Tietääkö/huomaako käytännössä mistään milloin poltto on alkanut. VW:ssä huomasi polton alkaneen, kun moottorin lämpötila nousi nopeasti normaaliin ja moottori rupesi "röpöttämään" ajossa. Lisäksi huomasi pysäköidessä polton jääneen kesken, kun flekti jäi huutamaan.
Volvossa (V70 -12) on säästetty jättämällä moottorin lämpötilamittari pois. Ohjekirjassa on maininta, että käyttää polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, jotta moottori saavuttaa normaalin lämpötilan ja poltto voi alkaa. Edelleenkään ei tiedä, alkaako poltto vai ei?! Ainoastaan kuskilla alkaa lämmöt nousta ja hiki tulee pintaan, kun täyttymisestä ilmoitava DPF-valo syttyy ja 700€ vilahtaa silmissä.
Muutenkaan en ymmärrä, miksi poltosta ilmoittavaa merkkivaloa ei ole autoissa, tai moottorin lämpötilamittaria Volvossa. Suuntavilkut saa Audeihin ja Bemareihin lisävarusteena, mutta Volvoon ei moottorin lämpötilamittaria saa edes lisävarusteena
Onko mitään merkkejä milloin poltto on alkanut, vai pitääkö kaiken varalta käydä heittämässä puolen tunnin lenkkejä motarilla lisälämmitin päällä talvella, sitten herää kysymys, miten usein, viimeistään sitten kun DPF-merkkivalo syttyy?