Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 mk1 '00 b5244 aut. ei satunnaisesti reagoi kaasupolkimeen

  • 40 Vastauksia
  • 10525 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Millä testerillä koodit on luettu?
Haiskahtaa oireet vaan tuonne kaasuläpän suuntaan.
Kaasuläppä voi hajota muualtakin, kuin asentotunnistimesta. Sisäinen vika tosin yleensä antaa vikakoodin.
Mulla hajos tehdaskunnostettu boksi alle 20tkm ajettuna.
Täyttä kuraa ne marengit on.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Millä testerillä koodit on luettu?
Haiskahtaa oireet vaan tuonne kaasuläpän suuntaan.
Kaasuläppä voi hajota muualtakin, kuin asentotunnistimesta. Sisäinen vika tosin yleensä antaa vikakoodin.
Mulla hajos tehdaskunnostettu boksi alle 20tkm ajettuna.
Täyttä kuraa ne marengit on.
Joku sellainen bsr:n kapula se oli?
Saisko varmemmin luettua koodit esim. Motonetin testerillä?

Joo niin olen käsittänyt että kaasuläpän viat yleensä antavat vikakoodin ::)

Niinkuin aiemminkin mainitsin, kotelo on siis saksassa korjuutettu. Koteloon liimatun tarran perusteella tämä korjaaja on ecu.de.

Se oli ex omistajalla alkanut oireilla, oli aluksi hankkinut käytetyn tilalle, joka oli sitten muutaman kuukauden pelannut. Sitten oli lähettänyt alkuperäisen korjattavaksi, jonka jälkeen on juurikin tuo vähän alle 20tkm ajettu
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Joku sellainen bsr:n kapula se oli?
Saisko varmemmin luettua koodit esim. Motonetin testerillä?

Joo niin olen käsittänyt että kaasuläpän viat yleensä antavat vikakoodin ::)

Niinkuin aiemminkin mainitsin, kotelo on siis saksassa korjuutettu. Koteloon liimatun tarran perusteella tämä korjaaja on ecu.de.

Se oli ex omistajalla alkanut oireilla, oli aluksi hankkinut käytetyn tilalle, joka oli sitten muutaman kuukauden pelannut. Sitten oli lähettänyt alkuperäisen korjattavaksi, jonka jälkeen on juurikin tuo vähän alle 20tkm ajettu
Vidal/Dice combollahan saa ihan kaikki luettua ja osin tarkemmpia alakoodeja. Sit sillä pystyy ajaan läpän diagnoosin.
Kyl mä sain halpislukijallakin kaasuläpän vikakoodin luettua, et tuskin tuo BSR sen huonompi on. Kaasuläppävika sytyttää usein myös ETS- vikalampun kojelautaan.


Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Tiistaiaamuna putsasin imm:n siihen tarkoitetulla crc:n suhupullolla.
Senverran muutosta että oireet taisi pahentua  ;D

Tänään iltavuorosta kotiinajellessa vähän väliä oli teho hukassa. Kotipihaan tultua nappasin immusta liittimen irti käydessä, mitään muutosta käyntiin ei ollut, moottorinvikavalo vaan syttyi..
Kuuluuko näin ollakin vai voidaanko vikaa nyt alkaa metsästää tuolta suunnalta?

Pitää huomenna(tai perjantain puolellahan tässä nytkin jo ollaan) käydä ajamassa liitin irtaallaan, että onko eroa..

Eikös sen pitäisi peruskarttojen mukaan kulkea eikä heittäytyä mihinkään limb-modeen?
« Viimeksi muokattu: 20.04.2018, 01:00:30 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Sain lainaan samalla numerolla olevan immun, kunnosta ei varmuutta muttei kyllä oireet muuttuneet mihinkään vaikka käytin tiistaina akunkenkää irti muutaman tunnin nollatakseni boksit ::)

Perjantaina nakkasin vanhan takaisin, samalla tavalla kun lämpömittari nousee normaaliin, niin sillä hetkellä katoaa hetkeksi veto, joskus aiemminkin.
Kivaa oli yksi päivä töistä lähtiessä ohittaa tukkirekka kun rinnalla ollessa katosi ylämäessä veto ;D

Nyt ei siis viimeisimmän nollauksen jälkeen ajossa muuten ole oireillut, ainostaan tolleen jonkinmatkaa liikkeellelähdön jälkeen.
 ...

Kävin perjantaina siniseltä tiskiltä kyselee osien hintoja. Varaosamyyjä sanoi että kuulostaa kyllä läppäkotelolta, hänellä itselläänkin oli alkanut oireet samallain ilman vikavaloja ::)

Kai se pitää purkaa ja epätoivoisesti koittaa putsata bräkleenillä aluksi

...

Edit2:  Jos siellä läppäkotelossa on joku sisäinen vika, niin pystyykö sellaista korjuuttamaan vai onko silloin ainoa vaihtoehto uusi kotelo?

Hirvittää vaan ajatella tonnin kotteroon hankkia 500e arvoista uutta osaa, toki jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin pakko kai se on. Ei viitsisi oikein ajokkia purkuunkaan pistää tms. kun harvinaisen siistikorinen eikä öljyäkään näytä syövän yhtään ::)
« Viimeksi muokattu: 29.04.2018, 09:52:22 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Itse ostin induktiivisen korjausarjan, mutten saanut niitä ohmeja täsmäämään ohjeissa olleisiin arvoihin. Olis kai vaan kannattanut kiikuttaa sopeutettavaksi niillä lukemilla. Mutta kun ei edes käynnistynyt. Seuraavaksi ostin ebaysta käytetyn kaasuläpän .n120$ ja kävi tuuri, jotta tuli jenkeistä ilman postikuluja ( oli myyjä sössinyt ilmoituksen ja koitti niitä multa tingata jälkikäteen, mutta ebayn kautta sen sain komutuksi. Käyntiin lähti nilokuttaen, mutta sinisellä sopeuttivat n.120€:llä sen toimimaan.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Kävin tänään kotipaikallani naapurikunnan puolella lasten kanssa päiväajelulla,
purin&putsailin samalla läppäkotelon.
Ei se kyllä kauhean likainen ollut, mutta irroittaessa kiinnitin huomiota sen peltitiivisteen olevan märkä molemminpuolin..  Ettei sitä nyt sitten entinen omistaja olis kasannut korjauksen jälkeen vanhalla tiivisteellä ja jäänyt imuvuotoa...  Nyt kuitenkin uusi välissä  ::)

Päädyn antureissa molemmissa marellin logot, oiskohan siellä nyt kuitenkin alkuperäistyyppinen anturi eikä kärjetön ::)


Tässä vielä korjanneen firman tarra(taisin kyllä tästä laittaa kuvan jo aiemminkin:


Kotimatkalla(~40km) ei oikutellut kertaakaan, mutta seuraavalla ajokerralla näkee tökkääkö kylmänä...
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Orggis marenki on. Jos ois vaidettu niin lukis Sacer, tai sit sekin ois viilattu pois. Eikä kauheen prolta näytä tuo kannen kiinnitys, ei edes tiivistemassaa välissä :nohnoh
Jos tuon kannen repii irti, niin näkee heti onko siellä tehty yhtään mitään.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Orggis marenki on. Jos ois vaidettu niin lukis Sacer, tai sit sekin ois viilattu pois. Eikä kauheen prolta näytä tuo kannen kiinnitys, ei edes tiivistemassaa välissä :nohnoh
Jos tuon kannen repii irti, niin näkee heti onko siellä tehty yhtään mitään.

Joopa, eli tässä on siis vielä toivoa saada vanha kuntoon anturi vaihtamalla jos ja kun putsailusta ei ole hyötyä ::)

Kumpiko anturi se on mikä sieltä menee, paikallaan ollessa se eteen- vaiko taakse koneeseenpäin jäävä?

Enpäs tajunnut tuota kannen kiinnitystä kuin vasta nyt kun mainitsit asiasta ja kuvia katsoo ;D

Ex omistaja muisteli kuitit olevan tallessa korjauksesta, pitänee kysellä häneltä näin jälkikäteen niitä jos vaikka sieltä selkeis pikkaisen mitä on tehty...
Edittiä:  Mikäli nyt ex. Omistajan sanaan on luottamista, niin tuo kotelo on ton ajokin orkkis ja kyllä sille jotain on tehty koska nykimisien ym takia se oli korjattavaksi lähetetty.

Tää vikahan ei luonnollisesti heti ostohetkellä ollut, vaan muutamaa viikkoa myöhemmin alkoi
« Viimeksi muokattu: 30.04.2018, 06:41:21 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Voi toki olla, että tuollainen puoti on saanut hankittua noita marengin orggis asentoantureita ja sit vaihtanut sellaisen paikoilleen.
Molemmat anturithan sieltä kuluu, mutta tuolla hall mallilla korvataan vain toinen:

https://youtu.be/lB-QJlnfRkY
https://youtu.be/rCNvsag0dig

Ota tuo kansi auki noin näet heti onko nuo päät ronkittu auki.
Paljon muutahan ei sinne pysty tekemään, kun kaikki on valettu hartsiin, tai mitä lie mössöä se nyt sit onkaan.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Luettiin tänään erään harrastajatoverin älypuhelin sovelluksella vikakoodit.

Sieltähän löytyi tällainen:
"P0328 Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 or Single Sensor)"

Viittaako tuo nyt nakutustunnistimeen? Voiko sellainen aiheuttaa ko. Oireita??
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Muutamia nakuantureita on joutunut vaihtamaan vapareihin ja oireet on olleet kyllä kuvatunlaisia. Ei välttämättä anna vikakoodia sieltä, mutta ajon aikana seuraamalla näkyy miten tiputtaa ennakkoa omia aikojaan. Anturi antaa signaalia nakutuksesta vaikka sitä ei ole.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Muutamia nakuantureita on joutunut vaihtamaan vapareihin ja oireet on olleet kyllä kuvatunlaisia. Ei välttämättä anna vikakoodia sieltä, mutta ajon aikana seuraamalla näkyy miten tiputtaa ennakkoa omia aikojaan. Anturi antaa signaalia nakutuksesta vaikka sitä ei ole.
Pystyykö tämän vikamahiksen eliminoimaan esim anturin liitin irroitettuna koeajolla?

Sijaitsee vissiin aika vitsimäisessä paikassa mitä googlailin, ei kehtais anturin numerosarjan tarkistamiseksi tms. käyttää irtaallaan huvikseen..?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Ei ole tullut koskaan kokeiltua liitin irti.

Sinnehän ne imusarjan taakse jää. Anturin mallin tietää siitä onko liitin anturissa vai etupalkissa jolloin molemmat anturit ovat samassa liittimessä ja tulevat parina. Erilliset anturit on samat kuin vanhoissa tinakoneissa ja ainakin ulkoisesti aivan samat kuin vinokoneissakin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Ei ole tullut koskaan kokeiltua liitin irti.

Sinnehän ne imusarjan taakse jää. Anturin mallin tietää siitä onko liitin anturissa vai etupalkissa jolloin molemmat anturit ovat samassa liittimessä ja tulevat parina. Erilliset anturit on samat kuin vanhoissa tinakoneissa ja ainakin ulkoisesti aivan samat kuin vinokoneissakin.

Okei, pitää tänään koittaa käsikopelolla tunnustella onko anturien juurella liitintä ::)

Liekö ne vaihdettavissa ilman imusarjan irroitusta, kun vaativat sen oikean momentinkin?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

 

Carcom Oy  Ateho