Samppasport  Futurez

Akun lataus

  • 100 Vastauksia
  • 38537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun lataus
« Vastaus #60 : 14.01.2018, 13:10:00 »
Ei kuulemma tartte mitään nollailla. Oppii kuulemma hyvin nopeasti issekseen uudet latauskäyrät. Kovaa ajoa vain :)
Kuulitko Esson baarista?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun lataus
« Vastaus #61 : 14.01.2018, 17:07:42 »
Kuulitko Esson baarista?

Ei, auton manuaalista luin että ei tarvita huollon apua. Volvon tapauksessa se voi kyllä olla Esson baaritason juttua että siinä mielessä olet oikeassa :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun lataus
« Vastaus #62 : 15.01.2018, 18:04:20 »
Eipä istunutkaan täydellisesti tuo korkeampi kansi. Jostain kanittaa parin millin verran niin että toisen puolen naksut ei lukitu. No paljon parempi kuitenkin kuin orggis jonka kanssa jäi sentin rako. Pitää tutkia kesällä että mistä pitää vuolla

Eikä ole mikään pakollinen toimenpide se nollaus. Manuaali on siis oikeassa. Tosin uuden mallin XC60 onkin sitten taas eri tarina
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun lataus
« Vastaus #63 : 15.01.2018, 18:35:53 »
Korjataan nyt sen verran että kuuluu kyllä tehdä. Se että se manuaalista puuttuu, niin ikävä juttu.
Se että vehkees käynnistyy ja lataa niin ei tarkoita että se toimisi niin kuin suunniteltu.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun lataus
« Vastaus #64 : 15.01.2018, 18:51:36 »
Korjataan nyt sen verran että kuuluu kyllä tehdä. Se että se manuaalista puuttuu, niin ikävä juttu.
Se että vehkees käynnistyy ja lataa niin ei tarkoita että se toimisi niin kuin suunniteltu.

Viritin ansan ja laukes välittömästi :2funny: Eli, asia on tarkistettu merkkihuollosta ja se nollaus ei ihan oikeasti ole pakollinen..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun lataus
« Vastaus #65 : 15.01.2018, 19:16:08 »
No ihan miten tahdot, (sinun?) autosihan se on

T:Merkkiliike :)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun lataus
« Vastaus #66 : 15.01.2018, 19:54:58 »
No ihan miten tahdot, (sinun?) autosihan se on

T:Merkkiliike :)

Jos minua vain oma napa ja oma auto kiinnostaisi niin en tänne kirjoittelisi. Mutta kun ideana näissä palstoissa on jakaa tietoa vähän niinkuin muidenkin kanssaihmisten hyödyksi. Eräs tärkeä pointti on torpata kaikenmaailman huuhaa. Minäpäs nyt testaan sitten tämänkin asian että onko manuaali ja merkkihuolto väärässä ja raportoin tänne sitten jos tuon akun kanssa onkelmaa tulee. Viimeksi testasin sen uskomuksen että minun tyylini käyttää webastoa ilman ylläpitolatausta tuhoaa akun parissa kuukaudessa. Kävi täysin päinvastoin. Akku toimi mainioisti vuosia eikä sitä todellakaan latailtu ulkoisilla latureilla ja lopulta möin auton pois akun ollessa tikissä. Ai niin, siinäkään ei muuten nollattu mitään kun 9 vuotta vanha akku vaihtui Exide AGM:ään jonka muuten piti olla se kaikkein huonoin akkumerkki joka hajoaa vuodessa :2funny:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun lataus
« Vastaus #67 : 15.01.2018, 20:04:55 »
No en jaksa vänkää asiasta, sitä joutuu ihan työnkin puolesta tarpeeksi. Edelleenkin vaikka autosi lataa ja käynnistyy moiteettaa ei tarkoita että se toimii niin kuin kuuluu.

Miksi luulet että sinne on kehitetty tieto akun iästä? Ihan muuten vainko?
Miksi valmistajan korjausohjeessa käsketään akun vaihto  nollata?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akun lataus
« Vastaus #68 : 15.01.2018, 21:48:24 »
Miksi luulet että sinne on kehitetty tieto akun iästä? Ihan muuten vainko?
Miksi valmistajan korjausohjeessa käsketään akun vaihto  nollata?
Epäilisin, että ikätieto on merkkiliikettä varten. Helpompi sulkea akusta aiheutuvat murheet pois yhtälöstä, kun voi katsoa tietokoneella miten vanha akku on kyseessä. Auton toimintoihin akun ikä ei taida vaikuttaa millään tavalla. Ikä kun ei ole mikään parametri mittaamaan akun hyvyyttä, varsinkaan AGM:n.

Jos oikein tulkitsin Hellan esitettä, niin akkuvahti muistaa vain 6 tuntia taaksepäin lataushistoriaa. Sen verran kun ajelee, niin taas on S&S systeemit toiminnassa ja uuden akun latauskäyrät opittuna.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Akun lataus
« Vastaus #69 : 16.01.2018, 05:33:41 »
No en jaksa vänkää asiasta, sitä joutuu ihan työnkin puolesta tarpeeksi. Edelleenkin vaikka autosi lataa ja käynnistyy moiteettaa ei tarkoita että se toimii niin kuin kuuluu.

Miksi luulet että sinne on kehitetty tieto akun iästä? Ihan muuten vainko?
Miksi valmistajan korjausohjeessa käsketään akun vaihto  nollata?
V*tuttaa tollainen päteminen.
Kerro nyt sitten mitä se vaikuttaa jos satut tietämään.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5074
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Akun lataus
« Vastaus #70 : 16.01.2018, 11:07:48 »
V*tuttaa tollainen päteminen.
Kerro nyt sitten mitä se vaikuttaa jos satut tietämään.

Jätetään ne v...uilut vähemmälle ja keskitytään aiheeseen..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa hyrysysy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun lataus
« Vastaus #71 : 04.02.2018, 14:43:30 »
Näistä mittään tiä, joten pitää kysyä (V70/ 2,4d/ 2010 ei s+s, mutta runsaasti weban käyttöä):

A) Pakkotilanteessa pari vuotta sitten vaihtui orkkiksen tilalle Exide 85/800.
Sen sähköarvot taitaa olla alkuperäistä hieman heikommat. Ongelmaa tiedossa?

Akulla on 2 vuoden takuuta hiukan jäljellä, mitä sitten merkinneekin.

B) Motonetin Exide AGM 95/850 on paitsi 190 mm korkea, myös 353mm pitkä.
Miten saa pituuden puolesta mahtumaan?

C) Exide agm 80/800 olisi korkeutta lukuun ottamatta nykyisen akun kokoinen,
mutta miten siinä sitten sähköiset arvot riittää?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akun lataus
« Vastaus #72 : 04.02.2018, 16:39:12 »
Näistä mittään tiä, joten pitää kysyä (V70/ 2,4d/ 2010 ei s+s, mutta runsaasti weban käyttöä):

A) Pakkotilanteessa pari vuotta sitten vaihtui orkkiksen tilalle Exide 85/800.
Sen sähköarvot taitaa olla alkuperäistä hieman heikommat. Ongelmaa tiedossa?

Akulla on 2 vuoden takuuta hiukan jäljellä, mitä sitten merkinneekin.

B) Motonetin Exide AGM 95/850 on paitsi 190 mm korkea, myös 353mm pitkä.
Miten saa pituuden puolesta mahtumaan?

C) Exide agm 80/800 olisi korkeutta lukuun ottamatta nykyisen akun kokoinen,
mutta miten siinä sitten sähköiset arvot riittää?
B) vaihtoehto ei sovi koteloon, joutuu jättämään puolet muoveista pois
C) on tehokkaampi kuin alkuperäinen 70Ah/760A eli toimii hyvin
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun lataus
« Vastaus #73 : 04.02.2018, 17:39:48 »
Sain lopulta sen korkeamman kannen istumaan kunnolla exide EK950 kanssa. En meinannut uskoa että se siitä akun etureunasta edelleen kanitti vaikka olin siitä kohtaa jo muovia hieman poistanut mutta niin vain kanitti. Laiskana käytin kolvia ja puukolla hieman siloittelin niin jopa lopsahti kansi nätisti kiinni. Venäjän pojat palstoillaan kehui että menee heittämällä ek950 korkeamman kannen kanssa mutta ilmeisesti olivat vähän suuripiirteisiä tai sitten akkukoteloissa jotain eroja. Ei tarvi puhki asti työstää sitä koppaa mutta melkein. Itse käytin maalikynää apuna merkkauksessa.

Fantastisesti on AGM akku pelannut ja webastohan meillä pöhisee tuon tuosta. Pätkäajoa piisaa ja keskinopeus huimat 46kmh.. Ulkopuolista latausta ei käytetä vaikka se olisi suht kätevää vetokoukun pistokkeen kautta kun tuli se kaapelikin askarreltua. Mutta kun vehkeet pelaa muutenkin niin mennään näin.

Tuo mainittu 6h pitää muuten paikkansa. Jos auto sattuu päästämään sienipilven ja särkymään kun sitä nollausta ei tehty niin raportoin kyllä tunnollisesti tänne ja myönnän olleeni väärässä mutta ei sitä sienipilveä tule näkymään. Barack Obamaa siteeraten: ” Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin mutta ei omiin faktoihin” :)

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akun lataus
« Vastaus #74 : 29.11.2018, 19:02:27 »
On muuten pelannut fantastisesti tuo AGM. En ole ladannut ulkoisella laturilla kertaakaan ja webasto möyhyää nyt syksylläkin mennen tullen ja palatessa. Suosittelen lämpimästi tämmöttistä akkua. Ja tosiaan ainakaan 2014 D5 XC60 ei tarttenu mitään akkuvahdin nollauksia. Huolto aikoinaan sanoi että he nollaavat mutta sillä nollauksella ei ole mitään merkitystä akun, laturin tms kestoon tahi suorituskykyyn ja että voi huoletta vaihtaa ilmankin
« Viimeksi muokattu: 29.11.2018, 19:07:45 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autoracing  KL-varaosat