Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

ZF GS6-53DZ vinokoneeseen

  • 21 Vastauksia
  • 13938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« : 17.08.2017, 21:17:55 »
Eli ZF GS6-53DZ laatikon sovittaminen 740 volvoon kiinnostais jotkut noita hitsatulla kopalla käyttääkin mutta saakos näihin mistään kytkinkopan sovite levyä?
Omasta mielestä olisi parempi jos ei tarviis hitsata.
Mitä muita laatikoita noihin on soviteltu?pitää olla 5 tai 6 vaihteinen ja ylivaihteella ja kestää tehoa.
M90 olisi helppo laittaa mutta mielusti laittaisin järeämmän laatikon suoraan

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #1 : 18.08.2017, 06:45:20 »
Välilaipalla ongelmaksi tulee  kytkinakselin etäisyys.  Se on jo ilman koppaa melkein 4cm sisempänä kuin Volvossa.

Minun hitsaamiin laatikoihin annan takuun hitsaussauman kestävyydelle, lisäksi teen ne firmani nimissä niin vastuu on suurempi kuin
pimeenä tekevillä. 


Jos epäilet hitsauksella tehtyä muutosta jotenkin niin esim. minulla on kolmessa autossa itsellä tuollainen paikallaan.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #2 : 18.08.2017, 12:10:01 »
Mulla ollut boostin hitsaama GS6-37DZ syksystä 2013 ja toimii ongelmitta.
Suosittelen hitsausta.

1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #3 : 18.08.2017, 16:23:19 »
Lensulle 5/5 tähteä, toimi mullakin BMW aski mikä oli hitsattu. Suosittelen.  :)

EDIT: On se vieläkin kaverilla ajossa, eli toimii eikä toimi.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #4 : 18.08.2017, 20:07:45 »
Tämmönen pikku kyssäri;
Tunnistaako esim. Boostin hitsaaman laatikon jotenkin kyläsepän tekeleestä? Oma 5V ZF on ymmärtääkseni Boostilla tehty, mutta olishan se kiva varmistua asiasta  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #5 : 18.08.2017, 23:36:54 »
Ei varmaan mutta isoksi pirratut pultinreiät, rumat saumat tai kiero asennuspinta lienee aika hyviä varoitusmerkkejä, siis sen kyläsepän tekeleestä...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #6 : 22.08.2017, 06:17:35 »
Mun tekeleen eroittaa leveästä hitsaussaumasta ulkopuolella, sekä sisäpuoli hitsattu, lohkon pinta on plaanattu hitsauksen jälkeen ja mahdollisesti näkee tiivisteliiman jäljen ,koska mun tekemät laatikot on kaikki ollu purettuna.

Kiitos muuten kehuista :)

« Viimeksi muokattu: 22.08.2017, 06:22:10 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #7 : 22.08.2017, 11:08:47 »
No täten täsmäis teikäläisen muokkaamaksi  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #8 : 13.10.2017, 09:50:55 »
Hyvä.

Tuosta GS6-53  askista vielä sen verran että minun tiedossa ei ole yhtäkään tapausta että olisi moinen saatu rikki ja tarkoitan rikkoutumisella että hammasratas tai akseli olisi mennyt.

Noita on ollut käytössä Driftereissä, maili laitteissa ja kiihdytyspuolella yms.   Ja tehoa on ollut käytössä yli 1000hv

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #9 : 20.11.2017, 13:18:21 »
Tämmönen pikku kyssäri;
Tunnistaako esim. Boostin hitsaaman laatikon jotenkin kyläsepän tekeleestä?
tämähän tarkoittaa sitä että jos herra boost tekee kotitallissa omiin nimiin sovituksia, on jälki heti huonompaa kyläsepän jälkeä.
kenenkään asennuksiin kantaa ottamatta mutta mullakin ois pikku kyssäri..mikä tekee kotitallissa tehdyt osat aina niin paskoiksi kyläsepän tekeleiksi. Tunnen näitä "kyläseppiä" jotka tekee kotitallissa parempaa jälkeä kuin moni yritys..ja vieläpä 4 kertaa halvemmalla.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #10 : 20.11.2017, 16:35:58 »
tämähän tarkoittaa sitä että jos herra boost tekee kotitallissa omiin nimiin sovituksia, on jälki heti huonompaa kyläsepän jälkeä.
kenenkään asennuksiin kantaa ottamatta mutta mullakin ois pikku kyssäri..mikä tekee kotitallissa tehdyt osat aina niin paskoiksi kyläsepän tekeleiksi. Tunnen näitä "kyläseppiä" jotka tekee kotitallissa parempaa jälkeä kuin moni yritys..ja vieläpä 4 kertaa halvemmalla.

En ihan sitä tarkoittanut. Tollasen kytkinkopan muutoskaan kun ei ole ihan nipsnaps-homma vaikka niin voisi luullakkin.
Helpottaa myös esim. lootaa myydessä jos tekijällä on nimeä...

Näitä vaan on enemmän kun kerran käynyt täälläkin foorumilla että joku "tuttu" teki halvalla, tulee romua eikä kaveria saa kiinni enää.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #11 : 29.11.2017, 07:11:39 »
Minä en väitä että jonkun muun tekele olisi huono mutta tiedän hyvinkin kuinka alumiini muuttaa muotoaan hitsatessa. Olen myös oppinut hitsaustyylin, jolla estetään paha muodon muutos, sitä tyyliä ei tiedä perus alumiinihitsari.

Testannut olen muutamaa eri lisälänkaa ja kytkinkoppaa ei kannata hitsata normaali langalla. Kyse on valualumiinista, joka on hyvinkin paljon eri tavaraa hitsata kuin normaali alumiini levy. Lisäksi yhdistetään täysin eri materiaaleja keskenään, joista ei tarkkaa tietoa ole mitä ne pitää sisällään.
 
Tietääkseni kovin moni kyläseppä ei pura esim. ZF laatikoista koppaa irti koneistuksien ja hitsauksien ajaksi, minä puran.  Samalla pystyn tarkistamaan laatikon yleiskunnon.
On tapauksia joissa on Ebay kautta ostettu halvin mahdollinen laatikko ja kun puran kopan irti huomaan välittömästi että vaihteisto on viallinen ja vaihteisto on parhaissa tapauksissa pystytty vaihtamaan ehjään.

Esim. 5v zf vaihteistoissa on vaihde tuntumaan vaikuttavia osia jotka jumiutuvat, minä korjaan ongelman samalla kun puran /kasaan vaihteiston. 

Minun kautta ostetut vaihteistot saavat toimintatakuun sitä tuskin kyläseppä antaa?
Minun vaihteistot pitävät sisällään nykyisin rosteri kyltin, josta erottaa onko minun tekele vai jonkun muun.

 
« Viimeksi muokattu: 29.11.2017, 07:13:33 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #12 : 29.11.2017, 09:31:53 »
Minä en väitä että jonkun muun tekele olisi huono mutta tiedän hyvinkin kuinka alumiini muuttaa muotoaan hitsatessa. Olen myös oppinut hitsaustyylin, jolla estetään paha muodon muutos, sitä tyyliä ei tiedä perus alumiinihitsari.

Testannut olen muutamaa eri lisälänkaa ja kytkinkoppaa ei kannata hitsata normaali langalla. Kyse on valualumiinista, joka on hyvinkin paljon eri tavaraa hitsata kuin normaali alumiini levy. Lisäksi yhdistetään täysin eri materiaaleja keskenään, joista ei tarkkaa tietoa ole mitä ne pitää sisällään.
 
Tietääkseni kovin moni kyläseppä ei pura esim. ZF laatikoista koppaa irti koneistuksien ja hitsauksien ajaksi, minä puran.  Samalla pystyn tarkistamaan laatikon yleiskunnon.
On tapauksia joissa on Ebay kautta ostettu halvin mahdollinen laatikko ja kun puran kopan irti huomaan välittömästi että vaihteisto on viallinen ja vaihteisto on parhaissa tapauksissa pystytty vaihtamaan ehjään.

Esim. 5v zf vaihteistoissa on vaihde tuntumaan vaikuttavia osia jotka jumiutuvat, minä korjaan ongelman samalla kun puran /kasaan vaihteiston. 

Minun kautta ostetut vaihteistot saavat toimintatakuun sitä tuskin kyläseppä antaa?
Minun vaihteistot pitävät sisällään nykyisin rosteri kyltin, josta erottaa onko minun tekele vai jonkun muun.
uskon että työsi laatu on priimaa, sitä en väitä.

Itse kun tutustunut volvon 8v kansiin ja noita tullut paljon tehtyä niin särähtää aina korvaan tuo "kyläseppä". Tietysti niitäkin on ketkä tekee sinneppäin mutta heiltä tuskin montaakaan tuotetta sen jälkeen ostetaan. Itse olen hyvinkin tarkka siitä että mitään kuoppia tai ylimääräisiä jälkiä ei jää..ja olen ilmeisesti kyläseppä, koska leipätyö ei ole kansien teko, tuo on vaan harrastus.

Ettei menisi ihan offtopiciksi niin kysytään että mites riittää kytkinakselin pituus b5254+m45 yhdistelmässä? Ja onko tuossa jotain muuta huomioitavaa?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #13 : 30.11.2017, 14:01:54 »
Kyllä akselin pituus riittää.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #14 : 11.04.2018, 23:43:20 »
Itellä alkaa m90 3-vaihde vetää viimesiä ja seuraavaksi aattelin laittaa bemarin ZF tilalle. Tällä hetkellä vauhtiksena pottapyörä ja sre763 sintterilevyllä. Minkölainen homma on tohon komboon asetella bemarin laatikkoa?

 

RallyBaron  Samppasport