KL-varaosat  Race.fi

1.6D drive lastutus

  • 21 Vastauksia
  • 19444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
EN voi kuin suositella..ja kulutus tippui 10prossaa
Vissiin kuitenkin ihan softalla eikä tehoboksilla?
Otettiinko saastelaitteita pois?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
EN voi kuin suositella..ja kulutus tippui 10prossaa
Ensimmäisestä olen samaa mieltä, mutta jälkimmäinen on todennäköisesti laskuvirhe.

Oma V70 on samalla koneella ja softalla saatiin auto paljon mukavammaksi ajaa, mutta ei softauksella ollut oikeastaan vaikutusta kulutukseen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
softalla saatiin auto paljon mukavammaksi ajaa, mutta ei softauksella ollut oikeastaan vaikutusta kulutukseen.

Lisää tehoa ilman että kulutus nousee. Viritys on enemmän kuin onnistunut :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #18 : 01.02.2018, 21:18:36 »
DPF:n poisto/polton esto pudottaa joissain malleissa aika paljonkin kulutusta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #19 : 01.02.2018, 21:32:04 »
DPF:n poisto/polton esto pudottaa joissain malleissa aika paljonkin kulutusta.
Aivan marginaalisia eroja, jos laitteet toimii alunperin oikein. Oma lukunsa on tuo 2.0D, joka voi polttaa hiukkasia jatkuvasti. Siinä saadaan parikin litraa kulutusta alemmaksi, mutta ei sillä ole mitään tekemistä optimoinnin kanssa.

Yleisesti ottaen enemmän tehoa => enemmän dieseliä. EGR:n poistolla saadaan teoriassa muutaman prosentin kulutuksen lasku, kun sylinteriin voidaan painaa enemmän puhdasta ilmaa. Tämä hyöty sitten ulosmitataan suuremman tehon takia lisääntyneissä kiihdytyksissä ja ohituksissa. Lopputulos plus-miinus nolla ainakin omassa tapauksessa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #20 : 01.02.2018, 21:39:42 »
OT jatkuu, ei liity 1.6D:n ja siitä mulla ei ole kummempia kokemuksia.

Oma V70 2.0D toimi ihan oikein ennen lastutusta ja keskikulutus oli ajotietokoneessa ekan vuoden 6.9l/100km.Nollasin mittarin 6/2016 kun ostin auton.
Viime heinäkuussa tehtiin temput ja nyt kun äsken katsoin niin keskikulutus oli 6.4l/100km. Nollasin 7/2017.
Ei ollut se ohjailaitteesta johtuva vika päällä mitä pikku-Volvoissa varsinkin esiintyy. Ajan suurimmaksi osaksi "nurkissa".
« Viimeksi muokattu: 01.02.2018, 21:42:03 kirjoittanut janne81 »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: 1.6D drive lastutus
« Vastaus #21 : 01.02.2018, 21:56:31 »
Mulla tuossa alunperin 84 kw 1,6D:ssä näyttää nyt tietokone talvikulutusta 5,0 l/100 km. Ehkä se on vakiona ollut talvella 5,1 l/100km. Kesällä sitten menee tuonne 5,2...5,4 l/100 km eikä optimoinnilla ollut tähänkään vaikutusta. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Futurez  Kulkukoira