.fi
Jatketaas tähän ketjuun taas lisää...

Olen ostamassa V70 D5 -08, ja siinä on tällä hetkellä pelkkä webasto. Olenkin nyt miettinyt, että mikä systeemi olisi itselle järkevin kun työmatkaa kertyy kokonaiset 7min suuntaansa ja lounastauolla tulee käytyä melkeen joka päivä muualla kuin työpaikalla. Eli tarvetta Webaston käytölle olisi vähintään 3 kertaa päivässä. Akku tuskin kovin kauaa kestää tällaisella ajomäärällä ennen kuin tyhjenee?

Tärkein kysymys, johon tarvitsisin kokeneemmilta mielipiteitä on, että onko järkevämpää omassa tapauksessani asentaa autoon lohko/letkulämmitin vai ylläpitolaturi?

Ylläpitolaturissa on vaan sellainen ongelma, että latausaikaa saan tolpasta 2h kerrallaan ja sitä ei pystyne ohittamaan kun tolpat on digitaalisia niin töissä kuin kotonakin...

Opan aiemmassa kommentissa on vähän vastaavanlainen tilanne, mutta olen vähä epäileväinen että tuolla tavalla akku kestää... Täällä Oulun seutuvilla kun on nytkin alle -15 astetta koko viikon.

Laita letkulämmitin sisähaaralla ja samaan pakettiin akkulaturi joka lataa akkua aina kun auto on lämmityksessä,itsellä samanlainen setti ja hyvin pelittää ;)
Webastoa voi käyttää sitten JOS tuntuu tarpeelliselle...
-V60 D3-14

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Tehokas ylläpitolaturi ja webasto'/Eberspächer. Kyllä niin on vtuttanut, kun webasto itseltä särkyi. Ei sitä mikään korvaa. Ei kannata muuta edres harkita.
Se sisätilanlämppärin sulattama vesi jäätyy oviin, kun teho ei riitä, ja ajamaan lähtiessä lämppäri puhaltaa hytin pakkasen puolelle.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Jatketaas tähän ketjuun taas lisää...

Olen ostamassa V70 D5 -08, ja siinä on tällä hetkellä pelkkä webasto. Olenkin nyt miettinyt, että mikä systeemi olisi itselle järkevin kun työmatkaa kertyy kokonaiset 7min suuntaansa ja lounastauolla tulee käytyä melkeen joka päivä muualla kuin työpaikalla. Eli tarvetta Webaston käytölle olisi vähintään 3 kertaa päivässä. Akku tuskin kovin kauaa kestää tällaisella ajomäärällä ennen kuin tyhjenee?

Tärkein kysymys, johon tarvitsisin kokeneemmilta mielipiteitä on, että onko järkevämpää omassa tapauksessani asentaa autoon lohko/letkulämmitin vai ylläpitolaturi?

Ylläpitolaturissa on vaan sellainen ongelma, että latausaikaa saan tolpasta 2h kerrallaan ja sitä ei pystyne ohittamaan kun tolpat on digitaalisia niin töissä kuin kotonakin...

Opan aiemmassa kommentissa on vähän vastaavanlainen tilanne, mutta olen vähä epäileväinen että tuolla tavalla akku kestää... Täällä Oulun seutuvilla kun on nytkin alle -15 astetta koko viikon.

Sinulle ehkä viisasta lisätä letkulämmitin +akkulaturi tosin jos vain 2 tuntia on latauksessa kovalla pakkasella ei akkuun paljon tule lisää virtaa mutta parempi vähän kuin ei mitään, itsellä kiinteä Defan akkulaturi käytössä Volvo V70 ja 2 autossa kiinteä Calix, molemmat hyviä latureita ja hyvin on autoissa virtaa riittänyt minä käytän vain Webastoa lämmitykseen molemmissa, lohko eikä letkulämmittiä ei minulla ole. Vielä siihen kun kerroit miten lyhyttä on se ajosi pääasiassa ei akku ehkä pitkään pelkässä Webaston käytössä tuossa kestäisikään ainakaan ilman tehokasta akkulaturia. ;)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
No eipä tuossa jos akkua lataa 2h ja siitä esim 30-45min webasto päällä, niin se akku pysyy ihan vetreänä, olettaen että akkulaturi antaa virtaa vähintään sen mitä webasto, kiertovesipumppu ja puhallin käyttää sähköä.

Reilusti kylmää akkua ei pysty lataamaan kuin jollain max 2A virralla, ellei laturi osaa pakottaa sitä. En ole noita kiinteitä latureita tutkinut niin paljoa että tietäisin miten ne käyttäytyy pakkasessa.

OStaa ennemmin sen lohkolämppärin, ja sisäpistokkeen hinnalla naftaa jolla käyttää webastoa, riittänee useammaksi vuodeksi.

 

RallyBaron  Samppasport