Samppasport  Futurez

940 Turbo & 960 3.0

  • 100 Vastauksia
  • 40508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #30 : 20.07.2011, 15:42:46 »
Kyllä se LH 2.4 toimii ihan vallan mainiosti laajakaista lambdan kanssa kun vaan kapeakaista lähtö löytyy ja kannattaa säätää lähdön vasteaikaa(viive) hieman suuremmaksi jolloin se vastaa täysin toiminta nopeudeltaan tavan kapeakaistaista lambdaa niin ei varmasti Lh ota nokkiinsa.
Okei jos tällänen ominaisuus löytyy niin voi saada toimiin. Edelleen kokeilemalla se selviää. Joillakin on toiminut ja joillakin ei.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #31 : 25.07.2011, 22:19:00 »
Ei oo ysisatkulle tapahtunu mitään nyt viime päivinä, maannut pihassa vaan. Tällästä oon nyt purkanu ja miettiny mitä tälle oikein tekis:


Oisko sitä niin hurja että viittis alkaa hitsailee. Jonkun verran sitä hommaa löytyy kun "arvon autopeltiseppä" on aikoinaan tykännyt ratsupaikoista. Kysessä siis 244DL -80 ja moottorina tottakai b19a. Pari päivää nyt miettiny että alkaisko harjoittelemaan tota auton hitsausta :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #32 : 26.07.2011, 16:02:59 »
Entä jos pelaa korttinsa niin, että moottorinohjaus toimii omalla lamdallaan ja sitten sen lisäksi kaks muuta lamda-anturia laajakaistalle? näin ainakin itse toteuttaisin? Itselläni kapeakaista mittari vielä ja moottorin ohjaukselle oma ja mittarille oma lamdansa.

Miksi laajakaista seosmittaus tarvitsisi kaksi lambdaa?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #33 : 26.07.2011, 18:00:32 »
Miksi laajakaista seosmittaus tarvitsisi kaksi lambdaa?  ???
Good point.. Olin vaan siinä uskossa, että tarvitsisi juurikin kaksi lambaadaa? tiedä sitten mistä olen moisen huhun repinyt? :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #34 : 26.07.2011, 21:08:54 »
Good point.. Olin vaan siinä uskossa, että tarvitsisi juurikin kaksi lambaadaa? tiedä sitten mistä olen moisen huhun repinyt? :D

Itsellä on kaksi PLX:n laajakaistaa, samanlaisia kun ovat niin molemmat ovat yhdellä lambdalla. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #35 : 26.07.2011, 21:11:00 »
Itsellä on kaksi PLX:n laajakaistaa, samanlaisia kun ovat niin molemmat ovat yhdellä lambdalla. O0
Joo kiitti käsitykseni korjaamisesta :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #36 : 12.08.2011, 20:09:37 »
Jassoo saakin purkaa kaikki hilut pakopuolelta pois. alkoi paksarjan laippa vuotamaan, ilmeisesti pakosarjaa vaihtaessa pinnapultti ottanut siipeensä. Siellä se on mukavasti katkenneena kannen
sisällä. Voi Perjantai. Ei taas jaksa kiinnostaa nää vehkeet yhtään :D No juu kai sen sitten vastakierteellä sieltä pois saa, hope so. 16" pellit tuli tossa kanssa hetki sitten hommattua. Kai ne jollekkin
pajalla pitää viedä pikku muutostöihin, meinaa vaan millään ehtiä ku reissuhommissa on.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #37 : 12.08.2011, 20:24:03 »
Jassoo saakin purkaa kaikki hilut pakopuolelta pois. alkoi paksarjan laippa vuotamaan, ilmeisesti pakosarjaa vaihtaessa pinnapultti ottanut siipeensä. Siellä se on mukavasti katkenneena kannen
sisällä. Voi Perjantai. Ei taas jaksa kiinnostaa nää vehkeet yhtään :D No juu kai sen sitten vastakierteellä sieltä pois saa, hope so. 16" pellit tuli tossa kanssa hetki sitten hommattua. Kai ne jollekkin
pajalla pitää viedä pikku muutostöihin, meinaa vaan millään ehtiä ku reissuhommissa on.
Samat fiilikset täällä.. Ei näistä tule ikinä valmista ja kaikki varannot saa tuhlata, eikä siltikään toimi tarpeeks hyvin :/ Paperipussi ostaa ja joka ilta vaan puhaltaa siihen ja hengittää sisään  ;D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Turbo *Käy ja kukkuu*
« Vastaus #38 : 13.08.2011, 19:28:47 »
Ei oo ysisatkulle tapahtunu mitään nyt viime päivinä, maannut pihassa vaan. Tällästä oon nyt purkanu ja miettiny mitä tälle oikein tekis:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Oisko sitä niin hurja että viittis alkaa hitsailee. Jonkun verran sitä hommaa löytyy kun "arvon autopeltiseppä" on aikoinaan tykännyt ratsupaikoista. Kysessä siis 244DL -80 ja moottorina tottakai b19a. Pari päivää nyt miettiny että alkaisko harjoittelemaan tota auton hitsausta :D
Ihan hyvä savotta, kerran tehneenä samalle vuosimallille...
Pokkaukset hävinny pohja/helma saumasta. Tehtävä vaikka ensin pohja ja taitos, sitten helma. Vielä pitäis saaha tuo helman pysty sisäseinäkin tehtyä. No, palapelit onnistuu aina kun ei hosu.
Ei oo tosin mikään päivän homma vaikka sen osaiskin. :)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #39 : 15.08.2011, 19:29:47 »
Tänään tuli purettua pakosarja pois. Mukavasti se katkennut pinnapultti siellä kannen sisässä. Voi olla melko veemäinen porailla sitä  :-\
Taidan nyt samalla heittää halkosarjan ja 13c:n paikalle kun tuli purettua ja mennä leimalle tän kanssa niin saa sitten rauhassa taas säätää vuoden verran.
Hommat jatkuu viikonloppuna kun täytyy tänään lähteä töihin tonne tampereen suuntaan.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #40 : 03.09.2011, 20:49:27 »
Noniinnyt on porattu katkennut pultti pois ja laitettu uusi tilalle. Muuten on nipussa paitsi db, pakoputki, öljynpaluu ja ahtoputket vielä kiinni nii voi laittaa taasen tulille siinä toivossa ettei heti ala v*ttuilemaan joku paikka :D Pakosarjaan laittelin myös eristeet päälle eetei vesiletkut ja öljynpaluu käy niin kuumana. Db:n täytyy laittaa viela alkup. lambdalle paikka kun vähän vaikutti siltä ettei lh tykänny tosta innovaten signaalista. Pitäisi kai säätää mittarin asetuksista sitä signaalia mutta ei oo sellasta kaapelia millä onnistuisi. Ja nyt juhlistamaan syntymäpäivää  <Kippis> -H- --->
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #41 : 10.09.2011, 00:12:59 »
Jälleen kerran olis volvo kunnossa :) Huomenna tarttis säätää farkkukuormajouset taakse jos muuttuisi toi perä vähän jämäkämmäksi, lesjöt takana on tunnetusti perseestä. Vanteetkin vaihtui toisiin tänään. Huomenna pitää laittaa vähän kuvaa biilistä :) Vetoaja on ihan kivasti, kuivalla lähtee kakkosella kaasusta mukavasti 235 leveä gummi potkimaan tyhjää (joo ei ole lukkoa, tarvetta olis) :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #42 : 11.09.2011, 01:20:34 »
Noniin tässä olis kuva autosta tällä hetkellä: KLIK
Ei noi nyt tohon koppaan varmaan parhaimma näköiset vanteet ole mut sielläpä ne nyt pyörii. Stance on vähän perseellään, siihen tulee huomenna vähän muutoksia :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #43 : 12.09.2011, 19:53:14 »
Pari tänään otettua kuvaa:





Vieläkään en ole sateen vuoksi saanut niitä kuormajousia alle :D
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011, 20:01:18 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #44 : 06.05.2012, 23:15:01 »
No nii ei oo tällekkään tullut tehtyä mitään piiitkään aikaan, ollut vaan tallissa säilössä. Tänään totesin jotta pitäähän sitä nyt kesäksi saada takatuupparilelu persiin alle kun alkaa toi etuvetoilu kyllästyttämään ja 242 ei varmaan ihan hetkeen vielä ominavuin kulje eteenpäin ja täytyy joku oljenkorsi olla kesämiittiin :). Tarkoitus olisi siis palauttaa siihen kuntoon että kehtaa edes suunnitella hakevansa leimaa peliin. Eli perussettiä pakosarjan, ahtimen ja coolerin vaihtoa, sekä katti paikoilleen. Pientä hifiä olis tarkoitus laittaa ja täytyyhän sitä ruutiakin vähän enemmän saada irti kuin mihin vakio 13c kykenee eli joku fööni minkä saa tohon vakiosarjaan kivasti pultattua. Näillä eväillä etiäpäin.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Samppasport  Futurez