Kulkukoira  Proturbo

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #225 : 11.07.2018, 18:06:36 »
Ajattelin kokeilla vaihtoehtoa missä päittäisvälys ei kiinnosta lopputuloksessa. :D
Vai onko joku huomannut että tulee ongelmaa jos sitä on liikaa?

Stefan vaihdoin jo toiseen jakajan runkoon. Tein rälläkällä hylsystä hienon erikoistyökalun ja lämmitin akselia minitoholla. Lähti melkeinpä helposti.





Sit ootellaan loppuja osia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #226 : 11.07.2018, 18:53:52 »
OT:
Jäähdyttämiseen parasta on hakea jostain liikkeestä (biltema, motonet, puuilo, prisma....) atk-vehkeiden puhdistukseen tarkoitettua, palamatonta painekaasua purkissa.

Purkkia kun ravistaa ja kääntää ylösalaisin, tulee ihan pirun kylmää pillin päästä ja purkki jäätyy tukkoon muutamissa sekunneissa. Parhaillaan olen mitannut melkein -90 astetta ir-mittarilla kun leikin moisella pullolla.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #227 : 11.07.2018, 18:59:20 »
OT:
Jäähdyttämiseen parasta on hakea jostain liikkeestä (biltema, motonet, puuilo, prisma....) atk-vehkeiden puhdistukseen tarkoitettua, palamatonta painekaasua purkissa.

Jatketaan OT:ta sen verran että ainakaan bilteman paineilmapurkeissa ei tuo kikka toimi. Ovat laittaneet jonkun suojahärpäkkeen tapaisen sinne pullon sisään, joka estää tuon.

Kokeiltu on.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #228 : 11.07.2018, 19:08:37 »
Würth paineilma pullosta vielä tulee pakkasta. Käytän töissä laatikon viikossa pelkästään osien pakastamiseen.

Ite stefan vaihtoon tai pyörijän tapin poistoon latta viilapenkkiin jossa päässä upotus rungon muotoon eli puolikaari jossa pohjalla ura johon tappi putoaa. Itse rungon kiinnittää yhdellä ruuvilla lattaan. Ei tarvii kolmea kättä ja korvassa koukkua.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 19:12:53 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #229 : 11.07.2018, 19:31:12 »
Utelias kysymys, paljonkos maksoi ilmastointihuolto sielläpäin? :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #230 : 11.07.2018, 19:58:53 »
49€ + kylmäaine 10€/100g eli sellaisen 149-159€ Pomppas hinnat keväällä aika taivaisiin.

Mutta mulle hierottiin spesial prais onli for mii kun useamman vuoden olin töissä tuolla. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #231 : 15.07.2018, 21:11:05 »
Hikoilin tänään auton alla hioen ruosteita pois.
Epoksi lähti irti isoina paloina kaikista kohdista mistä on hitsattu, myös auton alla.


Joten rälläkkää ja teräsharjalaikkaa ja maalia. Myöhemmin vielä kiveniskumassaa kunhan tuo on kuivaa. Jospa nyt kestäisi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #232 : 16.07.2018, 15:46:39 »
Virranjakaja rempattu. En tiiä vielä vaikuttiko mihinkään mutta onpahan uutta ja puhdasta osaa.




On se jännä että tää toimi noin hirveän näköisillä syttyosilla kun kaverin polo pätki pienillä hapettumilla jakajan kannessa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #233 : 16.07.2018, 16:00:19 »
Yksi 945 tuli kerran Ulvilan reunamilta Mänttään (isän ostos), ihmeteltiin kyllä huonoa käyntiä sekä tyhjäkäynnillä että kuormittaessa, mutta myöhemmin hinta asettui ja isä haki auton ajamalla poies. Kotio tullessa sammui pihaan eikä enään käymään, uusilla tulpilla lähti vaivoin tulille ja ajoin auton talliin lisätutkimuksia vasten. Kun pata oli vähän jäähtynyt, aloin irroittelemaan jakajaa, ja kun sain alimman ruuvin löysättyä ja jakajan kansi napsahti liikkeelle, kuului *loiskis lirilori*. Hetken aikaa asialle naureskeltuani sain jakajan kannen irti, ja totesin siellä olevan vähän keskipiikin yläpuolelle asti levää  ;D. Oli tainnu jo tovin olla vettä siellä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #234 : 16.07.2018, 16:56:35 »
Pitääköhän tuo ottaa huomioon kun konehuonetta pesee? :o

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #235 : 16.07.2018, 17:13:10 »
Pitääköhän tuo ottaa huomioon kun konehuonetta pesee? :o



Lasket vettä pakosarjan puolelta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #236 : 24.07.2018, 17:24:20 »
Öljyt (Gulf Formula G 5w-40) ja suodatin (Volvo) vaihtui tänään 401500km. Ois voinu aiemminkin, ei ne enää öljyiltä tuntunu.

Jahas, mua salakuvattiin :D. Öljykanisteri on totalin mutta sinne otettiin tynnyristä Gulfia.


« Viimeksi muokattu: 25.07.2018, 01:28:31 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #237 : 27.07.2018, 18:30:52 »
No eihän siinä mennykkään kauaa. Olivat unohtaneet tilaukseni ja kyselysähköpostin lähetettyäni lähti samana päivänä :idiot2:.

Eli 600cc ev14.

Polttoainesuodattimen kun sais vaihdettua, sitten nämä ja sitten säätöä. Suodattimen banjopultit ovat vaan umpijuntturissa ja epäilen että jotain hajoaa ennenkuin irtoaa. Jos hakisin ikh:lta pari banjoliitintä ja leikkaisin letkuista vanhat irti?

Vai ostaisinko uuden suodattimen letkulähdöillä ja letkut suoraan klemmareilla siihen?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #238 : 05.08.2018, 11:41:32 »
Vihdoin mulla on talli jossa on mahdollisuuksia pitää autot kunnossa. S*
Pitihän sitä heti mennä testaamaan :D

Koho jumittaa tankissa jatkuvasti. Joskus auttaa tankin koputtelu joten siellä se vika on.


Pari tuntia meni että sain tankkilaitteen käsiin. Ei yksikään osa lähtenyt suosiolla irti, klemmaritkin piti pihdeillä nitkuttaa poikki.

Mutta sieltä löytyikin vikaa kun tutkin. Kohon sisällä on kaksi metallitankoa joiden ympärille on pyöritetty vastuslanka. Toinen näistä tangoista oli irti ja jäi ylös kun koho meni alas.


Nippusiteellä sain sen pysymään paikallaan ja ainakin käsissä koho tuntui toimivan ihan hienosti. Uusilla klemmareilla takaisin kasaan ja kokeilemaan.


Mutta eihän se toiminut. Mittari näyttää edelleen 1/2 tankkia vaikka se on lähes tyhjä. Kai tuo pitää vaihtaa joskus :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #239 : 06.08.2018, 19:02:02 »
Mittari alkoi liikkumaan. Katsotaanpa miten toimii.

Ja uutta vikaa vaihteeksi. Vaihdekeppiin tuli parin sentin välys. Lukitus ja vaihteiden valinta toimii normaalisti mutta keppi lonksuu valitussa asennossa. Jotain taisi hajota kepin juuresta :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Futurez  Kulkukoira