Pitääpä itsekin vastata, kun vasta tämän tein, ja täältä itsekin aina apua saa.
Ostin Febi Bilstein tukikumin Topauto-osat.fi noin 19€ ja paikallisesta laakerikaupasta NSK 6009 2rs laakerin 12€
Vanhan puristin akselista tukikumineen päivineen irti prässillä, ja suojapellit jäi ehjäksi, eikä ollut tiukassa, joten vaikka isolla tampilla koputellen sen saa irti mutta suojapellit voi vähän kärsiä, joka ei ole vakavaa.
Asensin laakerin ohuen rasvan kanssa tukikumeen, pohjaan asti putken pätkällä koputellen. Sitten laitoin alemman suojapellin juuri siihen kohtaan missä se oli irroittaessa ja aloin koputella tukikumi-laakeri pakettia laakerin sisäkoolista paikoilleen, ja heti kun vastasi suojapeltiin lopetin koputtelun, ja kasasin kardaanin pätkät yhteen ja autoon kiinni. Mallasin tukilaakerin kiinnityspellin juuri siihen kohtaan missä se oli irroittaessa, ja sen jälkeen katsoin että tukikumi asettuu suoraan ja ainakin tuolla febi bilsteinillä se asettui juuri samaan kohtaan kuin alkuperäinenkin.
Kardaani ei täristänyt ja auton olemus parani 10 pistettä
Kannattaa merkata osien paikat tarkkaan niin helpottaa työtä. Tukilaakerin kiinnityspellin ja tukikumen pulteista jäi selvät merkit missä kohtaa ollut niin helpotti asennusta. Jos tukikumi ei asetu likellekkään orkkis kohtia tai pultin paikat on vinossa, niin varaosa eroaa mitoitukseltaan alkuperäisestä tai laakeri ei ole asentunut kumin pohjaan tai on jäänyt vinoon jne.
Toivottavasti tästä on jollekkin hyötyä joka meinaa hommaan ryhtyä.