Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 takaluukun outo toiminta

  • 4 Vastauksia
  • 2277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HandeV70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V70 takaluukun outo toiminta
« : 05.04.2018, 13:22:36 »
Auto on V70 vm. 2014. Oisko kellään kokemusta tällaisesta viasta:

Sähköinen takaluukku toimii muuten normaalisti, mutta jos auto on pysäköity ylämäkeen eli keula on koholla, tapahtuu kummia. Luukku avautuu silloin normaalisti kokonaan, mutta saavutettuaan ylimmän asennon luukku alkaakin tulla (sähkömoottorinsa avulla) alaspäin, yleensä noin 30 cm. Ei mukava tilanne, jos on ehtinyt jo itse sinne alla lastia purkamaan. Saa sen tosin pysäytettyä kädellä, mutta silti.

Kuvailin ongelman Bilialle ja pyysin arvioita korjauksesta, mutta vastausta ei ole kuulunut. Luulen, että laittavat kaikki kilkkeet vaihtoon, jos vien auton sinne ja lasku on tähtitieteellinen. Oisko teillä kokemusta, mikä osa on nyt sökönä ja onko se hankala vaihtaa itse?

Hande

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: V70 takaluukun outo toiminta
« Vastaus #1 : 05.04.2018, 14:12:46 »
Luukku luulee osuvansa kattoon tms. ja laskeutuu sen takia. Jotain aukeamisrajoja voi kalibroida VIDAn avulla, mutta en muista mitä. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan vaihtaa niitä sähkösylintereitä, ovat kalliit ja joutuu purkamaan koko kattoverhoilun.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392

Poissa mujunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 takaluukun outo toiminta
« Vastaus #3 : 05.04.2018, 21:00:45 »
Itsellä oli samankaltaista vaivaa ja se korjaantui kaasujousien vaihdolla. Niiden vaihdon jälkeen luukku on pysynyt terhakkaasti auki myös ylämäissä. Vaihto on hyvin suoraviivainen toimenpide.

Poissa HandeV70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 takaluukun outo toiminta
« Vastaus #4 : 10.04.2018, 00:58:42 »
Kiitos vastauksista. Ohjelmointia jo aiemmin kokeilin (juurikin tuolla kyseisellä ohjeella), ei vaikutusta. Kaasujousien vaihto taitaa olla järkevin seuraava vaihe, ne eivät näytä olevan kovin kalliita. Miten vaikea operaatio se sitten on itselle, jää nähtäväksi...

Hande

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo