Carcom Oy  Ateho

855 käyttökunnostus

  • 35 Vastauksia
  • 10648 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
855 käyttökunnostus
« : 22.03.2018, 20:48:26 »
Musta pitkäkatto.Alunperin 2.4 10v(B5252S) ja nyt tulossa näinäpäivinä 2.0 10v(B5202S).Auton historia on noin10v ajalta tiedossa,ensin paikallisella yrittäjällä ja joka huollatti sen aina ajallaan jonka huomaa auton yleiskunnosta,sen jälkeen ex-eukollani joka ajeli sillä jokusen vuoden jolloin minä huolsin ja siitä naapurille joka ei huolla yhtään mitään,siis ei yhtään mitään.Ja häneltähän se alkuperäinen konekin hajosi....Ja nyt olisi minun vuoro saattaa auto jälleen tieliikenne kuntoon,itselleni työmatka-autoksi.Pikkukinnerillä tullut ajettua tämä talvi ja nyt on aika siirtyä hyvään,lämpöiseen ja turvalliseen kyytiin.Matkaa kun kertyy päivässä 150km.Ja asiaan...eli nyt on meneillä koneenvaihto operaatio,kun sain sen vihdoin itselleni,ja kaivettua hangesta ja vattupuskasta,siinä se on nyt pari vuotta seissyt.Tähän tietoon ei ole kuin yksi reikä,irronnut vetolenkki takapäässä.Autoon laitoin hieman ennen koneen laukeamista kaikki jarrusatulat,käsijarrukenkät ja muutakin alustaan,en muista kaikkea.Niihin tuskin tarvitsee kajota muuta kuin vaihtaa jarrunesteet.Varaosa 855ssa on uudet levyt joten niillekkin tulee nyt käyttöä.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #1 : 23.03.2018, 19:10:27 »
Nyt olis pukattu talliin pitkäkatto musta johon tuo B5202S tulee,huomenna alkaa vaihtaminen jos aikataulu sallii.Kysymyksiä tulee ainakin alipaineletkuista jahka sinne asti päästään.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #2 : 25.03.2018, 18:52:08 »
Entiseltä omistajalta saatu 2.4 moottorin osat jotka on purettu pois.Kansi,nokat ts yläpää on purettu ja eihän siinä loppujen lopuksi ollut kuin 1 pakoventtiili palanut.Näillä näkymin ei moottoriswappia tulekkaan.Jututin entistä omistajaa että ja sain selville että ihan korjaamolla käynyt puristusmittauksissa ja sen takia purettu ja todettu että männät on ehjiä mutta se kasaaminen?? :idiot2: Saa tarjota 2.4 10v pakoventtiiliä.

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #3 : 26.03.2018, 20:03:40 »
Uusi venttiili taisi olla 10-20e. Saa mistävain varaosaliikkeestä.
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #4 : 27.03.2018, 19:50:16 »
Taidan haudata idean että sittenkin kunnostan alkuperäisen moottorin.Syystä että laitoin löpöä sylintereihin ja muutamassa tunnissa olivat menneet läpi,vain yhdessä oli enää löpöä seuraavana päivänä.Mitta käteen ja mittailemaan...83.2-83.4mm pääpiirteittäin kaikissa,eli melkosen väljä on.Eli palaan alkuperäiseen suunnitelmaan että B5202S keulalle vaan.Tämän koneen käydessä ei tuntunut nokkaan öljyn kitku ja käynti oli sievää.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #5 : 31.03.2018, 11:24:59 »
No niin,B5252S on otettu pois ja nyt pitäisi kammeta tuo puoli litraa pienempi koloonsa.Tässähän tämän vapaan saa kulutettua...löydetty väljiä alapalloja ja koiranluita mutta ne on onneksi näköjään uusittu tuohon elintenluovuttajaan.En ihan hetkeen rupea mihinkään moottorin vaihto swappiin kun tämä valmistuu..

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #6 : 31.03.2018, 14:03:22 »
Laita nyt edes sieltä 2.5l koneesta se kampiakseli ja kanget tuohon 2.0l koneeseen niin saat siitä 2.5l koneen..

Sama poraus kaikissa, isku vaan eri.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #7 : 31.03.2018, 14:14:33 »
Laita nyt edes sieltä 2.5l koneesta se kampiakseli ja kanget tuohon 2.0l koneeseen niin saat siitä 2.5l koneen..

Sama poraus kaikissa, isku vaan eri.
Ottaa männät kanteen, ei mahu pyöriin. 2l on 81mm porauksella, tulee 2.3 jos pistää 2.5 kampuran.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #8 : 31.03.2018, 14:26:47 »
Ottaa männät kanteen, ei mahu pyöriin.

Selitäs nyt, että miksi näin kävisi jos 2.5l koneesta otetaan kampiakseli ja kanget? Vai onko puristuskorkeus männissä eri?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=45416.0

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #9 : 31.03.2018, 16:06:18 »
Näitä koneita tuntematta,niin eiköhän 2.5 ole pitempi isku,en jaksa uskoa että 2.5 olisi kampura bolt-on.Ja jos on niin sillonhan se olisi ihan sama kumpi kampura siellä on paikoillaan...

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #11 : 31.03.2018, 18:45:36 »
Selitäs nyt, että miksi näin kävisi jos 2.5l koneesta otetaan kampiakseli ja kanget? Vai onko puristuskorkeus männissä eri?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=45416.0
Kanget on samat nii männis on eroa.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #12 : 01.04.2018, 16:25:23 »
Nyt on uusi kone paikallaan,seuraavaksi ankaraa kasaamista.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #13 : 02.04.2018, 17:16:08 »
Jälleen pyörillään.Mutta sähköjä laitellessa huomasin melkein kaikki liittimet on sopivia keskenään,tämä aiheuttaa päänvaivaa aika paljonkin.Esim startin herätejohto on kateissa,samoin eculle menevä lämpötilatunnistin ja kaikkea muutakin.Vai onko lämpömittari ja ecun lämpötila tieto samassa anturissa? Ja sekin tuo harmaita hiuksia kun 2.0 on egr systeemi ja 2.5 ei eli sen taidan vaan ihan raakasti tulpata kun ei sille ole sähköjäkään tässä korissa.

Poissa Tate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 käyttökunnostus
« Vastaus #14 : 05.04.2018, 18:52:24 »
Ensisavut  8)

 

Carcom Oy  Ateho