Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.

  • 83 Vastauksia
  • 23113 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #45 : 29.09.2017, 13:24:07 »
Kaikin paikoin ei riitä vaimennus teho vakioiskareissa noille Eibacheille. Mitkä iskarit tullenee Eibachin setissä jossa nämä jouset on?
Vielä tuosta vaimennuksesta kun nyt tullut ajettua vähä enemmän. Uudella asfaltilla ei kuulu rengasääniä ollenkaan ja moottoriäänet vaimentuivat kanssa selvästi. Nyt alkaa olemaan sellainen kuin se olisi pitänyt olla jo tehtaalta tullessa. Kannattaisi valmistajan myydä vaimennuspaketti vaikka erillisenä 100e hintaan. Muuallahan sitä ei tarvitse kuin näillä meidän tiellä.

Itse laittaisin varmaan Bilsteiniltä B8:aa noiden Eibachien kaveriksi. Taitaa olla ns. pehmein madallusjousille suunnattu iskunvaimennin.
Täällä samoja havaintoja vaimennuksesta, menee uudella asfaltilla käytännössä äänettömästi, ja kovemmissa vauhdeissa vain tuulen suhinat lisääntyvät. Ennen niitä ei huomannut. Vanhalla ja karkealla asfaltilla rengasäänet puskevat edelleen läpi
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #46 : 29.09.2017, 20:58:25 »
Mä olen tsekannut Bilsteinin B8:ia ympäriinsä mutta tuntuvat olevan kovissa hinnoissa. Tuossa edullisimmat tähän mennessä: https://www.auto-trend.net/shop/-Bilstein/Volvo-/index.html?c=62963&pId=274223.DK.35-143611-35-143628-24-143646.C-B8-S60-II-20-T-D3-D4-D5-DRIV
Noihin hintoihin verrattuna BC:n tai D2:n coilisetti tuntuu jo paljon edullisemmalta. D2:sta kyselin Futurezilta samalla säädettävien tukivarsien kanssa mutta vielä ei ole vastausta kuulunut. BC:ltä saisi hyväksyntäpaperit suoraan myös awd:hen mutta ovat originaalilla etupään yläpäillä. D2:n sivuilla taas on maininta että kaikki mallit fwd jos ei muuten mainittu (kuten 60-sarja) mutta niissä pitäisi olla uniball-yläpäät.

D2:sta on ehkä jopa parempia kokemuksia aiemmasta elämästä vs. BC mutta jos muutosta varten ei papereita tule niin homma ui suohon. Täytyy vielä selvitellä vaihtoehtoja...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #47 : 29.09.2017, 21:34:15 »
Mä olen tsekannut Bilsteinin B8:ia ympäriinsä mutta tuntuvat olevan kovissa hinnoissa. Tuossa edullisimmat tähän mennessä: https://www.auto-trend.net/shop/-Bilstein/Volvo-/index.html?c=62963&pId=274223.DK.35-143611-35-143628-24-143646.C-B8-S60-II-20-T-D3-D4-D5-DRIV
Noihin hintoihin verrattuna BC:n tai D2:n coilisetti tuntuu jo paljon edullisemmalta. D2:sta kyselin Futurezilta samalla säädettävien tukivarsien kanssa mutta vielä ei ole vastausta kuulunut. BC:ltä saisi hyväksyntäpaperit suoraan myös awd:hen mutta ovat originaalilla etupään yläpäillä. D2:n sivuilla taas on maininta että kaikki mallit fwd jos ei muuten mainittu (kuten 60-sarja) mutta niissä pitäisi olla uniball-yläpäät.

D2:sta on ehkä jopa parempia kokemuksia aiemmasta elämästä vs. BC mutta jos muutosta varten ei papereita tule niin homma ui suohon. Täytyy vielä selvitellä vaihtoehtoja...

Tuohon hintaan melkein ajattaa jo asentamaan säädettävää sarjaa alle kun hintaero on mitätön. Motonetistä saa sport-iskunvaimentajaa halvemmalla ja jostain lukenut/kuullut että se olisi Bilsteinin B4. Voin olla tuon suhteen väärässäkin
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #48 : 30.09.2017, 07:35:56 »
Aivan, samaa mieltä. Mun mielestä Bilsteinillä B4 on normaali tarvikevaimennin, B6 sporttiversio ja B8 sportti lyhennettynä. Kaipa tuo B6 toimis jotenkin lievästi madalletussa ja on varmaan edullisempi mutta itse haluaisin nimenomaan B8:t tai sitten menee suoraan coilisarjaksi.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #49 : 01.10.2017, 16:54:13 »
En jaksanut odotella vastauksia, laitoin aamulla tilaukseen Hardracen palikat briteistä: http://www.ebay.co.uk/itm/Hardrace-Rear-Camber-Kit-Hardened-Rubber-Volvo-S60-V60-10-XC60-08/322499137376?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Toivottavasti lähetys ei kestä älyttömän kauan. Näiden lisäksi tulee etutolppiin uudet yläpäät kun apparin puolelta on antautunut. Sitten kulmat kondikseen niin luulisi menevän taas hetken aikaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #50 : 02.10.2017, 12:02:44 »
En jaksanut odotella vastauksia, laitoin aamulla tilaukseen Hardracen palikat briteistä: http://www.ebay.co.uk/itm/Hardrace-Rear-Camber-Kit-Hardened-Rubber-Volvo-S60-V60-10-XC60-08/322499137376?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Toivottavasti lähetys ei kestä älyttömän kauan. Näiden lisäksi tulee etutolppiin uudet yläpäät kun apparin puolelta on antautunut. Sitten kulmat kondikseen niin luulisi menevän taas hetken aikaa.
Ois teinnyt ni oisit saanut laittaa 2 srj samantien. ;) Mitkä iskarit lienee alkuperäisen R-desing alustan kanssa kun ovat eri numerolla kuin tavalliset.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3470
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #51 : 02.10.2017, 13:13:24 »
No prkl, eipä tullut mieleen. Jos olisivat Futurezilta vastanneet niin olis voinut kysyä kimppatilausta jos olis saanut jotain rapanttia. Tälläkin foorumilla on jo muutama 60-sarjalainen hieman madallettuna. Iskarit on mun arvauksen/muistin mukaan Sachsin valmisteita.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #52 : 04.10.2017, 18:32:08 »
Talvivanteen sopivuutta kun kokeilin, niin raotettua sisälokasuojaa siinä samalla. Ei ollut sielläkään korinpuolelle mitään vaimennusta ja onttoa peltiä kun koputtelin. Yksi varma paikka siis tuolla kun vaimentaa. Ensin meinasin kun siinä oli tasaisia kohtia että josko samaa vaimennusmattoa kuin sisällekkin tuonne. Täytyy tutkailla että kävisikö tuo matto tuonne kun suojassahan se siellä on ja kun sen saa puhtaaseen pintaan ei lähde kuin sormenpään kokoisina palasina irti. Toinen vaihtoehto voisi olla sivellä noise killeri tms tuonne.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #53 : 07.10.2017, 15:20:30 »
Aamusellaan laittelin STP mattoa lokasuojiin. Jälleen yksi askel parempaan suuntaan. Desibelimittarin mittari näyttämät 80kmh/ 100kmh  69/70. Asfaltti karkeaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #54 : 07.10.2017, 15:54:08 »
Aamusellaan laittelin STP mattoa lokasuojiin. Jälleen yksi askel parempaan suuntaan. Desibelimittarin mittari näyttämät 80kmh/ 100kmh  69/70. Asfaltti karkeaa.

Tarkoitatko siis sisälokasuojaa, sitä muovista niin siihen nyt laitoit?  Kun siitäkin puhuit. Miten muuten lähti nuo takapenkit irti? Nopeaa mitä tuli kokeiltua niin kahdesta kohtaa jää kiinni. Ja kuvankin löysin missä neuvotaan painamaan niitä liittimiä, mutta ei tuntunu irtoavan. Voimaa vaan enemmän?  :D  Tänään voisi melkein lisää tuota vaimennusta itsekkin pistää. Konttiin tuli jo tosiaan laitettua.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #55 : 07.10.2017, 16:03:57 »
Tarkoitatko siis sisälokasuojaa, sitä muovista niin siihen nyt laitoit?  Kun siitäkin puhuit. Miten muuten lähti nuo takapenkit irti? Nopeaa mitä tuli kokeiltua niin kahdesta kohtaa jää kiinni. Ja kuvankin löysin missä neuvotaan painamaan niitä liittimiä, mutta ei tuntunu irtoavan. Voimaa vaan enemmän?  :D  Tänään voisi melkein lisää tuota vaimennusta itsekkin pistää. Konttiin tuli jo tosiaan laitettua.
Edestä käytin sisälokasuojaa irti ja koriin liimailin mattoa. Takapenkin istuinosa irtoaa kun niitä sivussa olevia nastoja painaa ja nostaa ylös. Kun lukitus vapautuu ei voimaa kauheasti tarvi käyttää. Kokeile painaa jollain talttapäisellä työkalulla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #56 : 07.10.2017, 17:37:03 »
Edestä käytin sisälokasuojaa irti ja koriin liimailin mattoa. Takapenkin istuinosa irtoaa kun niitä sivussa olevia nastoja painaa ja nostaa ylös. Kun lukitus vapautuu ei voimaa kauheasti tarvi käyttää. Kokeile painaa jollain talttapäisellä työkalulla.

Joo. Pitääkö alkaa yrittämään irrottaa tuota, tiedä vaikka kerkeäisin hieman oviinkin nakata.


Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #57 : 07.10.2017, 19:29:50 »
Joo. Pitääkö alkaa yrittämään irrottaa tuota, tiedä vaikka kerkeäisin hieman oviinkin nakata.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Siinä on hyvä setti levitettäväksi yhteen autoon :)

Sedanissa vois kuvitella hattuhyllyn alapinnan eristäminen vaikuttavan jonkin verran  ???

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #58 : 07.10.2017, 19:49:12 »

Sedanissa vois kuvitella hattuhyllyn alapinnan eristäminen vaikuttavan jonkin verran  ???
Mietiskellyt juuri hattu hyllyn eristämistä mutta kun takaa ei kuulu enempää ääntä kun edestä niin en vielä ole tehnyt. Sen olen huomannut että kun ääntä kuulu tasaisesti edestä ja takaa niin se ei häiritse niin pahasti kuin se että jostain kuuluu ääntä pistemäisesti/enemmän kuin muualta.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #59 : 07.10.2017, 20:50:23 »
Siinä on hyvä setti levitettäväksi yhteen autoon :)

Sedanissa vois kuvitella hattuhyllyn alapinnan eristäminen vaikuttavan jonkin verran  ???

Joo kivastihan tuossa on tuota STP Black Goldia 2.3mm:sta. 9m2 yhteensä nuissa paketeissa. Varuille sitten vielä tuota  STP Gold biplastia ostin, saa laitella nuihin muoviosiin mitkä tuntuu jotkut pitävän ääntä.  Ainakin yks varma paikka on näissä ollut tuo mittariston alaosa. Entisessä S60 oli, kaverin V60 ja tässä nykyisessä. Nitisee välillä, mutta kun liikuttaa lähtee kyllä heti pois. Sekä ovipahvit kanssa mukulakivetyksellä huomaa kans, että välillä saattaa nitistä.

Painohan nuista kyllä tulee sen verran, että pystyy tulevaisuudeksi itselle perustelemaan miksi pitää saaha lisää tehoa.  ???

Keskenhän tämä vielä on reilusti, mutta muutamia välivaihe kuvia.

Takakonttihan tässä on oli melko paljas, ei tullut otettua kuvaa, mutta ei ollut ku nuo molemmin puolilla nuo yhet.



Takapenkkien alla olikin jo sitten usemmmat.


 

Futurez  Kulkukoira