Proturbo  Autodiagnoosi

Traktoriautot Suomeen

  • 111 Vastauksia
  • 23370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #75 : 04.02.2018, 20:08:46 »
Traktori sentään pääsee siellä ojassa. Tosiaan vähän nihkeätä kun mopoautoja on niillä jotka ajaa maaseudulta kouluun ja sillä matkalla on se kilsan matka yleisrajoitusta tms.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #76 : 04.02.2018, 21:28:25 »
Tarpeeksi syvä tai kalteva oja niin ei varmasti mene traktori siellä, uppoamatta/kaatumatta. Ei niilläkään joka paikassa pääse. Parempi vaan ajaa niilläkin pellolla tai tasaisella tiellä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #77 : 05.02.2018, 15:32:31 »
Musta se nopeusrajoitus teillä joilla voisi ajaa olisi ennemmin 80km/h. Muuten voi olla hankalan pitkä siirtymä mikäli alemman rajoituksen teitä ei vieressä kulje koko matkaa. Noita 70km/h teitä ei  esim Imatralla ole yhtään tai muutenkaan täälläpäin tiedossani..

No vide!

Sehän se onkin tarkoitus, että ajellaan omalla kylällä, eikä lähdetä maantielle muiden jarruksi ja naapurikyliin, missä tyhmyys tiivistyy!

Ei pidä sallia ajamista teillä, joilla on 80 km/h rajoitus, eikä sitä suurempi!
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #79 : 05.02.2018, 23:32:14 »
No vide!

Sehän se onkin tarkoitus, että ajellaan omalla kylällä, eikä lähdetä maantielle muiden jarruksi ja naapurikyliin, missä tyhmyys tiivistyy!

Ei pidä sallia ajamista teillä, joilla on 80 km/h rajoitus, eikä sitä suurempi!

Itse ajanut kortin kun piti pitää vielä 80-lätkää -73 carinassa takaikkunassa vuoden. Olis ollu aikasen typerää ajella vain omassa kaupungissa ja lisäksi ajoin työkseni pakua ja kuorma-autoa joissa ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 80km/h ja piti liikkua 100-120km/h teillä kuten noilla nykyäänkin samoin ajetaan. Ja ei riittänyt paku tai kuormuri ajoneuvokohtainen lätkä vaan piti olla se henkilökohtainenkin lisäksi takana näkyvillä.
Oppi tuolloin ainakin ajamaan ja reagoimaan tiellä kuin tiellä ja missä kelissä tahansa ja tuolloin 80-lätkä oli se punainen vaate vanhemmille kortin omaaville.

Aina on ja tulee olemaan hitaampia liikenteessä, pitäis pystyä huomioimaan, ymmärtää oma nuoruutta muistaen ja näyttää itse esimerkkiä toisten huomioon ottamisesta ja kunnioittamisesta tien päällä. Esimerkki annetaan nuorille joko vanhempien kyydissä tai muitten tielläliikkujien näyttämänä.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2018, 00:07:56 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #80 : 06.02.2018, 09:45:34 »
Itse ajanut kortin kun piti pitää vielä 80-lätkää -73 carinassa takaikkunassa vuoden. Olis ollu aikasen typerää ajella vain omassa kaupungissa ja lisäksi ajoin työkseni pakua ja kuorma-autoa joissa ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 80km/h ja piti liikkua 100-120km/h teillä kuten noilla nykyäänkin samoin ajetaan. Ja ei riittänyt paku tai kuormuri ajoneuvokohtainen lätkä vaan piti olla se henkilökohtainenkin lisäksi takana näkyvillä.
Oppi tuolloin ainakin ajamaan ja reagoimaan tiellä kuin tiellä ja missä kelissä tahansa ja tuolloin 80-lätkä oli se punainen vaate vanhemmille kortin omaaville.

Aina on ja tulee olemaan hitaampia liikenteessä, pitäis pystyä huomioimaan, ymmärtää oma nuoruutta muistaen ja näyttää itse esimerkkiä toisten huomioon ottamisesta ja kunnioittamisesta tien päällä. Esimerkki annetaan nuorille joko vanhempien kyydissä tai muitten tielläliikkujien näyttämänä.

Onneksi tuosta on päästy jo viime vuosituhannella, eikä kukaan ole siihen palaamista ehdottamassakaan. Olihan se aika typerää; sitten saadettiinkin kaikille se 80 km/h yleisnopeusrajoitukseksi.

Mutta miten tämä liittyy näihin 16 vuotiaiden ajoneuvoihin - sitä en ymmärtänyt?

Jo tuolloin 80-lätkäläiset keräsivät jonoa peräänsä juhlavasti! Mutta oma ehdotukseni on, että näitä nuorison ajoneuvoja ei påäästetä 80 km/h nopeusrajoitteisille teille ollenkaan.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #81 : 06.02.2018, 13:46:41 »
Onneksi tuosta on päästy jo viime vuosituhannella, eikä kukaan ole siihen palaamista ehdottamassakaan. Olihan se aika typerää; sitten saadettiinkin kaikille se 80 km/h yleisnopeusrajoitukseksi.

Mutta miten tämä liittyy näihin 16 vuotiaiden ajoneuvoihin - sitä en ymmärtänyt?

Jo tuolloin 80-lätkäläiset keräsivät jonoa peräänsä juhlavasti! Mutta oma ehdotukseni on, että näitä nuorison ajoneuvoja ei påäästetä 80 km/h nopeusrajoitteisille teille ollenkaan.
Täälläpäin tuppaa vaan olemaan kaikki taajaman ulkopuoliset tiet 80 rajoituksella, 60 ja 70 tiet taas lähellä palveluita ja silloin teinien sama mennä pyörällä tai mopolla, jossain isommilla kylillä julkisilla.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #82 : 06.02.2018, 15:31:21 »
Itse näkisin niin, että jos kerran ajatuksena on korvata turvattomat ja hitaat mopoautot huomattavasti turvallisemmilla ja toivottavasti nopeammiksi rajoitetuilla henkilöautoilla, niin kaikkihan siinä voittavat: Siinä, missä nykyään mopoauto vetää letkaa 45 km/h taajamassakin, niin tuollaisella kuuteenkymppiin rajoitetulla autolla pysyisi mainiosti muun liikenteen tahdissa ja isompien rajoitusten alueella usein taas on ohituspaikkojakin, yleensä kaksi kaistaakin.
Traktoriautoille siis pääsy sinne, minne mopoautoillakin.

Sitä paitsi rajoitinta vasten kuuttakymppiä ajava henkilöauto olisi kerrankin helppo ohitettava verrattuna niihin maanteiden vakio kiusankappaleisiin, jotka ihan täysitehoisilla autoillaan keräävät kilometrien jonot peräänsä ajamalla 60-70 km/h ja ohituskaistojen kohdalla nostavat vauhdin reilusti yli sallitun.

Ja nythän juuri esiteltiin joukko uusia liikennemerkkejä, joiden mukana myös vähimmäisnopeusrajoitus. Siinähän on valmis keino rajoittaa kaikkea hidasta liikennettä siellä, ja vain siellä, missä se nähdään tarpeelliseksi, riippumatta ajoneuvoluokasta. On kuitenkin paljon myös esim. satasen rajoitusalueita, joilla liikennettä on äärimmäisen vähän ja missä hitaat ajoneuvot eivät aiheuta vaaraa, tai edes mainittavaa hidastetta nopeammille ja juuri niillä alueilla mopo-/traktoriauto tai mikä vaan ajoneuvo voi olla hyvinkin tarpeellinen, jotta nuorella on mahdollisuus harrastaa ja käydä vaikka töissäkin.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #83 : 06.02.2018, 15:39:50 »
Sehän se onkin tarkoitus, että ajellaan omalla kylällä, eikä lähdetä maantielle muiden jarruksi ja naapurikyliin, missä tyhmyys tiivistyy!

Ei pidä sallia ajamista teillä, joilla on 80 km/h rajoitus, eikä sitä suurempi!

Tämä on sinänsä ihan ymmärrettävä ajatus.

Mutta esim. meidän kylältä jos haluaa päästä Seinäjoen keskustaan tai oikeastaan ihan mihin tahansa, on käytännössä mahdotonta päästä yhtään mihinkään ilman että kulkee min. 80 km/h rajoitusteiden kautta. Metsäautoteitä pitkin kikkailemalla kenties, ellei sitten niitäkin lasketa 80 km/h rajoitusteiksi yleisrajoituksen takia.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #84 : 06.02.2018, 15:59:11 »
Kannatan traktoriautoja edelleen, mutta en tuota 60 rajoitinta, koska sillä ne vetää sitten rajoitinta vasten myös kolmenkympin alueilla. Meilläpäin mopoautoista on päässyt ohi. Ilmeisesti jossain niitä on pahemmin kun niitä niin vihataan?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #85 : 06.02.2018, 16:20:34 »
Onneksi tuosta on päästy jo viime vuosituhannella, eikä kukaan ole siihen palaamista ehdottamassakaan. Olihan se aika typerää; sitten saadettiinkin kaikille se 80 km/h yleisnopeusrajoitukseksi.

Mutta miten tämä liittyy näihin 16 vuotiaiden ajoneuvoihin - sitä en ymmärtänyt?

Jo tuolloin 80-lätkäläiset keräsivät jonoa peräänsä juhlavasti! Mutta oma ehdotukseni on, että näitä nuorison ajoneuvoja ei påäästetä 80 km/h nopeusrajoitteisille teille ollenkaan.

Liittyy juurikin niin ettei isojen kaupunkien ulkopuolella pääse mihinkään ilman siirtymistä ainakin osin noita 80km/h rajoitettuja teitä. Tai 80km/h teitä ulkopuolelta kiertäen matka voi olla kaksin tai kolminkertainen. Nykyisin kun koulut kuten lukio ja amis alkaa olla keskitetty vieläkin isompiin kaupunkeihin kuin ennen jolloin jostain periferiasta matkaa kertyy.

Kyllä silloin 80- lätkänkin aikana ohi pääsi, oppi ajamaan laidassa ja näyttämään vaikkapa vilkulla ohitusmerkkiä tai vetämään bussipysäkille ja antamaan niinkin tietä.

Kaikki ei vieläkään asu taajamissa vaikka kaupungistuminen jyllännyt noista -83 saadun kortin ajoista.

Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #86 : 07.02.2018, 23:09:35 »
Meilläpäin mopoautoista on päässyt ohi. Ilmeisesti jossain niitä on pahemmin kun niitä niin vihataan?

Todennäköisesti tuo on yhteydessä liikennetiheyteen. Mopoautosta pääsee normaalilla kaksikaistaisella tiellä ohi vain kun ei tule ketään vastaan.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #87 : 08.02.2018, 13:56:09 »
Tämä on sinänsä ihan ymmärrettävä ajatus.

Mutta esim. meidän kylältä jos haluaa päästä Seinäjoen keskustaan tai oikeastaan ihan mihin tahansa, on käytännössä mahdotonta päästä yhtään mihinkään ilman että kulkee min. 80 km/h rajoitusteiden kautta. Metsäautoteitä pitkin kikkailemalla kenties, ellei sitten niitäkin lasketa 80 km/h rajoitusteiksi yleisrajoituksen takia.


Mopolla pääsee. Teille päin se olisikin sitten turha hankkia sellaista epa-traktoria.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #88 : 08.02.2018, 13:58:35 »
Liittyy juurikin niin ettei isojen kaupunkien ulkopuolella pääse mihinkään ilman siirtymistä ainakin osin noita 80km/h rajoitettuja teitä. Tai 80km/h teitä ulkopuolelta kiertäen matka voi olla kaksin tai kolminkertainen. Nykyisin kun koulut kuten lukio ja amis alkaa olla keskitetty vieläkin isompiin kaupunkeihin kuin ennen jolloin jostain periferiasta matkaa kertyy.

Kyllä silloin 80- lätkänkin aikana ohi pääsi, oppi ajamaan laidassa ja näyttämään vaikkapa vilkulla ohitusmerkkiä tai vetämään bussipysäkille ja antamaan niinkin tietä.

Kaikki ei vieläkään asu taajamissa vaikka kaupungistuminen jyllännyt noista -83 saadun kortin ajoista.


Bussilla pääsee ja mopolla entiseen tapaan.

Jos on mieli ajella traktorimopolla, valitettavasti taidatte joutua odottelemaan, jos ei teitä ole.

Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Paikalla Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2552
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Traktoriautot Suomeen
« Vastaus #89 : 08.02.2018, 14:47:33 »
Tämä on sinänsä ihan ymmärrettävä ajatus.

Mutta esim. meidän kylältä jos haluaa päästä Seinäjoen keskustaan tai oikeastaan ihan mihin tahansa, on käytännössä mahdotonta päästä yhtään mihinkään ilman että kulkee min. 80 km/h rajoitusteiden kautta. Metsäautoteitä pitkin kikkailemalla kenties, ellei sitten niitäkin lasketa 80 km/h rajoitusteiksi yleisrajoituksen takia.
Inkere-Salo välilläkin on about 4 reittiä, kaikilla on joko 80 tai 100 rajotus.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

 

Proturbo  Autodiagnoosi