Futurez  Kulkukoira

V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa

  • 38 Vastauksia
  • 17340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Waldemar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #15 : 16.04.2018, 21:35:39 »
Moikka!

Tarkoituksena olisi vaihtaa autoa
ja ollaan katseltu V60 manuaalia vuodelta 2012-14
d3 tai d4-moottorilla.
Koitin selailla foorumilta vinkkejä mitä näissä kannattaisi varoa tai mihin
kiinnittää erityishuomiota koeajolla?
km lukemat on pyörineet jossain 100k hujakoilla ja ilmeisesti isoja huoltoja ei tässä olisi vielä ajoitettu(pl. tuo hihnan vaihto joissain malleissa..)

Samanlainen auto melko samoilla spekseillä täälläkin vakavassa harkinnassa. Webasto saattaisi olla mukava lisä, keylessill' ei niin väliä.
Tarkoitus olisi ostaa huoleton auto ja ilmeisesti V60 on sellaisen maineen saanut. Tässä samalla vaihtuu bensakone dieseliin joka sekin mietityttää. Kilometrejä tulee sen verran että bensa olisi luultavasti hieman edullisempi, mutta dieseleissä valinnanvaraa on huomattavasti enemmän. Jos auto on toimiva, kestävä ja mukava ajaa niin ei haittaa jos hinta/km on pari senttiä enemmän.
Onkos näissä V60 eri moottoreissa jotain tyyppivikoja jotka kannataisi huomioida?

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #16 : 17.04.2018, 10:08:49 »
Volvo On Call -palvelulla (kännykkä applari, toimii mobiilidatalla eli ei bluetooth) saat webaston ajastettua ja suorakäynnistettyä etänä. Myöskin näkee onko ovet lukossa vai ei ja tietysti ne saa myös lukkoon ja auki etänä. Näet paljonko tankissä ainetta ja kuinka kauas pääsee, onko joku neste loppu jne. Näet keskikulutuksen, 100 viimeistä ajosuoritetta kulutuksineen matkoineen karttapisteineen :) Aikas pätevä. Hälyttää jos ovet jääny lukitsematta jne.
ok, pitää kokeilla tätä!

Oliko kui paljon ajettu tuo egr vikainen?
tämä oli ajettu himpun yli 100tkm, vuodelta 2014 ja suomiauto, täydellinen huoltokirja yms.
tosin liisarina naiselle ja ilmeisesti ajettu lyhyttä kaupunkiajoa tms.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #17 : 17.04.2018, 17:31:26 »
Onkos näissä V60 eri moottoreissa jotain tyyppivikoja jotka kannataisi huomioida?

Qashqailla oli jo koeajossa porsinut egr.. Googleta VEA ja egr niin pääset jyvälle.

Kannattaa miettiä tuota diesel hommaa. Itsellä on viimeistä kertaa diesel alla. En mitenkään jaksa uskoa että seuraava enää olisi diesel.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #18 : 17.04.2018, 19:58:32 »
Veikkaan että tämä dieselin saastuttamisen ympärillä vellova trendikeskustelu lakkaa kohta ja taas jatketaan samaan menoon kuin aiemminkin.

Kysymys, kun täällä selvästi v60 omistajia on: 20" vanteet menee suht heittämällä alle, onko kellään ollu coilarien kanssa 20" kiekkoja? 20x8,5 ja et joku 45 taitaa olla sama kun Polestarissa?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #19 : 17.04.2018, 21:23:25 »
Veikkaan että tämä dieselin saastuttamisen ympärillä vellova trendikeskustelu lakkaa kohta ja taas jatketaan samaan menoon kuin aiemminkin.

Saastuttamista merkittävämpi seikka on se että bensamoottorit on menny eteenpäin kun taas dieselit tuntuu menneen paremminkin toiseen suuntaan. Alkavat olla jo melko kompleksisia laitoksia ihan vaan sen takia että on ylipäänsä päästy tyyppihyväksynnästä läpi. Kuluttaja ei esimerkiksi saa mitään iloa siitä urean kanssa läträämisestä tai tukkoon menevästä egr:stä. Lisäksi tuo dieselin käyntiääni alkaa näin sähköautojen läpimurron kynnyksellä kuulostamaan antiikkiselta mekastukselta omaan korvaan :-\
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #20 : 17.04.2018, 23:09:23 »
Johan molempia löytyy bensakoneistakin tietääkseni? Ureaa ainakin.

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #21 : 18.04.2018, 07:04:59 »
Jos D3 miettii niin käy ohjelmoimassa sen D4 ja samalla Egr pois niin jo toimii.. D4 antaa sen vajaa170hp ja 400nm. Koneet ovat teknisesti samat. ;)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #22 : 18.04.2018, 12:46:33 »
Veikkaan että tämä dieselin saastuttamisen ympärillä vellova trendikeskustelu lakkaa kohta ja taas jatketaan samaan menoon kuin aiemminkin.

Kysymys, kun täällä selvästi v60 omistajia on: 20" vanteet menee suht heittämällä alle, onko kellään ollu coilarien kanssa 20" kiekkoja? 20x8,5 ja et joku 45 taitaa olla sama kun Polestarissa?
Siis coiloverien? Mulla on BC Racingin BR alusta ja ko. mitoilla vanteet, rengastus 235/35-20. Polestar vanteiden offsettia en tiedä mutta noilla renkailla itsellä ei mahdu tulemaan yhtään ulos päin mistään nurkasta, istuvuus mallia millilleen tässä korkeudessa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #23 : 18.04.2018, 12:49:58 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Waldemar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #24 : 18.04.2018, 19:01:40 »
Kun nämä autot eivät ihan ikuisia hankintoja ole niin kuinkahan paljon tuollaisen V60:n arvo laskee seuraavan viiden vuoden aikana. Sopivasti juuri uutisissakin kerrottiin Saksan tilanteesta dieseleiden suhteen https://yle.fi/uutiset/3-10147277. Toki tuo on arvailua, mutta silti mietityttää. Haluaako kaikki eroon dieseleistä viiden vuoden päästä.

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #25 : 18.04.2018, 19:27:30 »
Siis coiloverien? Mulla on BC Racingin BR alusta ja ko. mitoilla vanteet, rengastus 235/35-20. Polestar vanteiden offsettia en tiedä mutta noilla renkailla itsellä ei mahdu tulemaan yhtään ulos päin mistään nurkasta, istuvuus mallia millilleen tässä korkeudessa.

Tilailin itselle 235/30-20 8,5" vanteelle ja et taisi olla 45, joutunee tekemään sisälokarijumppaa / mankelointia sitten jos niikseen tulee.  Ja juu Coilarit = lyhenne coilovereista. K-Sportit itsellä joten taitaa olla bc:n kanssa ihan sama tuote eri väreillä.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2018, 19:31:09 kirjoittanut taski »

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #26 : 18.04.2018, 19:30:27 »
Kun nämä autot eivät ihan ikuisia hankintoja ole niin kuinkahan paljon tuollaisen V60:n arvo laskee seuraavan viiden vuoden aikana. Sopivasti juuri uutisissakin kerrottiin Saksan tilanteesta dieseleiden suhteen https://yle.fi/uutiset/3-10147277. Toki tuo on arvailua, mutta silti mietityttää. Haluaako kaikki eroon dieseleistä viiden vuoden päästä.

Noh, nyt tämä dieselkeskustelu taitaa koskea lähinnä noita vanhempia turkkilaisten häkkikaupoissa jo muutenkin olevia räiskäleitä. Varmasti 5v päästä arvo pienempi, mutta paljonko? Sitä tuskin tietää kukaan.

Suht paljon ajavalle tällä hetkellä edelleen ainoa ja paras vaihtoehto on suht pihi dieselmoottori, joten mitäpä turhia murehtimaan kun ei asialle kuitenkaan mitään voi. Itse ostin sen verran edullisen laitteen ettei nyt sentään omat ja naapurin rahat siihen menneet niin ei tarvitse sydän kylmänä laskea jokaisen euron arvonalenemaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #27 : 18.04.2018, 23:29:39 »
Haluaako kaikki eroon dieseleistä viiden vuoden päästä.

Itä-eurooppa ja venäjä imuroi tuoreehkot dieselit jos länsi-eurooppa ne hylkää. On sen verran paljon autoilijoita sielläpäin että ei taida käytettyjen dieselien hinnat ihan pohjamutiin vajota vaikka sellaista itsekin uumoilin vuosi tai pari sitten.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #28 : 19.04.2018, 14:02:14 »
Tilailin itselle 235/30-20 8,5" vanteelle ja et taisi olla 45, joutunee tekemään sisälokarijumppaa / mankelointia sitten jos niikseen tulee.  Ja juu Coilarit = lyhenne coilovereista. K-Sportit itsellä joten taitaa olla bc:n kanssa ihan sama tuote eri väreillä.
Kyllä siinä äkkiä niin käy että saa mankeloida jos reilummin tiputtaa. Mulle tuli BC:t alle talvipyörien aikaan ja kesäiset meni alle just ennen Tampesterin messuja niin en ehtinyt säätää alustaa ylös päin. Nyt on jo fillarit tehneet tilaa itselleen...
Jos pidän noi vanteet/alustan korkeuden niin seuraava rengaskoko on 225/35-20.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #29 : 19.04.2018, 14:35:49 »
Nooh, onneksi on mankeli odottelemassa hyllyllä jos vaikka pääsisi tositoimiin.

 

Autoracing  KL-varaosat