Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 965 AMB, -91, B280F (Leimattu vuodelle 2021)

  • 78 Vastauksia
  • 39064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vastausta ei tullut etukäteen joten tuotetaan sitten foorumille uutta materiaalia...

Eli ajovalovalitsimessa on kaksi lasikantapolttimoa.

Valitsin irtoaa kun kampea sen ulos ja irroittaa kaksi mustaa latta liitintä.
Polttimot ovat mustissa pitimissään valitsimessa.

http://kuvablogi.com/nayta/3353694/

Aamulla hain vain yhden polttimon joten taas joutui lähtemään hakemaan puuttuvaa lamppua että sai homman valmiiksi.

Kyllästyin sinisen hintoihin poltimoiden suhteen ja marssin varaosaputkaan hakemaan noita lasikantapolttimoita.

Sinisellä 2.5eur/ kpl
Varaosalafkassa 90cent/ kpl

Nyt tietää mistä hakee ensi kerralla.

Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
keula on edelleen leviänä ja odottaa uutta jäähdytintä. Jäähdyttimen hinta on vakioitunut 230eur tietämille niin kotimaassa kuin ulkomailtakin (postikuluineen) tilattaessa. Käytetty ei kiinosta koska se leviää mun tuurilla kumminkin heti..

Jos joku tietää mistä saa halvemmalla niin kertokaa toki. Sama jäähy kun joissain tuon ajan diesel vehkeissä.

Potilastilasta pajastui mielenkiitoinen tuuletus/ ilmastointi/ lämmitys laitteisto jota yritän saada toimintaan.
Vika kohdennettu isohkoon teollisuusreleeseen joka syöttää /säätää lämmitysletkussa olevaa venttiiliä. rele ei saa virtaa jolloin lämmitys on koko ajan päällä (ventiili on auki). Sama rele ohjaa takatilan webastoa joten sama vika aiheuttanee webaston toimimattomuuden.
Rele on korjattavana ja releessä oleva hakkuri palikka korvataan regulaattorilla. Toivottavasti se herää henkiin niin pääsee jatkaanmaan selvittelyä.

http://kuvablogi.com/nayta/3374795/

Taka työvalot hirttivät kiinni ja eivät suostuneet sammumaan muuta kuin sulakkeen poistamalla. Viaksi paljastui kiinni leikannut rele (musta). Ja eihän niitä enää mistään saanut. Rele korvattu erinäköisellä (violetti) mutta rele omaa saman toiminnallisuuden. Kaikki takatilan lisälaiteet menee tuommoisen musta releen kautta. Niitä on takatilan sulaketaulun takana 12 kpl rivissä.

http://kuvablogi.com/nayta/3374797/

Liukuoven auki-ilmaisinkin korjaantui kytkimen vaihtamalla.
Uusi kytkin 5eur.
Hintaan ei sisältynyt tuo vanhassa näkyvä kumi vaan se piti tilata erikseen. Hinta sillekkin 5eur.

http://kuvablogi.com/nayta/3374799/

Nyt kun liukuovi on auki niin ohjaamossa palaa kojeteulussa merkkivalo.



« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 23:07:41 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Motonetissä on dieselin perus syyläri 200e. Tosin käy tuokin todennäköisesti sulle jos sulla on laatikolle muutenkin se lisäjäähdytin.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Raisio/490206/Raision+J%C3%A4%C3%A4hdytin+Ky/

Kävitkö jo tuolta kysymässä jäähdytintä tai vanhan kunnostusta(en muista onko kunnostuskelpoinen)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Tuon kennotuksen olen haudannut. ei taida suomessa kannattaa tehdä kun työn hinta on niin kova.

Jäähdyttimen erityispiirrehän on se että ylävesiletkun lähtö taittuu sisään päin ja alavesiletkun lähtö vielä enemmän.
lisäksi pitäin löytyä tarvittavat reijät kaikille systeemeille. autostahan löytyy ilmastointi ja automaatti loota ja lisäjäähdytin.


Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Ilmastointi ei vaikuta syyläriin, ja koska laatikossa on se lisäjäähdytin ei ole niin nuukaa vaikka sinne laittaisi tavallisen syylärin ja jättää lootan jäähdytyksen pelkän lisäjäähdyttimen varaan.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Lanssi kasattu ajokuntoon. Kunnostettavaa jäikin vielä ja niitä perataan kuntoon pikkuhiljaa.
Keskeisimpinä kohteina jäähdyttäjän vaihto ja ilmastoinnin kenno/ korjaus/  paineistus.

Peruutuskamera tuli kanssa asennettua viime viikolla, joten nyt on kivempi peruutella.

Eilen haettu varakoneeksi B280F ja AW-71 laatikko.

Takatilan Webaston sielunelämä on vieläkin mysteeri. Olen saanut siinä toimimaan jonkin jälkipuhalluksen eli kun yhdestä napista painaa niin se puhaltaa noin minuutin ja sitten sammuu itsekseen. Lisäksi kerran olen saanut kuulumaan laitteesta rytmistä naksetta eli ilmeisesti yritti sytyttää mutta ei lähtenyt tulille. Jatketaan tuon kanssa syksyllä.

Takatilaa somistettu lääkinnällisellä materiaalilla, joten rekvisiitta alkaa olemaan kunnossa
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Tai sitten olet saanut sen yrittämään käynnistystä, mutta luovuttaa minuutin päästä.

Siis noin ainakin kaikki lopolämmittimet toimii, jos eivät lähde käyntiin. PItävät minuutin verran pöhinää ja sitten sammuvat.

Sinänsä websasto on suhteellisen simppeli laite, mutta kuitenkin melko vittumainen kunnostaa ilman että on jotain käsitystä siitä miten sen pitäisi toimia.

Muutama mun havaitsema seikka diesel lämmittimestä: Löpöpumppu on siis samantyyppinen kalvopumppu kuin kaasarikoneisessa autossa, sillä erolla että kalvoa liikutetaan sähkömagneetilla. Pumpulle tuleva sähkö on siis sähköimpulsseja joiden taajuus nousee sitä mukaan kun laite tarvitsee lisää polttoainetta. Yleensä noissa on useampi käyntinopeus, niin että pumpunkin "kierrokset" muuttuvat. Pumppu pitää sen kovan naksutuksen, itse lämmitin ei naksuta, ainakaan löpökäyttöisenä, koska sytyts tapahtuu hehkutulpalla joka saa vain tasavirtaa.

Eräs toinen lämmitin jossa oli kipinäsytyts piti eräänlaista sirinää muutaman sekunnin käynnistyessään. Sirinä ilmeisesti tulee siitä kun kipinälle hakataan jännitettä.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (uutta jäähdytintä)
« Vastaus #38 : 28.12.2012, 19:09:10 »
Voi hemmetti nyt vasta huomasin että tuo kuvablogi on sulkenut itsensä ja tässä ketjussa olevat kuvat ei näy, voi s****n s*****a!!! Mihinkään ei voi näemmä luottaa. Mihinkähän nuo kuvat hilloisi että aina kun joku menee nurin niin ei tarttuis uudelleen siirrellä kuvia.

Mutta tuli tuo lanssikin taas katsastettua ilman huomautuksia. Lyhyt leima tuli, kesäkuussa saa taas katsastaa jos haluaa  ;) samalla tuli vaihdettua talvinakit alle.

Viimeiset veronpalautukset tuli törsättyä uuteen Nissensin jäähdyttimeen. Jäähdytin vaihtuu ensi viikolla. Saa tuon jäähdytysnesteen kulutuksenkin toivon mukaan laskemaan.
Uusi paisarin letku tilattu Volvolta mutta alavesiletkua taas ei tunnu löytyvän mistään.

Lisäksi pitäis talven aikana poistaa katolla olevien kumilistojen alla olevat ruosteet, uusia kumisia kattolistoja ei vaan saa enää uusia. Mistäköhän tuommosta kumilistaa saisi metri tavarana ja niin että päät on siistitty tai viimeistelty ( ei mattopuukon jäljiltä)?
Eli sellaista valkoista kumilistaa mikä painetaan kahden pellin prässisauman päälle suojaksi/ siistimiseksi.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (uutta jäähdytintä)
« Vastaus #39 : 28.12.2012, 19:25:12 »
Voi hemmetti nyt vasta huomasin että tuo kuvablogi on sulkenut itsensä ja tässä ketjussa olevat kuvat ei näy, voi s****n s*****a!!! Mihinkään ei voi näemmä luottaa. Mihinkähän nuo kuvat hilloisi että aina kun joku menee nurin niin ei tarttuis uudelleen siirrellä kuvia.

Mutta tuli tuo lanssikin taas katsastettua ilman huomautuksia. Lyhyt leima tuli, kesäkuussa saa taas katsastaa jos haluaa  ;) samalla tuli vaihdettua talvinakit alle.

Viimeiset veronpalautukset tuli törsättyä uuteen Nissensin jäähdyttimeen. Jäähdytin vaihtuu ensi viikolla. Saa tuon jäähdytysnesteen kulutuksenkin toivon mukaan laskemaan.
Uusi paisarin letku tilattu Volvolta mutta alavesiletkua taas ei tunnu löytyvän mistään.

Lisäksi pitäis talven aikana poistaa katolla olevien kumilistojen alla olevat ruosteet, uusia kumisia kattolistoja ei vaan saa enää uusia. Mistäköhän tuommosta kumilistaa saisi metri tavarana ja niin että päät on siistitty tai viimeistelty ( ei mattopuukon jäljiltä)?
Eli sellaista valkoista kumilistaa mikä painetaan kahden pellin prässisauman päälle suojaksi/ siistimiseksi.

photobucket on ainakin toiminut jo useita vuosia

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #40 : 29.12.2012, 10:29:13 »
Myös https://s.kuvat.fi/ toimii minulla hyvin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #41 : 29.12.2012, 22:22:30 »
Jäähdytintä käyty ropaamassa ja melkein sain irti mutta sitten se yksi vaihdelaatinkon putki ei irronnutkaan ja aika loppui kesken.

Ongelmia tuli kanssa tuon vaihdelaatikon lisäjäähdyttimen kanssa. Haluan sen siellä pitää kun on uusikin jo hommattu mutta ne putken olivat niin juntturassa että alkoi paikat särkymään. Toinen kierre meni heti poikki ( jäi holkkiin jumiin)kun sitä yritti avata ja toisesta meni ilmeisesti kierteet ja sitten on tuo yksi mikä ei vielä suostunut avautumaan. Menee tod näk rikki.

Jos vien vanhat malliksi niin missä tuommoisia metallisia hydrauliputkia/ automaattilaatikkoputkia tehdään uusia?

Pituus ei ole kuin sen puoli metriä, muutama mutka, kiristysholkki putkeen ja sen jälkeen putken pään avarrus niin että holkki ei putoa ja holkki kiristää avarretun putken pään vastakappaleeseen.

Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #42 : 29.12.2012, 22:43:54 »
Kaikkissa liikkeissä pitäs onnistua putkien teko jotka hydrauliikkahommia tekevät.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (uutta jäähdytintä)
« Vastaus #43 : 29.12.2012, 22:45:19 »
photobucket on ainakin toiminut jo useita vuosia
Myös minä olen tähän luottanut jo vuosia.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #44 : 30.12.2012, 23:19:44 »
Jäähdytin irti. Huomenna uusien putkien hakua tuolle laatikon lisäjäähylle.
Kokoonlaitto lykkääntyy hieman koska jäähyn ja korin väliin tulevan kumityynyt (osanro 1328344) olivat huonot. Toista ei ollut lainkaan ja toinen oli rullalla. Kunnolla kun pyrkii tekemään niin ei viittis laittaa uutta jäähyä makaamaan metalli metallia vasten. Tärinä syö kumminkin pikkuhiljaa jompaa kumpaa osakasta.

Mottona on kumminkin että tehdään nyt kunnolla niin ei tartte 22 vuoteen samoja osia vaihtaa.

Ei taida taas saada muualta kuin classicilta noita kumityynyjä...nopeiten vissiin sieltä.

Huomenna tiedossa hiomis hommia ja jäähyn alapuolisen tukiraudan maalaus.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo