Samppasport  Futurez

XC60 2012 polttoainekäytöinen lisämämmitin ja jäähdytysneseiden osittainen katoa

  • 3 Vastauksia
  • 1599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HeikkiT

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Volvo xc60 2012 D3 jäähdytysjärjestelmä ilman lisälämmittimen käyttöä toimii normaalisti
samoin jos lisälämmitin ollut päällä ja käynnistän auton ja käytän sitä hieman ennen lisälämmittimen sulkemista.
Mutta jos lisälämmitin ehtii sammua ennen auton käynnistystä, niin auton käynnistymisen jälkeen syttyy  punainen varoitusvalo ja ilmoitus että jäähdytysjärjestelmän neste alhainen etc. No sammutan auton otan paisuntasäiliön korkin auki ja kas kummaa jäähdytysneste palaa takaisin ja kaikki taas ok. Mikä voisi olla vika?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Melko erikoinen ongelma, en ole ennen törmännyt vastaavaan... Nestettä ei kuitenkaan tarvitse lisätä? Onko tehty remonttia hiljattain? Ilmatasku melkein täytyy jossakin olla. Ilmatasku suurenee ja pienenee sen mukaan, onko neste lämpiämässä vai jäähtymässä. Järjestelmä menee ilmeisesti alipaineiseksi lisälämmittimen sammumisen jälkeen, kun neste alkaa jäähtyä. Samalla ilmakupla pienenee ja imaisee paisarin tyhjäksi.

Kokeile imeä imurilla paisarin korkista ilmat pois järjestelmästä. Märkäimuri olisi tähän tietysti se parempi vaihtoehto, mutta varovasti voi kokeilla imeä tavallisellakin, ainakin jos paisari ei ole ihan täynnä nestettä. Se on sitten tavallisen imurin surma, jos se imasee "nesteet keuhkoon". Varaudu lisäämään uutta nestettä.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa HeikkiT

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Nestettä ei tarvitse lisätä ja remonttia ei ole tehty.

Poissa HeikkiT

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Homma tuli kuntoon korkin vaihdolla. ;)

 

Proturbo  Autodiagnoosi