Samppasport  Futurez

960 16V turbo Italo

  • 63 Vastauksia
  • 22148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #15 : 11.01.2018, 17:26:42 »
omassa ainakin vähän rallattelee tyhjäkäynnillä, vapaalla ja kytkin ylhäällä painelaakeri, oli sitte käytetty tai tuliterä. Molemmat sachs tekeleitä.

Aika normaali juttu tuntuu olevan monessakin autossa että kovalla vauhtipyörällä rallattaa laatikot omiaan tyhjäkäynnillä. Tämän auton M90 oli ainakin minulta lähtiessään varsin lievä tapaus omaan korvaan.

Harmi että tekniikan kanssa tuli ongelmia, oliko vanhakin hihna? :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #16 : 11.01.2018, 17:46:43 »
Oho, nyt oli pska homma.

Harmi että tekniikan kanssa tuli ongelmia, oliko vanhakin hihna? :-\
Jos apopse ei ole vaihtanut niin se on sun asentama, eli vuodelta 2014? Sitähän ei toki tiedä vielä oliko hampaiden lähtö tässä syy vai seuraus ???
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #17 : 11.01.2018, 18:14:15 »
Kyllä tuo laatikko välillä rallattaa melko äänekkäästi niin on se äänekkäämpi kuin valtaosa vinokoneen m90:peistä, ainakin mitä minä oon nähny. Pikkusenhan ne taitaa rallattaa jokainen, mutta tuo kuuluu selvästi koneen käyntiäänenkin yli :-\

oliko vanhakin hihna? :-\
Jos apopse ei ole vaihtanut niin se on sun asentama, eli vuodelta 2014?
En oo vaihtanu hihnaa. Ennen meinasin että kesällä jakopään tekisin kun oon siinä käsitykses ollu, että edellisessä koneremontissa jakopää on tehty eli juurikin tuolloin 2013-2014.

Tuostahan nyt ei satavarmaksi voi sanoa että onko tuhon aiheuttanu hihna vai venttiili. Itse epäilisin venttiiliä syystä että tuosta hihnasta on lähteny niin monta hammasta kerralla niin jokuhan tuon koneen on äkillisesti pysäyttäny.
Eipä se kone ei tällä hetkelläkään pyöri johtuen palotilassa olevasta venttiililautasesta ;D
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #18 : 11.01.2018, 20:22:46 »
Osanotot, niin se petti just omastakin italosta öljypumpun pultti ja remmi hyppäsi pois. Saa nähdä kuinka silppua tuli.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #19 : 11.01.2018, 21:06:51 »
Ajattele asiaa näin: se jätealakerta on nyt oikeasti jätettä, kannesta saa melko varmasti hyvän kun vaan rapsii ohjarit ja venat uutta, ohjarit on kuitenkin jo muutonkin väljät niin tulee nyt sitten hyvä. Ja samalla kun konetta levittelee lattialle niin TD05-sarjan mitsu sinne koneen kupeeseen, suosittelen lämpimästi jollei tykkää vinguttimista ja muulinpotkusta @4000rpm. Aivan loistava autoon, jolla ajetaan joka päivä.

Vituttaahan tuo, mutta nyt kun rupeaa touhuamaan eikä jää tuleen makaamaan niin ens kesänä ajetaan!  :3/4 jättää sen:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #20 : 11.01.2018, 21:22:11 »
Ajattele asiaa näin: se jätealakerta on nyt oikeasti jätettä, kannesta saa melko varmasti hyvän kun vaan rapsii ohjarit ja venat uutta, ohjarit on kuitenkin jo muutonkin väljät niin tulee nyt sitten hyvä. Ja samalla kun konetta levittelee lattialle niin TD05-sarjan mitsu sinne koneen kupeeseen, suosittelen lämpimästi jollei tykkää vinguttimista ja muulinpotkusta @4000rpm. Aivan loistava autoon, jolla ajetaan joka päivä.

Vituttaahan tuo, mutta nyt kun rupeaa touhuamaan eikä jää tuleen makaamaan niin ens kesänä ajetaan!  :3/4 jättää sen:
Öö, ei kai B230 öljyruiskuilla ole jätealakerta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #21 : 11.01.2018, 21:27:04 »
Öö, ei kai B230 öljyruiskuilla ole jätealakerta?
Argh! Muisti pettää, pahoitteluni tästä. Tottakai minä pidin tuota konetta B204:sena. Mun huono  :-[
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #22 : 11.01.2018, 23:00:10 »
Osanotot, niin se petti just omastakin italosta öljypumpun pultti ja remmi hyppäsi pois. Saa nähdä kuinka silppua tuli.
Auts! Mikä näis italialaasis just nyt on kun päättävät hajota :P

kannesta saa melko varmasti hyvän kun vaan rapsii ohjarit ja venat uutta, ohjarit on kuitenkin jo muutonkin väljät niin tulee nyt sitten hyvä. Ja samalla kun konetta levittelee lattialle niin TD05-sarjan mitsu sinne koneen kupeeseen, suosittelen lämpimästi jollei tykkää vinguttimista ja muulinpotkusta @4000rpm. Aivan loistava autoon, jolla ajetaan joka päivä.

Riippuu nyt ihan kuinka pahaksi ykkösen palotila on menny kannesta tuos rytäkäs. Jos nyt se on siltä osin vielä pelastettavissa niin tottakai täydellinen kansiremontti ;)

Kyllä mä sen ahtimen jossain välissä päivitän suurempaan :D kolmen sadan paremmalle puolelle tarkotus olis päästä, mutta laitetaan tuo nyt ensin kuitenki edes ajokuntoon (toivottavasti kesäksi)
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #23 : 12.01.2018, 20:55:09 »
Tuossa on kyllä se helpottava asia, että siellä on jo tehty se jätealakerran heitto romuun ja muutoinkin tuo on ns valmiiksi paranneltu, niin samanlaisten osien (pl. nyt ehkä ne h-profiilit?) heittäminen tilalle on varsin klik-klok-homma, eikä onneksi vielä ihan kohtuuttoman kallistakaan. Kyllä sen kesäksi ajoon tekee jos ei samalla lähde tekemään monia päivityksiä. Itse odottelen tässä jännityksellä, millonka vastaavasta vermeestä porsii jakopää kun sitä on tullut vähän pyöritettyä ylärekisterissäkin nuita takarenkaita rikkoessa  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 960 -91 16V turbo Italo /moottoririkko
« Vastaus #24 : 02.03.2018, 19:25:54 »
Hankintoja

Ostimpa sitte kokonaisen B234ähvä moottorin, josta teurastan ainakin kannen tuohon paskana olevaan moottoriin ::) Saapahan ainakin B204 kannen vaihdettua isolohkomalliin



Sekä säädettävät nokkapyörät ja jenkkivilkut S*


Itse autolle ei ole juuri mitään tapahtunut, kohta pitäisi koneen nostoon ruveta kunhan pihalla tarkenee *kahvia->
« Viimeksi muokattu: 08.07.2018, 14:45:31 kirjoittanut apopse »
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 -91 16V turbo Italo
« Vastaus #25 : 07.03.2018, 11:12:48 »
Tuossa on kyllä se helpottava asia, että siellä on jo tehty se jätealakerran heitto romuun ja muutoinkin tuo on ns valmiiksi paranneltu, niin samanlaisten osien (pl. nyt ehkä ne h-profiilit?) heittäminen tilalle on varsin klik-klok-homma, eikä onneksi vielä ihan kohtuuttoman kallistakaan. Kyllä sen kesäksi ajoon tekee jos ei samalla lähde tekemään monia päivityksiä. Itse odottelen tässä jännityksellä, millonka vastaavasta vermeestä porsii jakopää kun sitä on tullut vähän pyöritettyä ylärekisterissäkin nuita takarenkaita rikkoessa  ::)
Kun nyt kahteen otteeseen oikeen mainitsit tuon jätealakerran niin kerroppas nyt mikä siitä b204ft lohkosta tekee niin huonon?
Pienempi iskutilavuus tietysti vrt. b230, mut tuossahan on vakiona öljyruutat ja isotuottosempi öljypumppu.
Lisäks turbobricksin tietopaketin mukaan takomännät ja 13mm kanget ynnä loiskelevy, jonka hyödystä voi olla montaa mieltä.

Se kuuluisa öljypumpun pyöräkö tästä tekee jätettä?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -91 16V turbo Italo /moottoririkko
« Vastaus #26 : 07.03.2018, 22:19:09 »
Anteeksi jatkuva off-topiccaus tässä, mutta yritän tiivistää: mm se öljypumpun ratas, tasapainoakselin hihnojen/kiristimien kanssa tasaisesti ilmenevät ongelmat eri käyttäjillä, kaikki apulaitteet/koneenkumit jne erilaisia kun kasitapissa niin mitään huolto-osaa ei saa hyllystä, ja tilavuus ehkä turbon tapauksessa on suurimpia juttuja. Tuo loiskelevyjuttu onkin uutta, onkos tästä jotain lisäinfoa ja liittyykö se jotenkin siihen erikoiseen öljypumppuun, tai sen oletettavasti erilaiseen imusihtiasiaan?


Jos tuo 234F kansi menee tähän, kannattanee harkita ohjareita jne uusiksi kun se irti on. Itseäni jäi harmittamaan kun vaihdoin vain venakumit ja läppäsin venttiilit, oli vaan melki kaikki ohjurit hitusen väljiä niin jälkikäteen todeten oli kyllä tosi tyhmää kasata vanhoilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -91 16V turbo Italo /moottoririkko
« Vastaus #27 : 07.03.2018, 22:27:41 »
Yhden 2l turbon alakerran oon purkanut joskus vuosia sitten ja siinä oli muistaakseni koko lohkon pituudelta ja leveydeltä loiskelevy.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 -91 16V turbo Italo /moottoririkko
« Vastaus #28 : 07.03.2018, 23:09:19 »
Anteeksi jatkuva off-topiccaus tässä, mutta yritän tiivistää: mm se öljypumpun ratas, tasapainoakselin hihnojen/kiristimien kanssa tasaisesti ilmenevät ongelmat eri käyttäjillä, kaikki apulaitteet/koneenkumit jne erilaisia kun kasitapissa niin mitään huolto-osaa ei saa hyllystä, ja tilavuus ehkä turbon tapauksessa on suurimpia juttuja. Tuo loiskelevyjuttu onkin uutta, onkos tästä jotain lisäinfoa ja liittyykö se jotenkin siihen erikoiseen öljypumppuun, tai sen oletettavasti erilaiseen imusihtiasiaan?
Tuo öljypumpun ratas tuntuu olevan akilleen kantapää joo. Mut päivitetty ratas Volvolta ja 12.9 pultilla liiman kanssa kiinni luulis olevan toimiva ratkasu siihen. Tasapainoakselien hihnan voi näpätä pois niin pääsee siitä riskistä.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 960 -91 16V turbo Italo /moottoririkko
« Vastaus #29 : 08.03.2018, 08:51:18 »
Jos tuo 234F kansi menee tähän, kannattanee harkita ohjareita jne uusiksi kun se irti on.

Kanteen tulee uudet venat, ohjurit, kumet ja jouset :)
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo