Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Muutoskatsastus

  • 26 Vastauksia
  • 11026 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #15 : 13.08.2011, 09:14:36 »
Huomioikaa sitten myös tämä.

Autoa saa levittää maks. 50mm per puoli, ilman erityislupaa.
jos menee yli niin pitää anoa lupaa siihen.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa williami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #16 : 15.08.2011, 20:47:47 »
Sun tarvii jollain todistaa että mitkä erot on, ja nämä osat vaihtaa mitkä erot on 940turbon ja vaparin välillä. Helpoiten todistus sujuu volvon lapulla, jos niitä vielä saa. Lisäksi tarviit volvolta todisteen että toi ft on vähintään yhtä vähäpäästöinen kuin tuo fb.

Todennäköisesti turbomallissa lie muuta eroa kuin jotain jousi-iskari hommia ja ehkä vakaajat, joten prosentteja tulee Moottori + ne osat mitä tarvii vaihtaa, paha sanoa kun ei oo mitään tietoa mitä noihin tarvii vaihdella, kun noita oo juur kukaan tehny, kun vapari ja turbo 940 ero on niin pieni rahallisesti ettei ole taloudellisesti järkevää tehdä kys. muutosta paitsi konerikon seurauksena.

Kommentoidaan nyt proidin puolesta kun olen itsekkin prokkiksessa mukana. Taloudellisesti tuo ei ole kannattavaa mutta kun on hyvä kori ja vaihto tekniikka kotona niin miksikäs ei.
Olin tossa volvon maahantuojaan yhteyksissä tuon mallin eroavaisuus todistuksen tiimoilta niin sanoivat että ei heillä ole mahdollisuutta auttaa asiassa, kuulemma vain vanhempiin malleihin löytyy tehtaan ohjeet 100,200,700 mallit, eli pitänee kehittää jotain muuta. Sepostaisko vaan et olis lyöny mutkan ja välkkärin fb koneen kylkeen?.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #17 : 15.08.2011, 21:03:03 »
Olin tossa volvon maahantuojaan yhteyksissä tuon mallin eroavaisuus todistuksen tiimoilta niin sanoivat että ei heillä ole mahdollisuutta auttaa asiassa, kuulemma vain vanhempiin malleihin löytyy tehtaan ohjeet 100,200,700 mallit, eli pitänee kehittää jotain muuta. Sepostaisko vaan et olis lyöny mutkan ja välkkärin fb koneen kylkeen?.
A) paskapuhetta volvo-autolta
B) et saa ilman VTTmittausta jälkiahdettua fbkonetta kilpiin, joten aika huono kortti pelata se.

Eroavaisuudet turbo vs. vapari pystyt todistamaan myös esim. varaosalistoilla. Erot varmaan jousituksessa ja vakaajissa.

Oikeesti jossei ole selvittänyt asiaa etukäteen noin uusien rakentelua koskien niin olis kannattanu unohtaa koko homma  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa williami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #18 : 15.08.2011, 21:53:28 »
A) paskapuhetta volvo-autolta
B) et saa ilman VTTmittausta jälkiahdettua fbkonetta kilpiin, joten aika huono kortti pelata se.

Eroavaisuudet turbo vs. vapari pystyt todistamaan myös esim. varaosalistoilla. Erot varmaan jousituksessa ja vakaajissa.

Oikeesti jossei ole selvittänyt asiaa etukäteen noin uusien rakentelua koskien niin olis kannattanu unohtaa koko homma  ;D

Mistähän noita varaosa listoja vois löytää et vois sitten vertailla??
Ei tässä nyt vielä mitään vahinkoa ole käynyt kysellään vaan jos joku olis halukas auttamaan jos on ko:projektin toteuttanut/tietoa siitä eli selvitellään asiaa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #19 : 15.08.2011, 22:30:31 »
Ehkä helpoimmalla pääsee kun koko tekniikka on samasta autosta; eli jarru, turbomoottori ja jousitus. Silloin on helpointa osoittaa muutoskatsatuksessa, että tekniikka on peräisn autosta jonka rek.nro on tämä.

Toki voi osoittaa varaosaluetteloilla ja vastaavilla että alusta vastaa turbomallia, mutta se taitaa olla paljon katsastusukosta kiinni. Kannattaa kysellä mistä löytää se harrastetelijaystävällinen katsuri.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa williami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #20 : 18.08.2011, 12:08:13 »
No tällasta kokonaista tekniikan luovuttaja autoa ei ole mutta koko tekniikka löytyy. ellei joku ole purkanut 940 turboa b230ft tekniikalla ja halua myydä siitä papereita.
Niin mahtaako tohon eroavaisuuden todisteluun riittää esim Autodatan tekniset tiedot ja normi varaosa liikkeen osa listat vai tarvitaanko ihan volvolta jatkaa kerjäämistä kieltävistä lausunnoista huolimatta. Ja nyt kohti ruottia ja vallåkraa :hello:

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #21 : 18.08.2011, 12:51:14 »
Lisäksi tarviit volvolta todisteen että toi ft on vähintään yhtä vähäpäästöinen kuin tuo fb.


Jos auto ei ole erikseen mainittu vähäpäästöinen, riittää kun siinä on tekniikan vaihdon jälkeen katalysaattori. Vaikka olisikin vähäpäästöinen, riittää että myös tekniikka on vähäpäästöisestä autosta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #22 : 18.08.2011, 12:54:58 »
Sepostaisko vaan et olis lyöny mutkan ja välkkärin fb koneen kylkeen?.

Onko auto ns vähäpäästöinen? Jos ei lue rekisteriotteessa erikseen että väpäästöinen niin onnistuu, kunhan katti on paikallaan. Jos on vähäpäästöinen, sitä ei saa jälkeenpäin ahtaa ilman vtt mittausta (jossa taas ei ole järkeä) vaan täytyy vaihtaa koko moottori apulaitteineen sellaiseen ahdettuun moottoriin joka täyttää vähintään samat päästöluokitukset. Minkä vuotisesta muuten moottori on ja löytyykö tästä autosta mitään papereita tai niitten kopioita tms?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa williami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #23 : 18.08.2011, 14:17:34 »
Niin auto ja vanha sekä tuleva tekniikka on vm-90 ja vähäpäästöisiä. Tarkotus olis vaihtaa koko tekniikka 230fb tohon 230ft:hen ja ainakin autodatan mukaan ovat yhtä "puhtaita" molemmat koneet noin niikun päästöjen puolesta :2funny:
Joo ei ollut vaihto tekniikasta papereita mut täytynee yrittää hommata.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2011, 14:20:27 kirjoittanut williami »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #24 : 18.08.2011, 16:00:19 »
Niin auto ja vanha sekä tuleva tekniikka on vm-90 ja vähäpäästöisiä. Tarkotus olis vaihtaa koko tekniikka 230fb tohon 230ft:hen ja ainakin autodatan mukaan ovat yhtä "puhtaita" molemmat koneet noin niikun päästöjen puolesta :2funny:
Joo ei ollut vaihto tekniikasta papereita mut täytynee yrittää hommata.

Varmaa tietoa ei ole mutta väittäisin että näissä jutuissa on hiukan tulkinnanvaraa konttoreilla sen osalta miten mikäkin pitää todistaa.  Suosittelisin käymään asiantuntevalla konttorilla kyselemässä riittääkö päästöjen osalta todisteeksi esim tuo autodatan tieto että vaihdettava tekniikka täyttää samat päästönormit tai jos ei niin miten tuo pitäisi todistaa.
Melko varmasti tuo homma onnistuu, kyse on vain siitä miten paljon paperisotaa joutuu harrastamaan. Joskus selviää yllättävänkin vähällä kun kohdalle sattuu asiansa osaava katsastumies joka osaa selittää mitä oikeasti tarvitaan ja mitä ei. Joskus kun vaativat varmuuden vuoksi semmostakin mitä ei oikeasti tarvita.

Niin ja vaikka ei papereita oliskaan niin jos tiedät esim luovuttaja-auton vanhan rekisterinumeron niin silläkin saattaa tarvittavat tiedot löytyä. Varmaksi en osaa sanoa mutta kannattaa tätäkin kysyä konttorilta.

Kyllä se siitä selviää, kun jaksaa nähdä vähän vaivaa :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #25 : 18.08.2011, 16:13:14 »
Ai joo, huomiona vielä se että onko kys autossa abs? Turboissa vissiinkin on aina? Vai onko? Onko vapareita ilman abs?
Jos on vapari jossa ei abs ja turboissa on aina abs niin sillon ongelmaksi tulee että ne abs:t pitäisi asentaa samalla, joka taas ei ole ihan simppeli homma.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa williami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Muutoskatsastus
« Vastaus #26 : 23.08.2011, 18:45:24 »
Ai joo, huomiona vielä se että onko kys autossa abs? Turboissa vissiinkin on aina? Vai onko? Onko vapareita ilman abs?
Jos on vapari jossa ei abs ja turboissa on aina abs niin sillon ongelmaksi tulee että ne abs:t pitäisi asentaa samalla, joka taas ei ole ihan simppeli homma.

Ei ole ABS:ää kaikissa alkupään 940 turboissa/vapareissa, lienee ollut lisävaruste kun osassa on ja osassa ei

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo