Autoracing  KL-varaosat

V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa

  • 38 Vastauksia
  • 17344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #30 : 19.04.2018, 20:19:35 »
Johan molempia löytyy bensakoneistakin tietääkseni? Ureaa ainakin.

Egr on ollut vissiin jo hyvän aikaa. Mutta dieselien egr karstoittuminen on ihan omaa luokkaansa. Mutta ei kai ureaa ole bensoissa? :o

Mankeloinnista:
Tarkoittaa että suojankaaren pokkausta taitetaan lisää? Luulisi että kukkii vanhalla iällä herkemmin. Ainakin vekki tulee ulkoisesta iskusta herkemmin kun jäykistettä ei ole. Jos voi käytettyä ostaessa valita niin itse skippaisin tuollalailla tuunatun
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa taukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #31 : 21.04.2018, 09:24:54 »
Sen verran omaa tuoretta hankintakokemusta, että kannattaa kyllä vakavasti miettiä tuollaisen Volvon hakua tai tuottamista Ruotsista. Nyt on kruunun kurssi niin halpa, että ainakin 20k€:n hintaluokassa voittaa sievoisen summan ja Volvotarjontahan on Ruotsissa aika hyvänlaista.

Kuukausi sitten tuotin V60 D4 AWD:n ja se tuli kaikkine kuluineen, veroineen ja tuontifirmalle maksamani reilun tonnin huomioidenkin vähintään 3000€ halvemmaksi kuin halvin vastaava Suomessa. Minulla oli tosin sen verran tiukat varustespeksit (nahkasisusta, weba ja navi), ettei Suomen karvalakkimallien tarjonnasta tuollaisia yhdistelmiä kovin paljon löytynyt. Lisäksi ekstrabonuksena tuli mm. irroitettava vetokoukku, VOC, keyless ja kattoluukku. Jos Ruotsista tuottaa, niin kannattaa huomioida, että siellä weba ei ole ollut vakiovaruste eli sen olemassaolo kannattaa varmistaa.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2018, 09:29:41 kirjoittanut taukki »
V70 D3 -12, V60 D4 AWD -13

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #32 : 22.04.2018, 11:33:50 »
My bad, olen tainnut muistoissani sekoittaa partikkelisuodattimen (jota bmw lisää bensakoneisiin nykyään) ja adbluen, ei tuota kusiruiskua taida tosiaan missään bensakoneessa vielä olla.



Mankeloinnista:
Tarkoittaa että suojankaaren pokkausta taitetaan lisää? Luulisi että kukkii vanhalla iällä herkemmin. Ainakin vekki tulee ulkoisesta iskusta herkemmin kun jäykistettä ei ole. Jos voi käytettyä ostaessa valita niin itse skippaisin tuollalailla tuunatun

Jaa-a itsellä ollut mankeloidut kaaret varmaan 10-15 autossa, enkä muista yhdenkään lähteneen meikäläisen käyttöaikana kukkimaan tai lommoontuneen herkemmin. Teoriassa varmaan mahdollista mutta en ajatellut ajaa tällä samalla kikkareella 10-vuotta.  Myyntitapahtumassakaan tuskin tuota edes huomaa kun mitään varsinaisia jälkiä ko. toimenpide ei jätä ja tarkoituksena on toki saada koko homma näyttämään siltä kuin se olisi jo tehtaalta näin. Toki itsekin autoa ostaessa orkkis on aina orkkis eikä tarvitse tapella muiden tekemien amisviritelmien kanssa.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2018, 11:36:37 kirjoittanut taski »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #33 : 22.04.2018, 19:42:25 »
Pitäisi kaverilta kysyä miten mankeloinnit kestää. Sillä on 2006 uutena ostettu V70 T5 johon melkein heti mankeloitiin kaaret. Sillä on vieläkin käytössä ko. auto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #34 : 23.04.2018, 10:34:47 »
Sen verran omaa tuoretta hankintakokemusta, että kannattaa kyllä vakavasti miettiä tuollaisen Volvon hakua tai tuottamista Ruotsista. Nyt on kruunun kurssi niin halpa, että ainakin 20k€:n hintaluokassa voittaa sievoisen summan ja Volvotarjontahan on Ruotsissa aika hyvänlaista.

Kuukausi sitten tuotin V60 D4 AWD:n ja se tuli kaikkine kuluineen, veroineen ja tuontifirmalle maksamani reilun tonnin huomioidenkin vähintään 3000€ halvemmaksi kuin halvin vastaava Suomessa. Minulla oli tosin sen verran tiukat varustespeksit (nahkasisusta, weba ja navi), ettei Suomen karvalakkimallien tarjonnasta tuollaisia yhdistelmiä kovin paljon löytynyt. Lisäksi ekstrabonuksena tuli mm. irroitettava vetokoukku, VOC, keyless ja kattoluukku. Jos Ruotsista tuottaa, niin kannattaa huomioida, että siellä weba ei ole ollut vakiovaruste eli sen olemassaolo kannattaa varmistaa.
Tätä on kyllä tutkailtu, autoliikkeen kautta vanhan vaihto yms. olisi helpoin,
mutta ihan mielenkiinnosta miten tämä hoitui käytännössä?
ostitko yksityiseltä vai liikkeestä ja tutkailitko auton historiatietoja tms.(esim.https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/) tai muista palveluista ja osuiko veroarvio hyvin?

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #35 : 23.04.2018, 22:31:47 »
Pitäisi kaverilta kysyä miten mankeloinnit kestää. Sillä on 2006 uutena ostettu V70 T5 johon melkein heti mankeloitiin kaaret. Sillä on vieläkin käytössä ko. auto.

V60 on tässä mielessä vähän haasteellinen kun muovilokari tulee tuon peltisen lokasuojan kantin päälle ja joutuu samalla sitten muovaamaan sitä muoviosaakin... Noh katsotaan katsotaan.

Poissa taukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #36 : 24.04.2018, 17:56:40 »
Tätä on kyllä tutkailtu, autoliikkeen kautta vanhan vaihto yms. olisi helpoin,
mutta ihan mielenkiinnosta miten tämä hoitui käytännössä?
ostitko yksityiseltä vai liikkeestä ja tutkailitko auton historiatietoja tms.(esim.https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/) tai muista palveluista ja osuiko veroarvio hyvin?

Eli kokonaisuudessaan homma meni niin, että myin edellisen autoni (Audi A4) suoraan, tosin autoliikkeen kautta, mutta sain siitä autoliikkeen ottaman provikan jälkeenkin asiallisen määrän euroja kouraan. Itse yritin Audia ensin myydä, mutta loppupeleissä autoliike antoi siitä minulle saman verran tai jopa enemmän kuin itse myymällä olisin saanut ja otti sen samalla vastuulleen käyttämällä sen välissä omissa nimissään.

Aloin seurata ja olin itseasiassa jo etukäteenkin katsellut autoja blocketista ja suhteellisen tarkan speksilistani (varusteet ja pari pois sulkevaa väriä) takia oikean yksilön löytymiseen taisi mennä joku pari-kolme viikkoa. Tsekkailin samalla kiinnostavien autojen historiatietoja myös tuolta transportstyrelsen:istä. Kun sopiva tuli myyntiin, soitin tänne: http://www.autoruotsista.com/. Ko. henkilö (S. Salonen) siis asuu ruotsissa ja kertomansa mukaan tuo vuosittain reilut sata autoa. Hän kävi tarkastamassa auton, joka muuten oli yksityisellä myyjällä, soitti auton viereltä ja kehui, että se on semmoinen kuin oli hänelle puhelimessa kerrottukin. Lupasin siinä puhelimessa ostaa auton, joten se haettiin muutaman päivän kuluttua. Maksoin verkkopankissa suoraan ruotsalaiselle tilille ja otin autolle vakuutuksen ja siirtotarrat. Sen jälkeen Salonen toi auton papereineen ja kauppakirjoineen Turun satamaan, johon muuten pääsee näppärästi junalla kuten moni tietää. Siitä sitten hyppäsin itse puikkoihin.

Tuontifirman osuus oli muutaman kympin yli tonnin ja siirtotarrat oliko vajaa pari kymppiä tms. Verojen määrään ei varusteilla ole nykyisin enää merkitystä, eli kannattaa tuoda tappiinsa varusteltu yksilö. Suomen tarjontahan on valtaosin näitä kangaspenkki-karvalakkeja, joissa on ratti ja polkimet... Kilometrit, auton ikä ja tietysti tekniikka vaikuttavat veroihin. Mahti-järjestelmäänhän, tuo verotus loppupeleissä perustuu, eli vero lasketaan vastaavien Suomessa myytyjen autojen arvon perusteella prosenttitaulukosta oikea prosentti poimien. Omaani odottelin tuon perusteella vajaan kuuden tonnin veroja, mutta päätöksessä oli lähes tasan viisi tonnia. Plussalle siis jäätiin siinäkin...
« Viimeksi muokattu: 24.04.2018, 18:04:01 kirjoittanut taukki »
V70 D3 -12, V60 D4 AWD -13

Poissa qashqai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #37 : 27.04.2018, 08:58:11 »
Eli kokonaisuudessaan homma meni...

unohtui kiittää tästä infosta;

Tarjonta ja hinta Ruotsissa on kyllä ärsyttävän hyvää tänne verrattuna:)
Mutta tuo oman myynti on haastava.
Jostain liikkeestä kysyttiin ostotarjousta ja se jäin noin puoleen "markkinahinnasta"
ja jotain 1-2000€ alle liikkeiden vaihtotarjouksen, noissakin on varmasti hurjia eroja.
(+tämä liikkeen ostaja alkoi tietysti kauppaamaan liikkeensä tuontipalvelua ja varoitteli virhevastuusta ja mitä teet kun tuontiauto hajoaa viikon jälkeen tms.)

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3/D4 2012-14 harkinnassa
« Vastaus #38 : 30.04.2018, 00:47:55 »
V60 on tässä mielessä vähän haasteellinen kun muovilokari tulee tuon peltisen lokasuojan kantin päälle ja joutuu samalla sitten muovaamaan sitä muoviosaakin... Noh katsotaan katsotaan.

Ainakin K-Sportin coilarit niin alas ruuvattuna kun menevät, ja 20x8,5 ET45 ja 235/30-20 rengas menee täysin kivuttomasti ilman mankelointia ja tulee sopivasti kaarelle, näin itse itselleni vastaten. Ehkä tästä on jollekin tulevaisuudessa hyötyä

Coilarit sai säätää vielä aika mukavan löysälle eikä täydellä lastilla + peräkontissakin 60kg tavaraa rahnuttele mistään.

Tuli siis juuri sopiva.

« Viimeksi muokattu: 01.06.2018, 21:43:38 kirjoittanut taski »

 

Futurez  Kulkukoira