Ateho  Elekma

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 205791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #180 : 24.02.2017, 18:48:15 »
Kartio/suora/vino -asiat menevät suunnilleen näin:

850/S/V70 1995/6? ja vanhemmat (Motikka 4.3):

Suora kartio #7

1996-1998 (Motikka 4.4):

Suora #6 labyrinttitiiviste vai mikä se oikeaoppinen nimitys nyt olikaan.

1999- (ME7)

Vino #7 labyrinttitiiviste

Kaikisssa sama turbiini (HL) joten olemassa olevan pesän voi jättää autoon kiinni ja ostaa uuden ahistimen ilman pesää ja törkätä paikalleen ja vband clämppi kiinni. En tosin tiedä onko etuvedoissa tilaa tehdä asennus näin. Takavedoissa onnistuu.

Sinun autossasi siis pitäisi olla suoralla #6 pesällä hyrrä, ellei ole v 1999 malli ME7:lla joka rekattu loppuvuodesta 1998.
Todella hyvä info. Tästä on apua varmasti monelle, vastaavaa tietopakettia kun ei kyllä mistään kohtuu vaivalla löydy.
V70 2.0T -98

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #181 : 03.04.2017, 21:34:09 »
Ootteko mitannu vakiopakosarjalla pakopaineita 19t:n kanssa. Vinolla 7-pakopesällä ja 3" putkistolla. Paljonko on järkevä ahtopaine jos polttoainepuoli kunnossa. Kestääkö lyödä yli 1.2bar? Lastut on.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #182 : 05.04.2017, 18:32:17 »
Ootteko mitannu vakiopakosarjalla pakopaineita 19t:n kanssa. Vinolla 7-pakopesällä ja 3" putkistolla. Paljonko on järkevä ahtopaine jos polttoainepuoli kunnossa. Kestääkö lyödä yli 1.2bar? Lastut on.

Riippuu erittäin paljon nokasta. T-nokalla vähiten, eniten vx3 siltä väliltä V ja A. Muita ei vielä ainakaan testattu tässä lähipiirissä.

Muistelisin t nenällä 1bar n. 1.2bar pakopainetta.
Vx3 1 bar ei riittäny 2bar mittarissa asteikko.

Nämä kartio 7 kylläkin, tuskin järjetöntä eroa keskenään.

Hataria mielikuvia, jotenka varauksella...  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #183 : 25.04.2017, 20:34:47 »
Olisi hommattu S40 -00 varten työn alle 12t jossa pakopesä halki ja tarkoitus 14t ahtimeksi se muuttaa.
Tuota onko volvossa muuten sama tdo4l 14t jota. 9-3ss,sc aero saabiinkin on myös laitettu? Olis ehkä sauma saada ehjä pakopesä semmosesta jos käy Volvon mitsuun.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #184 : 25.04.2017, 20:43:28 »
suoraan se ei mene, eri laippa pakosarjaan ja downpipeen

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #185 : 25.04.2017, 21:01:03 »
OK, kiitti infosta
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #186 : 14.07.2017, 19:32:12 »
Tositietäjät kertokaa miten nuo pakosiipien koot/pesän numerot vaikuttavat pesien valuihin

Tilanne on se että löytyy yksi TD04L T25-laipalla mikä pitäisi päivittää HL-siivelle. Itse siipi löytyy jo, mutta pystyykö pakopesän sorvaamaan HL-siivelle? Mitäköhän tämmöinen operaatio ylipäätään kustantaa?

Vai olisiko viisaampaa ostaa saabin pakopesä, joka on pienempi numeroltaan, mutta valmiiksi HL-siivellä ja koettaa portata se. Saako vaikkapa 5# pesästä portattua 7# vastaavan vai onko eroa muuallakin kuin kanavan valussa. Saabpiireistä löytyvän tiedon mukaan 5# pesä ei riitä yli 300hv, joten tavoitteesta puuttuu 50hv.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #187 : 16.07.2017, 12:14:21 »
Luulisin että molemmat vaihtoehdot käy mutta halvemmalta kuulostaa ostaa siivelle sopivan pesän ja sitä vähän portata.

Tarinan mukaan pakopesän koko on yhtä kuin nielun koko neliösenteissä joten 5 -> 7 ei vaatisi kauheesti porttaamista. Saattaa kuitenkin olla muitakin pieniä eroja.
142

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #188 : 04.11.2017, 15:01:57 »
Mitenkäs se näiden turbojen tasapainotus hoidetaan, kuka tekee ja missä ?

Huoltosarjoja ja osia saa kyllä helposti eBay:sta Mitsun puhaltimiin, eikä kummoinen homma ole purkaa ja kasata, mutta täytyyhän se sen jälkeen jotenkin saada tasapainotettuakin...kummastuttaa kun kukaan ei mainitse siitä mitään ?

Vai meneekö porukka tosiaan vaan tyyliin "tuurilla ne laivatkin seilaa" ?  :o
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #189 : 04.11.2017, 16:45:12 »
Mitenkäs se näiden turbojen tasapainotus hoidetaan, kuka tekee ja missä ?

Huoltosarjoja ja osia saa kyllä helposti eBay:sta Mitsun puhaltimiin, eikä kummoinen homma ole purkaa ja kasata, mutta täytyyhän se sen jälkeen jotenkin saada tasapainotettuakin...kummastuttaa kun kukaan ei mainitse siitä mitään ?

Vai meneekö porukka tosiaan vaan tyyliin "tuurilla ne laivatkin seilaa" ?  :o

ASDHäkkinen vastasi 70€, siitä on kuitenkin aikaa jonkun verran.

Itse olen vaihtanut suoraan tilalle tämmöstä https://www.ebay.com/itm/Original-Melett-UK-turbocharger-cartridge-Volvo-940-960-2-3-134-155-165-bhp/192308085196?hash=item2cc67481cc:g:6F4AAOSwugtZvNVq

Vaikuttaa ihan laadukkaalta hintaan nähden eikä tarvitse purkaa keskiöta ja kasata uudestaan tasapainotuksen jälkeen (aika tarkka homma).

Käsittääkseni tämä tasapainotus koski siis akseli ja siivet ilman laakeripesää.
142

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #190 : 20.01.2018, 15:12:52 »
Olen laakeroinut muutaman turbon ilman tasapainoitusta. Kasaa keskenään samaan asentoon ne potkurit ja tarkistaa huolella että niistä ei puutu paloja.

Osat ovat jo yksinään tasapainossa ja uusissa turboissa tehdään tarkistustasapainoitus kokoonpanossa ja viimeistelypuntitus voidaan koneistaa keskimutteriin.
 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #191 : 21.01.2018, 00:08:37 »
Olen laakeroinut muutaman turbon ilman tasapainoitusta. Kasaa keskenään samaan asentoon ne potkurit ja tarkistaa huolella että niistä ei puutu paloja.

Osat ovat jo yksinään tasapainossa ja uusissa turboissa tehdään tarkistustasapainoitus kokoonpanossa ja viimeistelypuntitus voidaan koneistaa keskimutteriin.

Suosittelen vahvasti käyttämistä silti tasapainotuksessa JOS vähänkään pidempiaikaista autoa haalimassa.

Ongelma ei ole se, että vispaisi koko ajan. Vaan jollain tietyllä nopeudella voi resonoida öljykalvon pois laakereilta. Voin tietenkin olla väärässäkin...

Mutta 60€ tasapainotus (HKI lisää luultavasti), ja ulkomailtakin kysyttynä (turbopajoista) kannattaa tehdä, on niissä silti aina heittoa.
Omastaankin pistin uutta imusiipeä ja pakosiiven "mutterista" oli lähtenyt neljäsosa... :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #192 : 07.03.2018, 08:13:22 »
Mistä ootte hankkinu noita mitsun huolto sarjoja? Tarttis td04-13c saada huollettua mutta ebay.stä kun nopee selasin niin löytyy vaan 13T sarjoja mutta sopiiko se tohon?

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #193 : 23.03.2018, 12:51:23 »
Paljonkos turbon akselissa saa olla päittäisvälystä? Ilmeisesti öljy sitten keskittänee akselia jonkun verran...? Koitin vaan tuosta omasta Ceestä jolla ajettu vähän yli 300tkm niin vähän se siellä liikkui. Akselin suuntaisesti ei liikkunut ollenkaan. TD04HL-13G luki lätkässä, mistähän saisi uuden bolt-on hyrrän halvalla jos alkaa tuo vanha poikimaan?
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #194 : 23.03.2018, 14:31:41 »
Paljonkos turbon akselissa saa olla päittäisvälystä? Ilmeisesti öljy sitten keskittänee akselia jonkun verran...? Koitin vaan tuosta omasta Ceestä jolla ajettu vähän yli 300tkm niin vähän se siellä liikkui. Akselin suuntaisesti ei liikkunut ollenkaan. TD04HL-13G luki lätkässä, mistähän saisi uuden bolt-on hyrrän halvalla jos alkaa tuo vanha poikimaan?
Käytännössä mikäli sormin tunnet välystä päittäin niin silloin sitä on liikaa. sivuttain taas karkeasti jos siivet ei pääse koskettamaan pesiin niin välys on ok
« Viimeksi muokattu: 23.03.2018, 14:33:42 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Proturbo  Autodiagnoosi